بازی با کودکان خود

بازی با کودکان فقط خوش گذرانی نیست بلکه یکی از عوامل کاهش استرس والدین نیز هست و باعث سلامتی جسمی و فکری شما و فرزندانتان می‌شود.
در شرایط قرنطینه که امکان خروج کودکان از خانه وجود ندارد کودکان شما معمولا به تلوزیون و یا موبایل مشغول می‌شوند که استفاده بلند مدت آنها میتواند مضر باشد. در زمان های قدیم! ما با بازی های خودساخته و ساده سرگرم بودیم، یاد گرفتیم و بزرگ شدیم. حال شما هم میتوانید این بازی ها را به کودکان خود آموزش دهید.
کمتر چیزی مثل بازی میتونه خانواده رو دور هم جمع کنه و همه با هم خوش بگذرونن، در ادامه لیستی از بازی هایی که میتونید در خونه با بچه هاتون انجام بدید آورده شده:

بازی حفظ تعادل

این یک فعالیت آسان است و می تواند برای بچه ها و کودکان نوپا بسیار عالی باشد و به آنها در بهبود مهارت های حرکتی و تعادل آنها کمک می کند.

نوارهای رنگی مختلف را روی زمین بچسبانید. هر نوار رنگی می تواند یک قانون متفاوت برای پیاده روی داشته باشد. به عنوان مثال ، می توانید از کودک بخواهید که روی یک پا روی نوار رنگی قرمز قدم بزند، کودک فقط باید روی نوار پیاده روی کند. اگر او از نوار بیفتد ، از بازی خارج خواهد شد.کودکی که تمام طول نوار را بدون افتادن از نوار پیاده روی می کند ، برنده بازی می شود.

خمیر بازی

به فرزندتان خمیر بازی بدهید و می توانید با این کار خلاقیت او را آشکار کنید . کودک خود را در یک میز یا اتاق خود با خمیر بازی تنظیم کنید و از او بخواهید هر چیزی را که دوست دارد ایجاد کند . برای شروع  می توانید با او  همراهی کنید و  خلاقیت  خودتان را نیز امتحان کنید .

بازی قایم باشک

این بازی همیشه  برای کودکان جذاب خواهد بود  . این بازی را حتما به بچه هایتان  یاد بدهید و با او  بازی کنید.

خواندن

جذب فرزندتان به عادت خواندن راهی عالی برای مشغول نگه  داشتن آن در بیشتر ساعات روز است .  عادت خواندن چیزی نیست که به  راحتی در فرد ایجاد  شود .  هر چه  از کوچکی به  بچه هایمان  این  عادت  خوب را یاد  دهیم ، موثر تر خواهد  بود . و این  زمانی تاثیر بیشتری خواهد داشت که  شما  را نیز در حال  کتاب خواندن ببیند .

بازی اسم و فامیل 

بازی اسم  فامیل  هم  برای سرگرمی ، افزایش سرعت عمل و  دقت  بسیار مفید هست  .  یک برنامه  ایرانی خوب هم  برای این کار هست که  میتونه  شما  رو سرگرم  کنه……. اطلاعت کاملی رو راجب این بازی میتونین از ویکی پدیا مطالعه  کنین

اسم و فامیل با گوشی

بازی های از این دست زیاد  هستند  و  خیلی از آنها  را شما  بلدید و یا  با یک جستو جوی ساده در اینترنت پیدا  می شوند .  این  سایت  40 تا از بازی هایی جالب برای بچه ها  را معرفی کرده :

منبع: https://parenting.firstcry.com/articles/top-40-fun-indoor-games-for-kids/

2 دیدگاه دربارهٔ «بازی با کودکان خود»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا