پرورش و نگهداری گیاه گندمی (عنکبوتی)

پرورش نگهداری گندمی عنکبوتی

گیاه عنکبوتی و دلیل نامگذاری

نام علمی گیاه عنکبوت ( Chlorophytum comosum ) است و  همچنین به عنوان گیاه هواپیما نیز شناخته می شود. بومی مناطق گرمسیری و جنوبی آفریقا است، اما در سایر مناطق جهان از جمله استرالیا نیز بومی شده است. گیاه  عنکبوت  به عنوان گیاهی با  کاشت  آسان شناخته  می شود. در ادامه پرورش نگهداری گیاه گندمی عنکبوتی را بخوانید…

گیاه عنکبوت (Chlorophytum comosum) یکی از گیاهان سازگار با گیاهان آپارتمانی و آسانترین گیاه برای رشد محسوب می‌شود. این گیاه می تواند در شرایط وسیعی رشد کند. و به جز نوک قهوه ای، از مشکلات کمی رنج می برد. این گیاه عنکبوت به دلیل گیاهان عنکبوتی مانند یا عنکبوت که از گیاه مادری مانند عنکبوت های وب آویزان است، نامگذاری شده است. این دسته از عنکبوت که در انواع سبز یا متنوع موجود است. اغلب به صورت گل های سفید کوچک شروع می شود.

توضیحات در مورد گیاه

گیاه  عنکبوتی در حدود 60 سانتی متر ارتفاع رشد می کند. دارای ریشه های گوشتی و غلیظی است ، در حدود 5تا 10  سانتی متر طول دارد. برگهای باریک بلند به طول 20تا 45  سانتی متر می رسند و در حدود 6-25 میلی متر ضخامت دارند. گل ها در گل آذین شاخه ای بلند تولید می شوند که می توانند به طول تا 75 سانتی متر برسند. و درنهایت به سمت پایین خم شوند.. بیشتر گلهایی که در ابتدا تولید می شوند از بین می روند. بذرها در یک کپسول 3 تا 8 میلی متر بر روی ساقه ها تولید می شوند که تا 12 میلی متر طول دارند .

طبقه بندی

Chlorophytum comosum برای اولین بار به طور رسمی توسط طبیعت دان سوئدی کارل پیتر تونبرگ به عنوان Anthericum comosum در گیاهان آفریقای جنوبی توصیف شد. متعاقباً قبل از دریافت مکان فعلی خود در کلروفیتوم توسط ژاک در سال 1862 به تعدادی از جنس های مختلف از جمله فالانژیوم، سزیا، هارتویگیا نیس و هالیا منتقل شد.

زراعت

گیاهان عنکبوتی به آسانی قابل رشد هستند و قادر به رشد در طیف وسیعی از شرایط هستند. ، این گیاه تا دمای 2 درجه سانتی گراد را  میتواند تحمل کند . اما در دمای بین 18 درجه سانتیگراد (65 درجه فارنهایت) و 32 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت) رشد می کنند. گیاهان عنکبوتی در اثر سطح بالای فلوراید یا بور آسیب می بینند .

مطالعه هوای پاک ناسا مشخص کرد که این گیاه در از بین بردن سموم هوای خانگی خانگی فرمالدئید و زایلن مؤثر است.

نکات باغبانی برای گیاهان عنکبوت و مراقبت های عمومی از گیاهان عنکبوتی

مراقبت از گیاهان عنکبوتی آسان است. این گیاهان سخت سواستفاده زیادی را تحمل می کنند، و این باعث می شود نامزدهای عالی برای باغبانان تازه وارد یا کسانی که انگشت شست سبز ندارند باشد. خاک خوب زهکشی شده و نور روشن و غیرمستقیم برای آنها فراهم کنید. وصبر کنید تا  شکوفا شوند. آنها را به خوبی آبیاری کنید اما اجازه ندهید گیاهان خیلی خیس شوند. که منجر به پوسیدگی ریشه می شود. در حقیقت، گیاهان عنکبوتی ترجیح می دهند مقداری بین آبیاری خشک شود.

هنگام مراقبت از گیاهان عنکبوت، این نکته را نیز در نظر بگیرید که آنها از دمای سردتری برخوردار هستند – حدود 55 تا 65 درجه فارنهایت (13-18 درجه سانتیگراد). گیاهان عنکبوتی نیز می توانند از هرس گاه به گاه بهره مند شوند و آنها را به پایه برش دهند. از آنجا که گیاهان عنکبوتی یک محیط نیمه گلدان را ترجیح می دهند، فقط در زمانی که ریشه های بزرگ و گوشتی آنها بسیار دیده می شود و آبیاری آنها دشوار است، آنها را دوباره تخلیه کنید. گیاهان عنکبوتی را می توان به راحتی از طریق تقسیم گیاه مادر یا کاشتن عنکبوت های کوچک تکثیر کرد.

مشکل: گیاه عنکبوت قهوه ای می شود

اگر شروع به مشاهده رنگ قهوه ای شدن گیاه عنکبوت کردید، جای نگرانی نیست. قهوه ای شدن نوک برگ ها کاملا طبیعی است و به گیاه آسیب نمی رساند. این اغلب نتیجه فلوراید موجود در آب است که باعث تجمع نمک در خاک می شود. معمولاً با شستشوی دوره ای گیاهان به آنها کمک می کند تا آبیاری کاملی برای از بین بردن نمک های اضافی به آنها بدهید. اطمینان حاصل کنید که آب تخلیه شود و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید. همچنین ممکن است به جای استفاده از آشپزخانه یا گلدان بیرون از آب مقطر یا حتی آب باران روی گیاهان استفاده شود.

مطلب «پرورش و نگهداری گیاه گندمی (عنکبوتی)» در دسته مطالب «گیاهان آپارتمانی» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «گیاهان آپارتمانی» مراجعه کنید.

منبع :

https://www.gardeningknowhow.com/houseplants/spider-plant/spider-plant-care-gardening-tips-for-spider-plants.htm

سبد خرید
پیمایش به بالا