روش نگهداری گیاهان خانگی (House plants)

روش نگهداری گیاهان خانگی

گیاهان خانگی (House Plants)

گیاه خانگی گیاهی است که در مکان هایی مانند اقامتگاه ها و دفاتر، آپارتمان ها و خانه ها برای اهداف تزئینی پرورش می یابد. در ادامه روش نگهداری گیاهان خانگی به صورت کلی آورده ایم .

اما مطالعات نشان داده است که آنها از نظر روانی دارای اثرات روانی مثبت و همچنین کمک به تصفیه هوای داخل خانه هستند. زیرا برخی از گونه ها با جذب ترکیبات آلی فرار از جمله بنزن، فرمالدئید و تری کلر اتیلن، آلودگی هوا در محیط داخلی را کاهش می دهد. چنین آلاینده ها توسط گیاه و میکروب‌های ساکن آن بدون آسیب جذب می شوند.

آبدهی گیاهان خانگی

 کمبود آب و همچنین آب بیش از حد می تواند برای گلدان مضر باشد. گونه های مختلف گیاهان  نیازمند سطح مختلف رطوبت خاک را دارند.نقاط شفاف قهوه ای روی برگ های گیاه نشانه عدم وجود آب زیر گیاه است. زرد شدن برگها می تواند نشان دهد که گیاه از بین رفته است. گیاهان خانه نیاز به زهکشی در گلدان دارند زیرا اگر آب در پایین گلدان جمع شود ، ممکن است پوسیدگی ریشه ایجاد شود.

خاک مناسب گیاهان خانگی

گیاهان معمولاً در خاکهای تخصصی به نام کمپوست گلدان یا خاک گلدان ، نه در خاک طبیعی  رشد می کنند.بیشتر کمپوست های گلدان حاوی ترکیبی از ذغال سنگ نارس و ورمیکولیت یا پرلیت است.

درجه حرارت مطلوب

بیشتر گیاهان گیاهان گونه های همیشه سبز گرمسیری هستند که برای زنده ماندن در آب و هوای گرمسیری که از 15 تا 25 درجه سانتیگراد (60 درجه فارنهایت تا 80 درجه فارنهایت) در طول سال سازگار است. این شبیه به دمای اکثر خانه ها است

رطوبت مناسب

کنترل رطوبت کمی دشوارتر از دما است. با این حال ، بیشتر گونه های گیاه در صورت رعایت منظم آب ، محیط رطوبت کم را تحمل می کند. خانه ها معمولاً در حدود 20٪ تا 60٪ رطوبت نسبی دارند. چنین دامنه ای قابل قبول است ، اگرچه بیشتر گونه ها نزدیک به 80٪ رطوبت نسبی نیاز دارند. گیاهان داخلی همچنین رطوبت هوا را خنثی می کنند و معمولاً رطوبت نسبی موجود در اتاق را بالا می برند.

مطلب «روش نگهداری گیاهان خانگی» در دسته مطالب «گیاهان آپارتمانی» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «گیاهان آپارتمانی» مراجعه کنید

1 دیدگاه دربارهٔ «روش نگهداری گیاهان خانگی (House plants)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا