پوتوس

گیاه پوتوس (Pothos)

معرفی گیاه پوتوس

گیاه  پوتوس (Pothos) ، گیاه  بسیار مقاومی  است . برگ های قلبی شکل دارد و نیاز به مراقبت زیادی ندارد . پس برای نگهداری در آپارتمان  ها  مناسب است . هم چنین گیاه بسیار مناسبی برای افراد  مبتدی پرورش گل می باشد. از نظر رشد و  پرورش بسیار آسان و یک گیاه خانگی محبوب است که به دلیل داشتن ساقه های طولانی و باریک شناخته شده است و می تواند 2.4 متر یا بیشتر رشد کند.

گیاهی برای تصفیه  هوا

پوتوس یکی از بهترین گیاهان برای از بین بردن فرمالدئید موجود در هوا است ، که از فرش و سایر مواد موجود در خانه های ما حاصل می شود. زیبا ، کم تحرک و هوا را تمیز می کند. دلیلی برای دوست نداشتن این گیاه نیست ؟

شرایط نگهداری

  1. نور : اگرچه این گیاه نور کم را تحمل می کند ، اما برگهای آن ممکن است تنوع خود را از دست بدهند. پوتوس در نور متوسط یا روشن بهترین ظاهر خود را خواهد داشت. این گیاه به  دلیل رشد مناسب در زیر چراغ های فلورسنت ، میتواند  گزینه  مناسبی برای محیط های اداری نیز باشد . 
  2. آبیاری : آبیاری زیاد آن مانند هر گیاه  دیگر باعث پوسیدگی ریشه و زرد شدن  ساقه ها می شود. پس زمان  مناسب آبیاری زمانی که  تقریبا خاک  گلدان خشک شد آبیاری کنید . 5 تا  7 روز یکبار آبیاری کافی است. سعی کنید از آب ولرم  برای آبیاری آن استفاده نمایید.

روش تکثیر آن

برای این کار می توان از ساقه های که  بلند شده قلمه  گرفت . چند بار در سال ساقه ها را برش دهید تا گیاه پر پشت و پر شود. برش درست بعد از گره ی برگ (محلی که برگ به آن ساقه وصل می شود) باعث ترغیب ساقه به شاخه شدن می شود و به شما یک گیاه کامل تر می بخشد. قلمه را  داخل آب قرار می دهیم  تا ریشه دار شود .  زمانی که به این  مرحله  رسید آن  را در خاک  مناسب داخل گلدان  بکارید.  

کود دهی

بهترین زمان کود دهی گیاه  از اول فروردین  تا  آخر آبان می باشد . هر ماه  3 گرم  کود مخصوص گیاهان آپارتمانی به  آن  بدهید . نکته : گیاه پوتوس  را در آب نیز می توان نگهداری کرد ولی کیفیت آن  مثل خاک  نیست .

آیا پوتوس سمی است؟

 آره. این گیاه حاوی اگزالاتهای کلسیم است ، که برای گربه ها و سگ ها سمی است. در صورت خوردن می تواند باعث سوزش شدید دهان ، زبان و لب ها ، افتادگی بیش از حد ، استفراغ و مشکل در بلع شود. اگر حیوان خانگی شما پوتوس را خورده و علائم بیماری را نشان داده است ، سریعاً با دامپزشک خود تماس بگیرید.

تعویض گلدان

باید توجه داشته باشید که  پوتوس گلدان  کوچک  را ترجیح می دهد زمانی که  ریشه  از گلدان  بیرون  زد  آنگاه زمان  تعویض گلدان  می باشد.

نکاتی در مورد گیاه پوتوس

  1. برگها بیشتر سبز است. هنگامی که نور کافی دریافت نمی کند ، برگ های مختلف خود را از دست می – -دهند. گیاه خود را در جایی نگه دارید که در معرض نور مستقیم و غیرمستقیم خورشید قرار گیرد. اگر گیاه شما برگهای جدیدی که سبز جامد دارند ، ناخوشایند است ، نگران نباشید. این طبیعی است – آنها با افزایش سن متنوع می شوند.
  2. اگر رنگ  برگ  ها  زرد  شد ممکن  است بیش از اندازه آبیاری کرده  باشید و  این باعث پوسیدگی گیاه  می شود  . اگر رنگ  برگ  ها  قهوه ای شدند ، باید کمی بیشتر به  آن آب بدهید . 
  3. گیاه  پوتوس هیچ  بیماری جدی ندارد . برای کشتن  آفات  گیاه میتوان از یک پنبه  الکلی استفاده  کرد.
  4. علت کوچک شدن  برگ های پوتوس می تواند  کمبود رطوبت باشد ، که  می توان با  اسپری آب روی آن  این مشکل را حل نمود .
  5. برگهای پژمرده در اثر خاک خشک ایجاد می شود. اگرچه این گیاه پس از آبیاری کافی به سرعت به حالت نرمال برمی گردد ، اما این گیاه را به صورت مرتب آبیاری کنید .

منبع : https://www.guide-to-houseplants.com/pothos.html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا