نحوه نصب سیستم آبیاری قطره‌ای برای گلدان‌ها

لوله کشی برای قطره‌ای گلدان

یک سیستم آبیاری اتوماتیک برای گیاهان در فضای باز زندگی را آسان‌تر می‌کند. و باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود. نصب این سیستم توسط خودتان بسیار آسان است و زمان زیادی نمی‌برد. (کاملاً ارزش هر ثانیه را دارد!). برای نصب آبیاری قطره‌ای برای گلدان‌ها، این دستورالعمل‌های گام به گام آسان را دنبال کنید.

ما در پشت خانه خود منطقه‌ای داریم که کاملاً آفتاب می‌گیرد. و من همیشه فکر می‌کردم برای رشد مناسب است، اما زیر سقف خانه است بنابراین باران زیادی نمی‌بارد. سال گذشته چند گلدان فلفل در آنجا قرار دادیم. اما آبیاری دستی همه این گلدان‌ها در گرمای تابستان به یک کار بزرگ تبدیل شد. ما سال گذشته در خشکسالی بودیم، بنابراین مجبور شدیم این گلدان ها را چند بار در روز آبیاری کنیم. این اصلأسرگرم کننده نیست! بنابراین تصمیم گرفتیم یک سیستم آبیاری قطره‌ای اضافه کنیم تا آبیاری گیاهان گلدان ما آسان شود.

به نظر می‌رسد، قرار دادن سیستم قطره‌ای برای گیاهان گلدان به همان سادگی افزودن آب پاش‌های سربار به گلخانه است.

می توانید آب را به صورت دستی روشن کنید یا آن را روی یک تایمر اتوماتیک تنظیم کنید. تا یک سیستم آبیاری خودکار برای گیاهان گلدان ایجاد شود. (به من اعتماد کنید، یک تایمر کاملاً ارزشش را دارد و خرید آن برای خودتان خیلی گران نیست!)

مزایای نصب آبیاری قطره‌ای برای گلدان‌‌ها

نصب سیستم آب قطره‌ای برای گیاهان گلدان فواید زیادی برای شما و گیاهان دارد. مزیت اصلی آن راحتی است. و بگذارید به شما بگویم، یک سیستم آبیاری قطره‌ای اتوماتیک، باغبانی گلدان‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند!

گلدان‌های خود آبیاری نه تنها زندگی شما را راحت‌تر می‌کنند، بلکه برای گیاهان شما نیز بهتر است. و اطمینان حاصل می کند که رطوبت آنها کاملاً مناسب است. آبیاری مداوم نه تنها گیاهان گلدان شما را شاد و سالم نگه می‌دارد. بلکه به جلوگیری از مشکلاتی مانند پوسیدگی انتهای شکوفه نیز کمک می کند.

گیاهان سالم مشکلات کمتری با آفات و بیماری‌ها دارند. و غذای جالب توجه بیشتری برای ما تولید می کنند.

آبیاری قطره‌ای برای گلدان‌ها

بسته به تعداد گیاهان گلدانی، یک کیت آبیاری قطره ای ممکن است تمام مواردی باشد که برای نصب کل سیستم خود نیاز دارید.

کیت‌های آبیاری قطره‌ای یک روش عالی برای شروع کار است و شامل دستورالعمل‌های کامل برای تنظیم همه موارد است. برخی از کیت‌ها حتی دارای تایمر هستند.

اما به خاطر داشته باشید که حتی در صورت شروع کار با کیت آبیاری قطره‌ای، ممکن است باز هم نیاز به خرید چند قطعه اضافی داشته باشید (به عنوان مثال، اکثر آنها با تنظیم کننده فشار عرضه نمی شوند). بنابراین حتماً جزئیات موارد موجود در کیت را بخوانید.

البته، شما همچنین می توانید طراحی سیستم آبیاری قطره‌ای دلخواه خود را انجام دهید. همان کاری که ما برای راه اندازی خود انجام دادیم زیرا ما از قبل لوله اصلی و چند قسمت دیگر را برای شروع کار در اختیار داشتیم.

لوازم مورد نیاز آبیاری قطره‌ای

  • شیلنگ آبیاری قطره‌ای اصلی (لوله های آبیاری قطره‌ای ½ اینچ )
  • شیر یک طرفه برای جلوگیری از برگشت جریان آبیاری قطره‌ای
  • اتصال شلنگ باغ (اتصالات شیر ​​آب 1/2)
  • تنظیم کننده ی فشار
  • درپوش انتهایی لوله‌ای
  • میکرو لوله آبیاری یا همان لوله ماکارونی( ¼ اینچ)
  • قطره چکان‌های آبیاری با نگهدارنده، یکی برای هر گلدان (ما از این قطره چکان های قابل تنظیم 360 درجه استفاده کردیم)
  • سوراخ کن(پانچر) لوله قطره‌ای
  • اتصالات قطرهای خط
  • تایمر آبیاری باغ برای آبیاری قطره‌ای (جهت اتوماتیک کردن آبیاری گلدان‌ها)
  • اره برش لوله پی وی سی یا ابزار برش پی وی سی (برای برش لوله‌های ضخیم تر)
  • نوار اندازه گیری

برای خرید لوازم آبیاری قطره‌ای گلدان و همچنین پک لوازم آبیاری قطره‌ای به این لینک مراجعه کنید.

نحوه نصب آبیاری قطره‌ای برای گلدان‌ها

مرحله 1: اتصالات را به شیر آب، شیلنگ یا شاخه متصل کنید. اگر ابتدا کانکتورها را به شیلنگ یا شاخه خود متصل کنید، قلاب زدن آسان‌تر است. بنابراین شیر یک طرفه، تنظیم کننده فشار و اتصالات شیلنگ شیر را برای این مرحله بگیرید.

ابتدا با اتصال مانع برگشت جریان بر روی شلنگ یا گلدان خارج از منزل خود شروع کنید (به راحتی پیچ می شود). در مرحله بعد، تنظیم کننده فشار را وصل می کنید و در آخر شیر آب را نصب می‌کنید (این نیز پیچ می شود – دیگر به هیچ ابزاری احتیاج ندارید!).

در واقع، شما در پایان دقیقاً به ترتیب دقیق اتصالات شیلنگ باغ را به یکدیگر زنجیر خواهید کرد (جلوگیری از برگشت جریان، تنظیم کننده فشا ، اتصالات شیر ​​آب).

مرحله 2: لوله ½ اینچ را به اتصالات شلنگ متصل کنید. یک سر لوله اصلی لوله ½ اینچ را بگیرید و آن را به انتهای باز اتصالات شیلنگ شیر فشار دهید. پس از فشار دادن آن، یقه را روی قطعه اتصالات شیلنگ پایین آورده و محکم کنید تا لوله آن محکم شود.

ممکن است بخواهید لوله را پیچ بزنید و آب را روشن کنید تا اطمینان حاصل کنید که در این مرحله هیچ نشتی وجود ندارد، در غیر این صورت می توانید منتظر بمانید تا بعداً در مرحله 7 همه چیز را آزمایش کنید.

مرحله 3: طراحی سیستم آبیاری قطره ای خود را مشخص کنید. مرحله بعدی نصب سیستم قطره‌ای تعیین فاصله خروجی قطره ای از یکدیگر است، بنابراین می دانید که میکرو لوله(لوله ماکارونی ) را دقیقاً کجا نصب کنید.

ادامه مراحل نصب

گلدان‌ها را به سادگی از جایی که می‌خواستیم جدا می‌کنیم و سپس شیلنگ لوله را در جلوی آنها قرار می‌دهیم (نکته: بگذارید لوله برای مدتی در آفتاب بماند تا ابتدا گرم شود، صاف کردن آن راحت تر می‌شود).

سپس محل قرارگیری هر گلدان را اندازه‌گیری کردیم و در آنجا که برای افزودن خطوط لوله قطره‌ای برای هر قطره چکان لازم بود، لوله را مشخص می‌کنیم.

هنگامی که همه چیز را اندازه گرفتیم، لوله را در انتها با استفاده از ابزار برش پی وی سی برش دادیم (می توانید به جای اره لوله PVC از آن استفاده کنید)، و لوله را با درپوش انتهایی درپوش بزنید.

مرحله 4: مشخص کنید که خطوط قطره چقدر طول می‌کشد – سپس اندازه گیری کردیم که هر قطعه میکرو لوله برای خطوط قطره چقدر طول دارد.

این به سادگی طول نقطه‌ای است که روی لوله اصلی مشخص کرده‌اید، تا جایی که سر قطره درون گلدان قرار دارد.

ما چندین اینچ اضافی به طول هر قطعه از میکرو تیوب اضافه کردیم بنابراین به اندازه کافی شل خواهد بود و اگر بخواهیم فضای گلدان‌ها را کمی به اطراف جابجا کنیم (که این کار را انجام داده‌ایم و بسیار خوب هم کار می‌کند) .

مرحله 5: لوله میکرو را نصب کنید – افزودن خطوط قطره ای و سر میکرو بارانی آسان است.

برای نصب خط قطره، شما به سادگی یک سوراخ در لوله اصلی لوله اصلی سوراخ می کنید (با استفاده از پانچ آبیاری قطره‌ای) جایی که می‌خواهید خطوط قطره‌ای را اضافه کنید (این نقاطی است که در مرحله 3 روی لوله مشخص کرده اید).

اگر در جای اشتباه سوراخ کردید وحشت نکنید. من می دانم که اشتباه کردن ایده آل نیست، اما اگر در نهایت یک سوراخ در یک نقطه اشتباه ایجاد کنید … خوب، به همین دلیل آنها شاخه های گلدان درست می کنند! خوب است که به هر حال آنها را در دست داشته باشید.

در ابتدا اتصال دهنده قطره را ابتدا به لوله اصلی وصل می کنید، سپس شیلنگ قطره‌ای میکرو لوله را به انتهای دیگر اتصال متصل می‌کنید.

مرحله ششم: نصب قطره چکان های آبیاری – نصب سر قطره چکان‌ها نیز بسیار آسان است. در واقع شما فقط آنها را به انتهای باز میکرو لوله متصل می‌کنید. و سپس آنها را در ظرف خود قرار می‌دهید.

میکرو قطره‌های قطره چکان ما دارای خوشه هستند تا آنها را در جای خود نگه دارند، بنابراین آنها در همان جایی که قرار داده‌ایم می مانند.

ما میکرو را در هر گلدان خود قرار دادیم، فقط در یک طرف پایه گیاه (ها). مراقب باشید که به ریشه‌ها یا نهال‌های لطیف آسیب نرسانید. هرچند سنبله‌های آبیاری را به خاک وارد می‌کنید.

مرحله 7: تنظیمات آبیاری خود را امتحان کنید – قبل از دفن کردن خط اصلی ، همه چیز را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه کار بدون نشت است. شما قطعاً نمی خواهید چیزی درز کند.

در این مرحله همچنین بهتر است سر قطره‌ها را تنظیم کنید. بالای سرها پیچ خورده است بنابراین می توانید میزان آب خارج شده را کنترل کنید.

ما هر کدام را تنظیم کردیم تا مطمئن شویم که آنها بیرون گلدان‌ها پاششی نمی‌کنند. و همه آنها به درستی کار می‌کنند.

مرحله 8: ایمن سازی لوله‌ها وقتی همه چیز نصب و آزمایش شده است. ما لوله اصلی را با مقداری سهام لوله های آبیاری قطره ای 1/2 در زمین محکم کردیم.

گیره ها بر روی لوله اصلی قرار می گیرند، که ایمن سازی آن را آسان می کند. سپس لوله‌ها را به راحتی در مالچ دفن کردیم تا جلوه تمیزتری به آن بدهیم.

توجه داشته باشید، شما می‌توانید لوله های پلی اتیلن خود را به جای اینکه جلوی آنها قرار دهید، مانند گلدان های خود نصب کنید. به این ترتیب، میکرو تیوب پشت گلدان ها را اجرا می‌کند و چندان واضح نیست.

اما از هر جهت بسیار خوب کار خواهد کرد. (ما برای نصب آسانتر عکس گرفتن برای شما فقط جلوی خود را نصب کردیم)

مرحله 9: تایمر را برای آبیاری خودکار تنظیم کنید. در آخر، ما تایمر شیلنگ خود را طوری تنظیم می‌کنیم که طبق یک برنامه کار کند. تا دیگر هرگز نگران آبیاری این گلدان‌ها نباشیم (که مخصوصاً در زمان تعطیلات بسیار خوب است!)

هنگامی که سیستم آبیاری قطره‌ای خودکار در حال اجرا است، من توصیه می‌کنم گلدان‌های خود را به طور منظم بررسی کنید. تا مطمئن شوید که مقدار آب مناسب را دریافت می‌کنند. سپس می‌توانید تایمر خود را متناسب با آن تنظیم کنید تا درست درست شود.

ما وقتی باران زیادی می بارد، تایمر آبیاری قطره ای را خاموش کرده و طول یا تعداد دفعاتی که قطره چکان‌ها در دوره‌های خشک یا طغیان گرم می شوند را افزایش می‌دهیم.

امیدوارم که این از پوسیدگی انتهای شکوفه جلوگیری کند، که سال گذشته برای فلفل‌های کانتینری ما مشکلی ایجاد کرد. سیستم‌های آبیاری قطره‌ای برای گیاهان گلدانی و همچنین باغ عالی است.

مطلب «نحوه نصب سیستم آبیاری قطره‌ای برای گلدان‌ها» در دسته مطالب «آبیاری هوشمند» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه‌مندید به «آبیاری هوشمند» مراجعه کنید.

منابع: منبع اول،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا