تلویزیون OLED شفاف ال جی: تلویزیون‌های دیدنی آینده

تلویزیون OLED شفاف ال جی در CES 2021 مفاهیم آینده نگرانه را به نمایش می گذارد.

تلویزیون OLED شفاف LG‌

LG Display، شرکتی که پانل های OLED مورد استفاده در تلویزیون های ال جی، سونی، ویزیو و سایرین را در سراسر جهان تولید می کند. جالبترین و آینده نگرانه ترین فناوری مفهوم CES را نیز به نمایش می گذارد. غرفه اختصاصی آن جایی است که برای اولین بار در سال 2016 توسط OLED رول آپ 18 اینچی مخ همه سوت کشید. و دو سال بعد نسخه 65 اینچی حتی دیوانه کننده آن را تجربه کردند.

با CES 2021 که کاملاً مجازی است. امسال فرصتی برای تجربه غرفه به صورت حضوری نخواهد بود، اما نمایشگاه آنلاین شرکت بهترین چیز بعدی است. تمرکز این سال بر روی صفحه نمایش های جدید شفاف OLED است. که ال جی برای ارائه شفافیت 40٪ در مقایسه با 10٪ برای نسل های فعلی، بهبود یافته است. نمایشگرهایی که می توانید مشاهده کنید چیزهای جدیدی نیستند. ال جی مدتی است که در برنامه های تجاری از آنها تبلیغ کرده است. و اوایل سال جاری شیائومی فروش تلویزیون های شفاف 55 اینچی را در چین با قیمت 7200 دلار به صورت پاپ آغاز کرد. ال جی، تنها تولید کننده OLED شفاف در جهان، این پنل ها را تهیه می کند. اما طبق معمول در مورد محصولات خاص برای فروش با آخرین مفاهیم صحبت نمی کند.

نمایشگاه آنلاین سناریوهای زیر را نشان می دهد که هر کدام دارای یک صفحه نمایش 55 اینچی OLED شفاف هستند.

تختخواب هوشمند

تختخواب هوشمند، یک دکمه را فشار دهید و صفحه OLED شفاف از یک قاب در پایین تخت بلند می شود. تا نمایش های تلویزیونی یا سایر اطلاعات را نشان دهد. صفحه نمایش خود به عنوان یک اسپیکر عمل می کند. این ویژگی در برخی از تلویزیون های OLED فعلی وجود دارد. و ال جی می گوید قاب و صفحه شفاف آن می تواند به مناطق دیگر خانه منتقل شود.

پارتیشن رستوران

پارتیشن رستوران: به عنوان بخشی از یک بار سوشی نمایش داده می شود. صفحه نمایش بین مشتریان و سرآشپز می تواند موارد منو یا فیلم را در حالی که مردم منتظر غذای خود هستند نشان دهد. در حالی که همچنان به بینندگان اجازه می دهد آشپز را در محل کار خود تماشا کنند. و یکپارچگی یک پارتیشن را حفظ کنند.

پنجره قطار مترو

پنجره قطار مترو: پنجره ای که روی قطار مترو نصب شده می تواند همزمان با نگاه به منظره، اطلاعات مسیر، هوا، اخبار و نقشه ها را نمایش دهد.

تلویزیون OLED شفاف ال جی-2

ال جی می گوید تقاضا برای صفحه نمایش شفاف در خانه ها و ساختمانهای هوشمند و همچنین اتومبیل های بدون راننده، هواپیما و مترو در حال افزایش است. در میان سه سناریو در نمایشگاه مجازی 2021 “تختخواب هوشمند” برای من حداقل مفید به نظر می رسد. اما تصور آینده ای که چنین نمایشگرهای آن چنان ارزان و همه گیر باشد که فیلم یا اطلاعات در هر سطح به طور معمول شفاف، از پنجره ها ظاهر شود، آسان است. به میزهای قهوه شیشه ای تا عینک. به اندازه یک تلویزیون رول آپ ذهن آور نیست، اما مسلماً کاربردی تر است.

یک نکته جالب در مورد CES مجازی این است که برای اولین بار غرفه هایی که بصورت شخصی خصوصی بودند را می توان به صورت گسترده تری در دسترس قرار داد. ال جی می گوید نمایشگاه آنلاین آن در طول CES 2021 برای بازدیدکنندگان عمومی آزاد خواهد بود.

مطلب «تلویزیون OLED شفاف ال جی‌ : تلویزیون‌های دیدنی آینده» در دسته مطالب «اخبار تکنولوژی» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «اخبارتکنولوژی» مراجعه کنید.

منبع :

https://www.cnet.com/news/transparent-oled-see-through-tv-comes-to-tomorrows-beds-restaurants-subways/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=13224548&cid=2241952959
https://www.cnet.com/news/transparent-oled-see-through-tv-comes-to-tomorrows-beds-restaurants-subways/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=13224548&cid=2241952959

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا