6 راه آسان برای افزایش عمر تلفن همراه قبل از نیاز به تعویض آن

تلفن شما قسمت مهمی در برقراری ارتباط شما با دوستان و خانواده است ، بنابراین این راهنمایی ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تا زمانی که ممکن است کار خود را ادامه دهد.

شاید شما فکر کنید که هر سال تلفن خود را به روز کنید ، این به شما بستگی دارد. اما اگر شما نوع دیگری هستید که می خواهید قبل از تعویض تلفنتان، آخرین قطره از یک دستگاه را دریافت کنید ، این پست برای شما مناسب است. برخی از مراحل واقعی وجود دارد که می توانید برای تمدید عمر هر تلفن انجام دهید.

زیبایی این نکات این است که رعایت آنها بسیار آسان است و می توانید در هر زمان شروع به تغییر عادات خود کنید.

از آپدیت سیستم عامل تلفن همراه غافل نشوید، آنها مهم هستند

برای اینکه تلفن شما هرچه سریعتر و بدون مشکل کار کند ، به روزرسانی سیستم عامل و برنامه های شخص ثالث هنگام انتشار ، مهم است. این به روزرسانی ها طول نمی کشد ، و مزایای آن می تواند بسیار زیاد باشد: از رفع اشکالات و حل مشکلات امنیتی گرفته تا تغییراتی که ویژگی های جدید را به وجود می آورد و عملکرد کلی را بهبود می بخشد تا دستگاه شما با سرعت بیشتری کار کند.

Android و iPhone هر دو به روزرسانی خودکار برنامه را ارائه می دهند که باید بصورت پیش فرض فعال شود. می توانید با باز کردن فروشگاه بازی ، کشویی از فهرست سمت چپ صفحه ، کشویی روی تنظیمات و اطمینان از انتخاب گزینه های به روز رسانی خودکار ، یک تلفن Android را بررسی کنید. اگر iPhone دارید ، به تنظیمات> iTunes و فروشگاه App بروید و مطمئن شوید که گزینه App Updates در موقعیت On قرار دارد.

برای به روزرسانی های سیستم در تلفن Android ، می توانید با باز کردن برنامه تنظیمات و جستجوی به روزرسانی ، بروزرسانی ها را بررسی کنید. یا می توانید منتظر بمانید تا تلفن خود را به روزرسانی هشدار دهد و در ادامه دستورالعمل ها را دنبال کنید. Google حدود اول هر ماه ، به روزرسانی های امنیتی Android را منتشر می کند ، بنابراین بررسی در اواسط ماه برای دیدن اینکه آیا تلفن شما به روزرسانی شده است ، عادت خوبی میتواند باشد.

در مورد صاحبان آیفون ، این گزینه را دارید که به تلفن خود اجازه دهید به طور خودکار هر بروزرسانی جدید را نصب کند. نگران نباشید ، تلفن شما دقایقی پس از بیرون آمدن ، به روزرسانی ها را بارگیری و نصب نخواهد کرد. در عوض ، تلفن شما بعد از اتمام یک روز یا دو روز آپدیت را بارگیری می کند و سپس نصب را برای دفعه بعدی که یک شب شارژ می شود ، برنامه ریزی می کند. برای نصب به روزرسانی یا روشن کردن به روزرسانی های خودکار ، به تنظیمات> عمومی> به روز رسانی نرم افزار بروید. اگر به روزرسانی موجود است ، دستورالعمل های نصب آن را دنبال کنید. اگر اینطور نیست ، روی روشن یا خاموش کردن گزینه ها (Automatic Updates) ضربه بزنید.

حذف برنامه ها بی استفاده می تواند به احیای تلفن آهسته کمک کند

تلفن ها از مقدار کمی حافظه و مموری برخوردار هستند ، به همین دلیل مهم است که حداقل تعداد برنامه های بی استفاده را به حداقل برسانید. با حذف مرتب برنامه هایی که از تلفن خود استفاده نمی کنید باعث ذخیره فضای ذخیره سازی و جلوگیری از اجرای برنامه ها در پس زمینه ، استفاده از منابع میشود و در نهایت عمر گوشی شما به عمر واقعی خود نزدیک تر میشود.

حذف برنامه ها در iPhone بسیار آسان است – فقط کافی است تا زمانی که آنها شروع به تکان دادن کنند ، مدت طولانی را فشار دهید ، سپس روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید ، روی X ضربه بزنید.در اندروید هم به صورت مشابه انجام می شود.

اکنون یک تقویم ماهانه با عنوان “حذف برنامه های بلااستفاده” تنظیم کنید تا به خودتان یادآوری کنید که مرتباً این کار را انجام دهید.

مهمترین کاری که می توانید انجام دهید: برای تلفنتان محافظ بگیرید

اگر گوشی شما مدام از دستتان می افتد، خب بهترین کار اینست که محافظ خوبی برای اون تهیه کنید لازم نیست گرانترین مورد را از بازار تهیه کنید، مهم اینست که جلوی بخش مهمی از ضربه را بگیرد. ناگفته نماند ، استفاده از یک مورد به این معنی است که تلفن شما در شرایط بکر باقی می ماند و احتمالاً ارزش فروش مجدد بالاتری را در زمان نوسازی آن دارد.

صفحه و پورت ها را تمیز نگه دارید

استفاده از تلفن پر از چربی و گرد وخاک کاری نیست که ما بخواهیم انجام دهیم. اما با استفاده از تلفن تمیز و براق همه ما می توانیم احساس خوبی داشته باشیم ، به خصوص اگر این بدان معنا باشد

تلفن همراهمان عملکرد بهتری نیز خواهد داشت. هرگونه لکه یا گرد و خاک در درگاه شارژ، میکروفون، مشبک بلندگو و جک هدفون را تمیز کنید. لنز دوربین را با دستمال مخصوص تمیز کنید. این کار باعث می شود تصاویر با کیفیت تری بگیرید.

از کار بیش از حد و گرمای بیش از حد باتری تلفن خودداری کنید

اگر از قرار دادن دستگاه خود در شرایطی که باتری می تواند بیش از حد گرم شود ، مانند ماندن آن در تابش مستقیم نور خورشید اگر در یک روز گرم استفاده می کنید. اگر بیش از حد گرم شود ، تلفن خود را خاموش کنید، اما این فشار بر باتری است که می تواند به کوتاه تر شدن طول عمر باتری کمک کند.

زمانی که  گوشی تلفن همراهتان بیش از حد داغ شده باشد، به  گوشی همراهتان فرصت دهید تا خنک شود.

به جای کل تلفن ، یک باتری خراب را جایگزین کنید

غالباً این تعمیر و نگهداری ساده و مقرون به صرفه می تواند چند ماه یا حتی چند سال دیگر به عمر عملکرد تلفن شما بیافزاید. اگر اکثر تلفن ها همچنان با باتری های قابل جابجایی مانند روزهای خوب ساخته می شدند ، آسان تر می شد ، اما در عوض بیشتر تلفن ها با باتری های تعبیه شده ای هستند که بدون جدا کردن گوشی شما قابل تعویض نیست.

نکته پاداش: به طور مرتب از تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

تهیه نسخه پشتیبان از داده های تلفن شما برای افزایش عمر تلفن شما کاری انجام نمی دهد ، اما به این معنی است که وقتی زمان خداحافظی از تلفن خود است ، تمام مخاطبین ، عکس ها ، فیلم ها و تنظیمات سفارشی شما خواهد شد. برای ایجاد جهش آماده باشید ، بنابراین لازم نیست که از ابتدا شروع کنید.

صاحب یک آیفون هستید؟ با باز کردن برنامه تنظیمات ، نسخه پشتیبان تهیه iCloud را دوباره بررسی کنید. در مرحله بعد ، روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید و به دنبال آن از iCloud> iCloud Backup استفاده کنید و مطمئن شوید که سوئیچ در موقعیت On قرار دارد.

این روند برای دارندگان Android بسته به اینکه چه کسی دستگاه شما را ساخته است متفاوت خواهد بود ، اما به طور کلی می توانید برنامه تنظیمات را باز کرده و سپس به Google> Backup بروید. برخی از سازندگان دستگاه ، مانند سامسونگ ، علاوه بر Google ، سرویس پشتیبان خود را نیز ارائه می دهند. آسانترین راه برای یافتن سرویس پشتیبان گیری ابری خودکار دستگاه شما ، باز کردن برنامه تنظیمات و استفاده از کادر جستجو در بالا برای جستجوی “نسخه پشتیبان” است.

منبع:

https://www.cnet.com/how-to/how-to-make-phone-last-longer-extend-lifespan-before-replacing-it/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=12887293&cid=2241952959

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا