بعد از مرگ چه اتفاقی برای حساب‌‌‌های شبکه‌ی اجتماعی شما می‌افتد

حساب‌های صفحات اجتماعی پس از مرگ

از فیس بوک گرفته تا توییتر، زندگی پس از مرگ دیجیتالی شما به این شکل خواهد بود.

اگر فیسبوک بعد پنجاه سال دیگر وجود داشته باشد. کاربران مرده در این پلتفرم احتمالاً از تعداد زنده‌ها بیشتر خواهند بود. محققان موسسه اینترنتی آکسفورد دریافتند که بر اساس برآوردهای جهانی 2018، تعداد افراد فوت شده در بزرگترین سایت اجتماعی جهان می‌تواند تا پایان قرن به 4.9 میلیارد نفر برسد. نویسندگان این مطالعه افزودند که با توجه به این واقعیت، جامعه شناسان و مردم شناسان به طور فزاینده‌ای علاقه‌مند به بررسی “روابط فرا اجتماعی” ما با “مردگان آنلاین” هستند. بیش از این، آنها سوالات سختی را مطرح می‌کنند! وقتی از طریق خصوصیات و ارتباطات، به شرکت‌های بزرگ کنترل می‌دهیم که بقایای دیجیتال خود را کنترل می‌کنیم! چه چیزی را از دست می‌دهیم؟ با در نظر گرفتن این موضوع، ما به سیاست‌های بعد از مرگ کاربران پنج مورد از شبکه‌های اجتماعی محبوب امروز می‌پردازیم.

فیس بوک

تصویر صفحه ورود فیسبوک

در صورت فوت کاربر فیس بوک، پلت فرم در صورتی که “یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیک به فیس بوک اطلاع دهد.” در چنین شرایطی، فیس بوک اطلاعات ورود به سیستم را ارائه نمی‌دهد، اما یک نشان “به خاطر سپردن” به نمایه اضافه می‌کند. محتوا همچنان قابل مشاهده است. اما نمایه در مکان های عمومی ظاهر نمی‌شود و به عنوان “شخصی که ممکن است او را بشناسید” پیشنهاد نمی‌شود.

هیچ کس نمی‌تواند وارد یک حساب به یاد ماندنی شود، اما اگر شخصی قبل از مرگ “مخاطب ورثه ” را انتخاب کرده باشد، می‌توان حساب را تغییر داد. برای مثال یک مخاطب ورثه می‌تواند درخواست های دوست را بپذیرد، یک پست ادای احترام را پین کند و یک عکس نمایه را تغییر دهد.

قبل از مرگ، کاربران فیس بوک همچنین می‌توانند انتخاب کنند که حساب آنها پس از مرگ حذف شود تا اینکه یادآوری شود. سایر کاربران همچنین می‌توانند درخواست کنند که حساب شخص متوفی حذف شود، به شرط داشتن شناسنامه، گواهی فوت یا اثبات اینکه شخص درخواست کننده نماینده قانونی شخص متوفی است.

اینستاگرام

تصویری زنی درحال بررسی اینستاگرام

اینستاگرام مانند شرکت مادر خود، فیس بوک، یک گزینه یادبود را ارائه می‌دهد. هرکسی می‌تواند درخواست کند که یک حساب اینستاگرام به خاطر سپرده شود. این پلتفرم مستلزم اثبات مرگ است، اما در این مورد می تواند پیوندی ساده به یک خبر فوت یا مقاله باشد. در آن نحوه اطمینان از صحت وفات یا مقاله از نشریه تأیید شده را مشخص نمی کند.

اگر حساب شخصی یادآوری شود، با حساب یک کاربر زنده متفاوت نخواهد بود و هیچ نظر یا پست حذف نمی‌شود. تنظیمات حریم خصوصی نیز قابل تغییر نیستند. در اصل، به مرور منجمد می‌شود. اینستاگرام به کاربران اطمینان می‌دهد که پروفایل در فضاهای عمومی ظاهر نمی‌شود. اما سعی می‌کند “از نمایش اشاره به حساب های یاد شده در اینستاگرام به نحوی که ممکن است برای دوستان و خانواده فرد ناراحت کننده باشد جلوگیری کند.”

یک گزینه دیگر حذف کامل حساب است. در چنین مواردی، اینستاگرام به اسناد رسمی بیشتری نیاز دارد. دسترسی به همه آن آسان نیست: گواهی فوت متوفی یا اثبات اینکه شخص درخواست کننده نماینده قانونی متوفی است.

اسنپ چت

پلتفرم محبوب و زودگذر رسانه‌های اجتماعی سیاست گسترده‌ای برای مرگ ارائه نمی‌دهد. در منوی چند گزینه ای “با ما تماس بگیرید”، Snapchat این را ارائه می دهد: “ما برای از فقدان شما بسیار متاسفیم. ما می خواهیم به هر طریق ممکن به شما کمک کنیم. ” با این حال، در صورت مرگ کاربر، این سایت تنها یک گزینه را ارائه می دهد. و آن حذف حساب است. برای انجام این کار، اسنپ چت نیاز به گواهی فوت دارد. اگر می خواهید پس از مرگ شخصی به حساب شما دسترسی پیدا کند، باید اطلاعات ورود خود را به شخص تعیین شده ارائه دهید.

توییتر

تصویر صفحه ورود توییتر

مانند دیگر بسترهای رسانه‌های اجتماعی، در صورت درخواست کاربر، توییتر حساب کاربری خود را غیرفعال می‌کند. در صورت تمایل به بستن حساب، یکی از اعضای نزدیک خانواده یا شخصی که مجاز به نمایندگی از متوفی است، باید شناسنامه و اطلاعات خود را در مورد متوفی، از جمله کپی گواهی فوت، ارسال کند. توییتر همچنین باید با تصاویر یا توئیت‌های منتشر شده قبل یا بعد از مرگ یک نفر مقابله کند. در برخی موارد، به عنوان مثال، توییتر تصویری را که آسیب جدی را نشان می دهد، حذف می‌کند. در موارد دیگر، امتناع می‌کند. این شرکت هشدار می‌دهد: “هنگام بررسی چنین درخواست‌های حذف رسانه‌ها،” توییتر عوامل مورد علاقه عمومی مانند ارزش خبر بودن محتوا را در نظر می‌گیرد و ممکن است نتواند به هر درخواست احترام بگذارد. “

یوتیوب

اکثر حساب های YouTube باید با یک حساب در Google، شرکت مادر این پلت‌فرم، مرتبط باشند. قبل از مرگ، هر کاربر Google می تواند از ابزار “مدیریت حساب غیرفعال” برای تعیین آنچه در حساب های خود پس از یک دوره مشخص عدم فعالیت اتفاق می‌افتد استفاده کند. گزینه ها شامل ارسال داده‌های خاص به مخاطبین از پیش تعیین شده یا خاموش کردن حساب‌ها است. اگر چیزی زودتر از موعد تعیین نشده باشد، اعضای نزدیک خانواده یا نماینده مجاز می‌توانند درخواست غیرفعال کردن حساب یا دریافت اطلاعات از آن را ارسال کنند. برای انجام این کار، آنها باید هویت خود را تأیید کرده و اسکن گواهی فوت کاربر را ارائه دهند.

بعد از مرگ چه اتفاقی برای زندگی دیجیتالی شما می افتد؟ این سوالی است که بسیاری با توجه به اینکه اینترنت چگونه در زندگی آنها جاسازی شده است به آن توجه نمی‌کنند. بر اساس مطالعه مایکروسافت در سال 2007 ، یک کاربر معمولی وب دارای 25 حساب آنلاین است، از ایمیل گرفته تا نمایه رسانه‌های اجتماعی و حساب‌های بانکی. اما خانواده‌ها ، شرکت‌ها و قانون‌گذاران تازه در حال بررسی این موضوع هستند که چه کسی مالک این حساب‌ها است و پس از مرگ شخصی به آنها دسترسی دارد.

این موضوع اخیراً در ویرجینیا مطرح شد، هنگامی که یک زن و شوهر، پس از خودکشی پسرش، به دنبال پاسخ بودند، متوجه شدند که نمی‌توانند به حساب فیس بوک او دسترسی پیدا کنند. در حال حاضر ویرجینیا یکی از تعداد فزاینده ایالت‌هایی است که قوانین مربوط به حساب‌های دیجیتالی متوفیان را تصویب کرده‌اند. در همین حال، شرکت‌های فناوری سیاست‌های خود را در مورد کاربران فوت شده تنظیم می‌کنند. در حالی که هنوز در مراحل اولیه است، قوانین و سیاست‌هایی که تا کنون شکل گرفته نشان می‌دهد که تعیین “دارایی‌های دیجیتال” ممکن است به زودی به بخش مهمی از برنامه‌ریزی املاک تبدیل شود.

با توجه به اینکه امروزه تقریباً همه بزرگسالان آمریکایی آنلاین هستند و 72 درصد آنها به همراه 81 درصد نوجوانان از سایت‌های رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند، پیامدها بسیار گسترده است. در دنیای دیجیتال، ارسال عکس، نوشتن ایمیل یا خرید فعالیتهایی هستند که فقط متعلق به کاربران نیست. آنها تا حدی متعلق به شرکت‌هایی مانند فیس بوک و گوگل هستند که اطلاعات را در سرورهای خود ذخیره می‌کنند. برای دسترسی به این ابزارهای راحت آنلاین، کاربران هنگام کلیک بر روی قراردادهای شرایط خدمات-اما اغلب آنها را نمی خوانند-توافق نامه‌هایی را منعقد می‌کنند.

سیاست های مربوط به مرگ در میان برخی از برجسته ترین شرکت های اینترنتی متفاوت است:

حقوق خصوصی شما پس از مرگ چیست؟

ممکن است بخواهید مطمئن شوید که اطلاعات خصوصی شما پس از مرگ خصوصی می‌ماند. ما دائماً زندگی خود را به صورت دیجیتالی ثبت می‌کنیم. رسانه‌های اجتماعی، ارتباط ابری و اشتراک گذاری مکان همه ما را راحت تر و راحت تر می‌کند. اما وقتی نوبت به مرگ می‌رسد، هیچ چارچوب قانونی در مورد حفاظت از داده‌های شخصی جمع‌آوری شده در طول عمر توسط این ابزارها وجود ندارد. در اینجا خلاصه‌ای از اطلاعات شخصی که پشت سر گذاشته‌اید و آنچه ممکن است برای آن اتفاق بیفتد آورده شده است.

چه کسی مالک داده های دیجیتالی ما است؟

وقتی صحبت از داده هایی می شود که مالکیت فیزیکی ندارد یا داده‌هایی که ما (معمولاً) متوجه تولید آنها نمی‌شویم، آنچه متعلق به ما است بطور فزاینده‌ای پیچیده می‌شود.

در حالی که انتقال صندلی مورد علاقه خود به اندازه کافی آسان است (فقط این را در وصیتنامه خود بیان کنید)، اما انتقال همه چیزهایی که فیزیکی نیستند ساده نیست. در سال 2016 ، PwC گزارش داد که مصرف کننده متوسط بریتانیایی دارای 42 کتاب الکترونیکی، 40 برنامه تلویزیونی، 28 فیلم و 2768 آهنگ است – همه آنها به دلیل وجود دیجیتالی قابل انتقال نیستند.

اما مواردی وجود دارد که متعلق به شماست و حتی نامحسوس‌تر است. همه چیز ضبط شده توسط برنامه‌ها، ویدئوهایی که در یوتیوب مشاهده می‌کنیم و تعداد دفعاتی که یک پست را “دوست داشتیم”، همه ردپاهای دیجیتالی هستند که پس از مرگ شخصی باقی می‌مانند.

اطلاعات شخصی شما پس از مرگ

در حالی که ما هنوز زنده هستیم، ساده تر است. ما از دیگران مجوز می‌گیریم، مانند شرکت‌ها و هر کافه‌ای که برای دسترسی به WiFi رایگان به آن مراجعه می‌کنیم. علاوه بر این، مشاغل تعهد قانونی دارند که در صورت جمع‌آوری داده‌ها به ما بگویند و در صورت تمایل می توانیم مجوزها را رد کنیم.

یک فرد مرده، بدیهی است، نمی تواند این کار را انجام دهد. یک جسد نمی تواند به گوگل یا اپل بگوید که داده های GPS را حذف کند، که از لحاظ تئوری می تواند به شخص ثالث اجازه دهد از جزئیات دقیق نحوه گذراندن زمان خود در زمان زنده بودن مطلع شود.

پس از مرگ، رد پای داده‌های شخصی شما به کجا می‌رسد؟

در حالی که داده های پزشکی شما در پایگاه داده NHS پس از 10 سال پاک می‌شود، مقررات کمتری در مورد آنچه با نوع داده‌های جمع آوری شده توسط Google انجام می‌شود، برای مثال، پس از مرگ وجود دارد.

Google مکانهایی را که در آن بوده‌اید (در صورت فعال بودن ردیابی مکان) ذخیره می‌کند. هر نشانک و جستجویی را که ذخیره کرده‌اید یا تایپ کرده‌اید، همه رویدادهای تقویم شما، هر ایمیلی که تا به حال ارسال کرده اید و همه برنامه هایی که می‌شناسید را می‌شناسد. به چه منظور استفاده شده و هیچ راه واضحی وجود ندارد که به گوگل گفته شود داده‌های آنها متعلق به یک فرد مرده است. و احتمالاً آنها این داده‌ها را به همان روشی که در زمان زنده بودن صاحب آن است، مدیریت خواهند کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی پس از مرگ شخصی از بین می‌رود. عجیب است که تصور کنیم چیزهای زندگی روزمره ما – نحوه عملکرد ما، جایی که بوده‌ایم، افکار خود را در ایمیل‌های خود ارسال کرده‌ایم. زمان تعیین شده زنگ هشدار – به شرکت بزرگی مانند Google واگذار می‌شود و نه، به عنوان مثال، شریک یا فرزندان.

چگونه ممکن است از داده‌های شخصی شما در آینده استفاده شود؟

در حالی که قانون حفاظت از اطلاعات شرایط خود را برای عصر دیجیتال در سال 2018 به روز کرد (به همین دلیل دیگر شما توسط ایمیل‌های بیشمار بمباران نمی‌شوید)، اما مشخص نشد که آیا هر یک از شرایط آن پس از مرگ افراد نیز شامل می‌شود یا خیر.

تا زمانی که بحث گسترده‌تری در مورد حریم خصوصی، دارایی دیجیتالی و آزادی اطلاعات پس از مرگ فرد وجود نداشته باشد. ما باید آینده داده‌های شخصی خود را تصور کنیم. ممکن است تفکر در مورد آنچه نسلهای آینده در مورد ما بدانند بسیار جذاب باشد. آنچه اکنون برای ما عادی به نظر می‌رسد می‌تواند برای موتورهای تحلیلگر و جامعه شناسان فردا معنای عمیقی داشته باشد.

اگر می‌خواهید عمیق تر به دنیای پس از مرگ دیجیتال خود بپردازید. ما نحوه استفاده از داده‌های شخصی برای ایجاد اشکال دیجیتالی افراد را مدت‌ها پس از مرگ جسمی آنها بررسی کرده‌ایم.

اطلاعات بیشتر

سرویس مدیر حساب غیرفعال Google به شما امکان می دهد نام شخصی را که در صورت عدم وارد شدن حساب به سیستم پس از مدتی ایمیل دریافت می‌کند، نامگذاری کنید. به شخص اجازه می‌دهد عکس‌ها، اسناد و ایمیل های ذخیره شده در سرور خود را بارگیری کند. اگرچه گوگل نمی تواند تضمین کند که داده‌های شخصی به طور کامل از سیستم آنها حذف می‌شود.

منابع : منبع اول ،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا