HomePod Mini بلندگوی هوشمند ۹۹ دلاری اپل، کوچک تر هوشمند تر

بلندگوی هوشمند اپل homepod
HomePod Mini

هر آنچه در مورد بلندگوی هوشمند ارزان قیمت اپل و اینکه چگونه می تواند در مقابل رقبای آمازون و گوگل قرار بگیرد، میدانیم!

پس از ماه ها شایعات و گمانه زنی ها، اپل روز سه شنبه در رویداد آیفون محور خود از بلندگوی هوشمند جدید و کوچکتری به نام HomePod Mini خبر داد.HomePod اپل در سال 2018 با برچسب قیمت 349 دلار، با صدای عالی اولین بار به بازار عرضه شد. از آن زمان، علی رغم برخی تکرارهای مفید در مورد ویژگی های HomePod از طریق به روزرسانی دوره ای نرم افزار ، اپل در خانه هوشمند پیشرفت چندانی نداشته است، حتی در حالی که آمازون و گوگل همچنان مخاطبان خود را برای محصولات الکسا و دستیار Google در سراسر جهان گسترش می دهند. امروز با رونمایی از بلندگوی کوچکتر و باهوش تر، این تغییر کرد.

HomePod Mini چه اندازه است؟

HomePod Mini بلند گوی هوشمند اپل به طور قابل توجهی کوچکتر از مدل قبلی خود است. در پارچه مشبك بسته بندی شده ، ابعاد آن 3.3 اینچ و عرض 3.9 اینچ (84 در 98 میلی متر) و وزن آن 0.76 پوند (345 گرم) است. برای مقایسه ، نسل چهارم جدید Echo Dot آمازون، به طور مشابه کروی، دارای قد 3.5 اینچ و Nest Mini به شکل پوک شکل گوگل، 1.65 اینچ است.

مانند HomePod اصلی، Mini دارای صفحه لمسی با نور پس زمینه برای کنترل میزان صدا و کنترل های Siri است. این محصول در رنگ های سفید و خاکستری فضایی با قیمت 99 دلار (99 پوند ، 149 دلار استرالیا) در دسترس خواهد بود. این همان قیمت جدیدترین (همچنین کروی) Amazon Echo و Nest Audio کاملاً جدید گوگل است که هر دو بزرگتر از HomePod Mini هستند.

HomePod Mini چه صدایی دارد؟

یک بلندگوی کوچکتر احتمالاً به معنای آن است که کیفیت صدا از HomePod اصلی زیبا کمتر چشمگیر خواهد بود. اما اپل HomePod Mini را به آنچه صدای محاسباتی می نامد مجهز کرد. این بدان معناست که می تواند بیش از 180 بار در ثانیه خود را برای بهینه سازی بلندی صدا و دامنه دینامیکی دوباره بکار گیرد. Nest Audio و Nest Minis Google به لطف تراشه یادگیری ماشینی خود تنظیم صدا را در زمان واقعی انجام می دهند.

خدمات پخش جریانی HomePod Mini شامل Apple Music ، Apple Podcasts ، iHeartRadio ، Radio.com و TuneIn در زمان انتشار خواهد بود. Pandora و Amazon Music برای به روزرسانی در آینده برنامه ریزی شده اند، اگرچه Spotify به طور واضحی در ارائه اپل غایب بود. این دو شرکت درگیر یک تحقیق ضد انحصاری در اروپا هستند، که ناشی از شکایت Spotify در سال گذشته است.

از دیگر ویژگی های قابل توجه صدا می توان به پشتیبانی از صوتی چند اتاقه و جفت شدن استریو برای دو HomePod Minis اشاره کرد که این مورد برای دیگر بلندگوهای هوشمند معمول است. دو HomePod Minis همچنین می تواند با صدای تلویزیون فراگیر Apple TV شما جفت شود، شبیه به جفت شدن دو بلندگوی Echo Studio و Fire TV.

HomePod Mini چه چیزی به HomeKit اضافه می کند؟

HomePod Mini چند ویژگی جدید خانه هوشمند را به HomeKit آورده است. اپل یک ویژگی Intercom را اعلام کرد که مانند Drop In در آمازون و Broadcast در بلندگوهای هوشمند Google به شما امکان می دهد از یک بلندگو به بلندگو دیگر یا به چندین اتاق پیام صوتی ارسال کنید. سایر اعضای خانوار نیز می توانند از سیری بخواهند پاسخی برای پخش ارسال کند.

آنچه در مورد سیستم Intercom اپل چشمگیر است، انواع دستگاه هایی است که می تواند به آن دسترسی پیدا کند. پیام های اینترکام همچنین با iPhone ، iPad ، Apple Watch ، CarPlay و AirPods کار می کنند. در حالی که می توانید از Broadcast گوگل از طریق تلفن استفاده کنید، نمی توانید به یکی پخش کنید و آمازون کاملاً بدون بازی تلفن مستقر در Alexa از بازی خارج می شود.

پهنای باند فوق العاده

اپل همچنان بر متقاعد کردن مصرف کنندگان در مورد احترام به حریم خصوصی مالکانشان متمرکز است. اپل تراشه U1 را به آیفون 11 سال گذشته اضافه کرد و امروز بهتر دیدیم که این تراشه برای هوشمند و امنیت در اطراف خانه شما به چه معناست.

تراشه U1 امکان برقراری ارتباط Ultra Wideband بین دستگاه های مجهز ، از جمله HomePod Mini جدید را فراهم می کند. UWB با محاسبه مدت زمان عبور یک موج رادیویی بین آنها ، فاصله بین دو دستگاه را اندازه گیری می کند. این روش بسیار دقیق تر از بلوتوث و Wi-Fi است.

پهنای باند فوق العاده نه تنها می تواند موارد را دقیقاً مکان یابی کند، بلکه می تواند داده ها را نیز در اختیار شما قرار دهد. معنی این امر برای HomeKit هنوز مشخص نیست، زیرا اپل چیزی در مورد UWB و دستگاه های هوشمند خانگی برای گفتن نداشت. علاوه بر تراشه U1 ، HomePod Mini با بلوتوث، Wi-Fi 4 و Thread نیز کار می کند، یک پروتکل شبکه برای دستگاه های اینترنت اشیا-کم مصرف.

اخبار تکنولوژی را از وبلاگ ما دنبال کیند

منبع:

https://www.cnet.com/news/homepod-mini-is-apple-smaller-smarter-99-smart-speaker/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=13110150&cid=2241952959

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا