10 راهی که فناوری می تواند زندگی شما را راحت تر و ایمن تر کند

فناوری، جهان و زندگی فردی ما را با تقریباً بی شماری از روشها تغییر داده است. با وجود این، هنوز هم عادی است که مردم از این دستاوردها ابراز ناراحتی می کنند. علاوه بر این، خبرگزاری ها دوست دارند در مورد خطر روباتیک بنویسند. با همه این منفی ها ، فراموش کردن هدیه های مرتبط با فناوری آسان نیست، از جمله این واقعیت که کل اینترنت بدون آن وجود نخواهد داشت. بنابراین، بهتر است چند لحظه وقت بگذارید و چند قطعه از فناوری را که صرفاً برای سهولت و امنیت بیشتر زندگی اختصاص داده شده است، تشخیص دهید. بدون این پیشرفت ها، همه چیز، از بیماری های کشنده گرفته تا سرقت هویت، شیوع بیشتری خواهد داشت.

1. بهبود مراقبت های بهداشتی

فناوری و مراقبت های بهداشتی بهتر از کره بادام زمینی و ژله هستند. در حقیقت، دنیای فناوری چنان مراقبت های بهداشتی را تقویت کرده است که ذکر لیست تغییرات مثبت تنها در سال گذشته غیرممکن است. با این حال، اختراع برنامه ها و پوشیدنی هایی که به افراد کمک می کند تا از سطح قند خون گرفته تا ضربان نبض خود نظارت کنند، قطعاً یکی از بهترین پیشرفت های فن آوری مربوط به مراقبت های بهداشتی در دهه گذشته است. بیماران اکنون می توانند داده ها را از راه دور به پزشک خود گزارش دهند و همچنین می توانند شرایط پزشکی را از نزدیک بررسی کنند. هنوز برخی از مشکلات پردازش همه این داده ها وجود دارد، اما به دنبال حل این مشکلات در آینده نزدیک باشید.

2. پرداخت آنلاین مطمئن تر

همه در مورد افزایش سرقت هویت و جرایم اینترنتی چیزهایی شنیده اند، اما روش های زیادی برای محافظت از خود در اختیار کاربران اینترنت است. به عنوان مثال ، برنامه Apple Pay به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی خود را در یک منبع امن ذخیره کنند. از آنجا، کاربران می توانند با تأیید روند کار از طریق اثر انگشت، از طریق تلفن یا آنلاین خود پرداخت کنند. روش های دیگر برای محافظت از داده های پرداخت شامل استفاده از سرویس هایی مانند PayPal است. مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می کنید، این نوع فناوری می تواند ضمن حفظ روش پرداخت آسان تر به طور همزمان، اطلاعات شما را ایمن نگه دارد.

3. خرید آنلاین مواد غذایی

آیا خیلی شلوغ هستید که هر هفته یک ساعت را در فروشگاه مواد غذایی بگذرانید؟ اکنون بسیاری از فروشگاه ها خرید آنلاین و پیکاپ کنار جاده را ارائه می دهند. این نه تنها به والدین پرمشغله کمک می کند، بلکه موجب تسکین عظیم افراد مبتلا به اوتیسم و سایر عوارض پردازش حسی می شود. برای بهتر کردن هر چیز خوب ، فروشگاه هایی مانند Kroger هر خرید را در حساب کاربر ثبت می کنند تا بتوانند به راحتی با یک کلیک سفارش را تکرار کنند.

از نظر امنیتی، پارکینگ ها یکی از نقاط متداول برای آدم ربایی ها و تجاوزهای جنسی است. عدم نیاز به پیاده شدن از وسیله نقلیه، امنیت شما را بسیار بیشتر می کند، خصوصاً اگر در حالی که منتظر هستید کارمند فروشگاه مواد غذایی را به ماشین شما بیاورد، درهای خود را قفل نگه دارید.

4. ظهور شهرهای هوشمند

اگر نگران و دوستدار محیط زیست هستید و در عین حال می خواهید از فناوری استفده کنید، یک شهر هوشمند می تواند گزینه مناسبی برای حرکت بعدی شما باشد. این شهرها برای بهره گیری از دانش فناوری به منظور کاهش مصرف منابع طبیعی هر ساختمان طراحی شده اند. دیدن داده های کلیدی در مورد مصرف آب و مصرف برق در یک داشبورد نصب شده در خانه یا محل کار شما قطعاً روش خوبی برای اطمینان از رسیدن به اهداف زیست محیطی شما است.

5. منابع هدر رفته را با وسایل استفاده شده کاهش دهید

اینترنت امکان یافتن تقریباً هر چیزی را که فکرش را بکنید فراهم می کند. حتی بهتر، اکثر این اقلام و خدمات را می توان اجاره کرد و یا استفاده کرد. این یک روش عالی برای صرفه جویی در هزینه است، اما هنگامی که در نظر بگیرید با این گزینه چه مقدار زباله در محل دفن زباله نگهداری می شود، بسیار فراتر هم می رود. با جستجوی Craigslist و صفحه محلی چرخه Freecy محلی خود، می توانید از کتابهای درسی دست دوم گرفته تا کودهای آزاد، همه چیز را پیدا کنید، که این امر یکی دیگر از کاربردهای عالی فن آوری مدرن است.

6. مشوق ورزش شما

ورزش ممکن است آسان نباشد، اما انجام آن به طور منظم می تواند آینده امن تری را به شما ارائه دهد به این معنا که احتمال مقابله با مسائل جسمی فلج کننده کمتر خواهد بود. شرکت های نوآور نیاز به ارائه انگیزه تمرینی قوی برای کمک به مردم در کمک به خود را تشخیص داده اند. در نتیجه، فناوری مدام راه های جدیدی را پیدا می کند تا بتواند به شدت مورد نیاز مردم قرار گیرد. یکی از بهترین نمونه های اخیر بازی واقعیت افزوده Pokemon Go است. این اپلیکیشن محبوب به بازیکنان برای پیاده روی پاداش می دهد و همین امر باعث شده است که افراد در جستجوی Pokemon جدید و کمیاب هر روز شش مایل بروند.

7. فرصت های دورکاری

آیا فکر کار در خانه را ترجیح می دهید؟ انجام این کار امتیازات زیادی از جمله کاهش ردپای کربن، صرفه جویی در هزینه بنزین و خطر کمتری در تصادف با اتومبیل دارد. به لطف اینترنت پرسرعت، لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند و نرم افزار مدیریت پروژه، 45 درصد از کارمندان ایالات متحده اکنون قادر به حداقل از راه دور از راه دور هستند. این کارگران می توانند به جای رانندگی در ساعت های شلوغ و تردد در محل کار، احساس استرس خود را به حداقل برسانند، بهره وری خود را افزایش دهند و راحت با لباس خواب یا شلوار جین مورد علاقه خود کار کنند.

8. پاسخ فوری به همه چیز

همه به یک سوال تصادفی فکر کرده اند یا در مورد اینکه آیا واقعاً اتفاقی رخ داده است یا خیر، وارد بحث و جدال شده اند. قبل از اینترنت، این سوالات و بحث ها می توانست طولانی مدت طول بکشد، و اغلب پاسخ روشنی وجود نداشت. اگرچه اکنون، می توانید در گوگل به هر چیزی نگاه کنید و نتایج آنی دریافت کنید. این قطعاً زندگی را آسان کرده است و همچنین یک ابزار آموزشی عالی برای افراد در هر سنی است. صرفه جویی در وقت صرف یافتن چیزی بصورت آنلاین در مقایسه با برقراری تماس تلفنی یا مراجعه به کتابخانه بسیار زیاد است، اما فراموش نکنید که می توانید با خواندن کتابهای اختصاص داده شده برای موضوع مورد نظر، پاسخ های سریع اینترنت را ارائه دهید.

9. دور هم جمع كردن خانواده ها

سایت های ایمیل ، اسکایپ ، پیام کوتاه ، Facetime و شبکه های اجتماعی به مردم از سراسر جهان ساده ترین راه ممکن برای برقراری ارتباط را می دهند. جالب اینجاست که مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم از فیس بوک استفاده می کنند 10 درصد در نزدیکی ارتباط خود با خانواده و دوستانشان افزایش می یابد. این کمک می کند تا پتانسیل فن آوری برای گرد هم آوردن مردم برجسته شود. اعضای خانواده ای که در سراسر جهان پخش شده اند می توانند از طریق اسکایپ به اجتماعات خانوادگی بپیوندند. علاوه بر این، تقویم های مشترک به خانواده ها کمک می کند تا از درگیری های زمان بندی جلوگیری کنند.

10. GPS گم شدن را غیرممکن می کند

همه ما داستان های ترسناکی از افرادی که به دلیل دستورالعمل های واحد GPS خود تصمیم بد رانندگی می شنیده اند، شنیده ایم . اما قطعاً این موارد معمول نیستند. درعوض ، GPS با گام به گام جهت دهی صوتی به ما برای رسیدن از نقطه A به نقطه B ، باعث می شود که هر راننده ای به جای نگاه کردن به نقشه ، چشم خود را به جاده معطوف داشته باشد. این باعث می شود رانندگی ایمن تر باشد و همچنین با گفتن زمان ورود به شما، از جاده هایی که باید از آنها جلوگیری کنید و سریعترین مسیر ممکن نیز مفید است.

این لیست حتی باعث خراش سطح بسیاری از روش های پیشرفت فناوری و امنیت بیشتر ما نمی شود و دقیقاً به همین دلیل است که این نوآوری ها بازی های بسیار مهمی هستند. از این گذشته، تقریباً برای هر سناریویی که تصور کنید، فناوری ایجاد شده است. بنابراین، حتی اگر ممکن است از وقفه های گاه به گاه فناوری بهره مند شوید، لازم به ذکر است که می توانید با استفاده از فناوری نیز دوباره تمرکز کنید.

منبع :

https://www.lifehack.org/451123/10-ways-technology-can-make-your-life-easier-and-more-secure

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا