پرورش فلفل دلمه‌ای در خانه

تصویری از فلفل دلمه تر وتازه
فلفل دلمه‌ای

کاشت، پرورش و برداشت فلفل دلمه ای در خانه. فلفل دلمه ای شیرین یک محصول لطیف و فصل گرم است. در اینجا نحوه پرورش فلفل دلمه‌ای  در خانه و باغ خودتان آورده شده است!

فلفل در برابر بیشتر آفات باغ مقاومت می کند و یه چیزی برای همه سلیقه ها دارد: تند، شیرین یا گرم و انواع رنگها، اشکال و اندازه ها. برای این صفحه، ما به پرورش فلفل دلمه ای شیرین خواهیم پرداخت.

برخلاف برادران تند آنها، فلفل دلمه ای حاوی کپسایسین نیست. ترکیبی که به فلفل تند تندی و گرما می بخشد.

پرورش فلفل دلمه‌ای در خانه

چه موقع فلفل دلمه‌ای بکارید؟

     8-10 هفته قبل از آخرین سرمازدگی بهاری خود بذر را در داخل خانه شروع کنید.

     فلفل دلمه ای به یک دوره رشد نسبتاً طولانی (60 تا 90 روز) نیاز دارد، بنابراین بهتر است آنها را در داخل خانه شروع کنید.

انتخاب و تهیه سایت کاشت

  • گیاهان فلفل برای تولید بزرگترین و سالم ترین میوه به آفتاب کامل احتیاج دارند. بنابراین محلی را انتخاب کنید که توسط درختان یا سایر گیاهان باغ سایه بان نشود.
  •  خاک باید زهکشی مناسب و غنی از مواد آلی باشد.
  • قوام خاک در جایی بین ماسه ای و لومی اطمینان حاصل می کند که خاک به خوبی تخلیه شده و به سرعت گرم می شود.
  • pH خاک باید در سمت اسیدی باشد. در حالت ایده آل 5.5 تا 6.5.
  • یک هفته قبل از انتقال فلفل به باغ، کود یا کود کمپوست قدیمی را در خاک باغچه خود وارد کنید.
  • از کاشت فلفل در مکانهایی که اخیراً سایر اعضای خانواده گل شبدر را پرورش داده اید – مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی یا بادمجان خودداری کنید. زیرا این امر می تواند فلفل را در معرض بیماری قرار دهد.

نحوه کاشت فلفل دلمه

  • ما توصیه می کنیم بذرها را در خانه و نه باغچه شروع کنید.
  • دمای خاک برای جوانه زنی بذر باید حداقل 70 درجه فارنهایت (حدود ۲۱ درجه سانتی‌گراد) باشد، بنابراین آنها را در یک منطقه گرم نگه دارید تا بهترین و سریعترین نتیجه را بگیرید. در صورت لزوم از زیر حرارت زیر سینی بذر استفاده کنید.
  •  بذرهایی به عمق حدود ¼ اینچ بکارید.

پیوند گیاهان جوان به باغچه

  • حدود 10 روز قبل از پیوند در فضای باز گیاهان را سخت کنید.
  • هنگامی که دمای شب به حداقل 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) رسید، نهال ها را در فضای باز پیوند دهید و آنها را با فاصله 18 تا 24 اینچ (۴۵ تا ۶۰ سانتی متر) فاصله دهید.
  • پیوندها را عمیق تر از آنچه در حال حاضر بودند بکارید. در غیر این صورت، ساقه ها ممکن است در معرض پوسیدگی قرار بگیرند.
  • دمای خاک باید حداقل 65 درجه فارنهایت (۱۸ دیجه سانتی‌گراد) باشد، زیرا فلفل در هر درجه سردتر از پیوند زنده نمی ماند. باغداران شمالی می توانند خاک را با پوشاندن آن با پلاستیک سیاه گرم کنند.

مراقبت از فلفل دلمه‌ای

مراقبت برای رشد فلفل دلمه‌ای

  • خاک باید خوب تخلیه شود، اما حتماً رطوبت کافی را با پوشش مالچ یا پلاستیک حفظ کنید.
  • هفته ای یک تا دو اینچ آب دهید، اما به یاد داشته باشید که فلفل ها به شدت به گرما حساس هستند. اگر در آب و هوای گرم و کویری زندگی می کنید، آبیاری روزمره ممکن است لازم باشد.
  • بعد از مشاهده اولین میوه کود دهید.
  • برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت در ریشه ها، با احتیاط اطراف گیاهان را از علف های هرز پاک کنید.
  • در صورت لزوم، از گیاهان با قفس یا چوب حمایت کنید تا از خم شدن جلوگیری شود. قفس های مجهز به گوجه فرنگی مخروطی شکل موجود در بازار را امتحان کنید. ممکن است برای گوجه فرنگی ایده آل نباشد، اما فقط مورد فلفل است. یا ، تکیه گاه های باغ خود را بسازید.

برداشت / ذخیره سازی فلفل دلمه‌ای

نحوه برداشت فلفل

     به محض رسیدن فلفل به اندازه یا رنگ دلخواه، برداشت کنید. هرچه فلفل دلمه ای بیشتر روی گیاه بماند، شیرین تر می شود و ویتامین C آن بیشتر می شود.

 با استفاده از چاقوی تیز یا قیچی برش فلفل را از گیاه پاک کنید تا کمترین آسیب را ببیند.

نحوه نگهداری فلفل دلمه‌ای

     فلفل ها را می توان در کیسه های پلاستیکی تا 10 روز پس از برداشت در یخچال قرار داد.

     فلفل دلمه ای را می توان خشک کرد و ما برای این کار اجاق گاز معمولی توصیه می کنیم. فلفل ها را بشویید، هسته بگیرید و تخمه بزنید. نوارهای نیم اینچی برش بزنید. حدود ده دقیقه بخارپز کنید، سپس روی یک ظرف پخت پهن کنید. در فر با دمای 140 درجه فارنهایت (یا کمترین دمای ممکن) خشک کنید تا شکننده شود، گاهی اوقات هم بزنید و موقعیت سینی را عوض کنید. وقتی فلفل ها خنک شدند، آنها را درون کیسه ها یا ظروف نگهداری قرار دهید.

انواع پیشنهادی برای کاشت فلفل دلمه‌ای

تصویری از انواع فلفل دلمه

به دنبال گونه هایی باشید که به سرعت به رنگ کامل رسیده شوند. فلفلهای کاملاً بالغ مقوی ترین و خوش طعم تر هم هستند!

     فلفلهای سبز که قرمز می شوند: ‘Lady Bell’، ‘Gypsy’، ‘Bell Boy’، ‘Lipstick’

     ‘نارنجی:’ Milena ‘،’ نارنجی خورشید ‘

     … زرد: ‘عجایب طلایی کالیفرنیا’

سوالات رایج فلفل دلمه‌ای

     آیا فلفل قرمز و سبز یک چیز هستند؟ بله، فلفل دلمه ای سبز و قرمز معروف که در سوپرمارکت ها می بینیم در واقع همان فلفل است. فلفل قرمز اجازه داده شده که روی گیاه بیشتر رشد کند، تغییر رنگ داده و همچنین ویتامین C بیشتری به دست آورد. فلفل های بالغ تر نیز تمایل دارند از سبزیجات سبزترشان شیرین تر باشند.

     آیا فلفل ماده و نر وجود دارد؟ یک افسانه مشهور وجود دارد که می گوید میوه های فلفل می توانند نر یا ماده باشند.  تفاوت آنها در این است که فلفل های نر در انتها 3 برجستگی دارند و برای پخت و پز بهتر هستند، در حالی که فلفل های ماده 4 برجستگی دارند. دانه های بیشتری دارند، شیرین تر هستند. و برای خوردن خام بهتر است.

 این درست نیست! میوه های فلفل جنسیت ندارند و هر تفاوت آشکاری بین میوه ها صرفاً نتیجه شرایط رشد یا تنوع است.

آفت / بیماری فلفل دلمه‌ای

آنتراكنوز (نوع آفت قارچ)

علائم: لکه های زرد / قهوه ای / بنفش / سیاه روی برگها ؛ لکه های تیره و فرو رفته در ساقه ها و میوه ها. لکه ها ممکن است یک توده ژلاتینی صورتی-ماهی قزل آلا ایجاد کنند. در نهایت ، گیاهان می پوسند.

کنترل و پیشگیری: گیاهان آلوده را نابود کنید. انواع مقاوم را انتخاب کنید زهکشی خوب را فراهم کنید از آبیاری بالای سر خودداری کنید کمپوست را برای تغذیه استفاده کنید از مالچ استفاده کنید؛ تناوب محصول را تمرین کنید. تصاویر و اطلاعات بیشتر در مورد آنتراکنوز را در اینجا پیدا کنید.

شته ها (نوع آفت حشره)

علائم: برگهای نادرست / زرد گل / میوه تحریف شده “عسل عسل” چسبنده (فضولات تولید شده توسط شته ها) ؛ کپک سیاه و دوده ای که روی گل عسل ایجاد می شود. حضور زیاد مورچه ها روی گیاهان

کنترل و پیشگیری: گیاهان همراه را پرورش دهید تا شته ها را از خود دور کند (nasturtiums) یا آنها را کاملا دفع کنید (ریحان ، رزماری ، گیاهان با رایحه قوی). شته ها را با گیاهان با رایحه قوی). شته ها را با اسپری آب از گیاهان جدا کنید ، صابون حشره کش استفاده کنید پوست موز یا پرتقال را در اطراف گیاهان قرار دهید. برگها را با محلول 1-2٪ صابون ظرف مایع و آب هر 2-3 روز به مدت 2 هفته پاک کنید. برای جذب شکارچیان شته گیاهان بومی اضافه کنید. تصاویر و اطلاعات بیشتر در مورد شته ها را در اینجا پیدا کنید.

مطلب «پرورش فلفل دلمه در خانه» در دسته باغبانی قرار گرفته است. اگر به این مطالب علاقه‌مندید به این لینک مراجعه کنید.

منبع : https://www.almanac.com/plant/bell-peppers

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا