شش نکته برای طراحی سایت جذاب

آیا می دانید که 48 درصد مردم می گویند طراحی وب سایت عامل تعیین کننده شماره یک برای اعتبار یک کسب و کار است؟ ما شش نکته برای طراحی سایت جذاب برای شما آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

اولین برداشت مخاطبان شما از طراحی وب سایت شما ناشی می شود. وب سایت های زیبا برای ایجاد تأثیرگذاری تأثیرگذار و مثبت برای مخاطبان بسیار مهم هستند.

در این صفحه، ما شش نکته برای ایجاد وب سایت های زیبا به شما ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ایجاد یک وب سایت جذاب و کاربردی برای مخاطبان خود، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

1. فقط عناصر لازم را اضافه کنید که به سایت شما ارزش افزوده می دهند

وقتی در حال طراحی سایت خود هستید، آسان است که در اضافه کردن عناصر زیادی به صفحات خود جلب کنید. شما می خواهید سایت شما از نظر بصری جذاب باشد، بنابراین به طور مداوم عناصری را اضافه می کنید تا بعد دیگری از علاقه بصری به صفحه خود اضافه کنید.

این می تواند منجر به بهم ریختگی یا طاقت فرسایی سایت شما شود. مسئله دیگر این است که، اگر عناصر خاصی در سایت شما هدفی نداشته باشند، می تواند مخاطبان شما را گیج کند.

هر عنصر در سایت شما باید یک هدف داشته باشد.

تصور کنید یک دکمه کال تو اکشن برای اقدام (CTA) قرار دهید که به صفحه جدید منجر نمی شود. مردم دائماً سعی می کنند روی دکمه کلیک کنند، و این باعث می شود که آنها گیج شوند که چرا آنها را به جایی نمی برد.

یا فکر کنید که اگر یک طراحی وب سایت HVAC باعث شود کاربران در یک پست وبلاگ عالی قفل “اکنون تماس بگیرند” چه اتفاقی می افتد. مردم احتمالاً کلیک نمی کنند. CTA همچنین تحت فشار قرار می گیرد و تأثیر خواننده را در مورد شرکت تحت تأثیر قرار می دهد.

هر عنصری در صفحه شما به یک هدف نیاز دارد. چیزی را در سایت خود قرار ندهید فقط به زیبایی صفحه شما می افزاید. عناصری ایجاد کنید که کاربردی بوده و تجربه کاربر را در سایت شما افزایش دهند.

مثال: طراحی وب سایت Zillow نمونه بارز فقط شامل عناصری است که به سایت شما ارزش افزوده می دهند. با سایت خود، آنها را ساده و آسان نگه می دارند و می توانند با هدرهای تمیز پیمایش کنند.

نمونه وبسایت زیبا-طراحی جذاب

2. ابتدا برای کاربر طراحی کنید

وقتی در حال طراحی وب سایت های زیبا هستید، می خواهید بر روی طراحی برای کاربر تمرکز کنید. مخاطبان شما درگیر سایت شما خواهند شد و درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب خواهند کرد. مهم است که سایتی درست کنید که برای آنها کار کند.

هنگامی که طراحی عالی وب سایت خود را ایجاد می کنید، به چگونگی ایجاد طرحی فکر کنید که بهترین تجربه را برای مخاطبان شما فراهم کند. به عناصر مانند قالب طراحی، ناوبری و عناصر بصری خود نگاه کنید.

وقتی ابتدا برای کاربر طراحی می کنید، تجربه بهتری را در سایت خود برای او ایجاد می کنید. آنها مدت طولانی تری در سایت شما فعالیت خواهند کرد، که به شما کمک می کند تا هدایای ارزشمندتری برای کسب و کار خود کسب کنید.

مثال: دوباره، ما به وب سایت Zillow به عنوان یک نمونه برجسته از طراحی خوب مراجعه می کنیم.

وب سایت Zillow نمونه ای قوی از یک سایت کاربر پسند است. این بسیار ساده است، اما بر کمک به مردم برای رسیدن به آنچه بیشترین نیاز را دارند تمرکز دارد. به عنوان مثال، صفحه اصلی Zillow’s سه بخش مختلف برای خرید، فروش و اجاره خانه دارد.

نکته طراحی سایت زیبا-کاربرپسند

این باعث می شود کاربران سریع و کارآمد به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. آنها نیازی به جستجو در اطراف ندارند تا نوع خانه مورد نظر خود را پیدا کنند.

3. رنگ هایی را انتخاب کنید که با برند شما همسو باشد

وب سایت های زیبا دارای رنگ هایی هستند که با مارک تجاری مطابقت دارند. هنگامی که سایت خود را طراحی می کنید، می خواهید از انتخاب رنگ مناسب اطمینان حاصل کنید. انتخاب رنگ شما بر نحوه درک افراد از برند شما تأثیر می گذارد.

رنگهای مختلف معانی مختلفی دارند. مهم است که شما درک کنید که رنگهای مختلف به چه معنا هستند و چگونه بر درک مخاطب شما از تجارت شما تأثیر می گذارند.

اگر از قبل برای برند خود رنگ دارید، آنها را در سایت خود ادغام کنید. برای سازگاری با برند، مطمئن شوید که از رنگهای اصلی یکسان در تمام مواد بازاریابی خود استفاده کرده اید.

هنگامی که برای وب سایت زیبای خود رنگ انتخاب می کنید، می خواهید به سه تا چهار رنگ بچسبید. شما یک رنگ اصلی، یک تا دو رنگ برجسته و یک رنگ قلم خواهید داشت. با هر صفحه ای که ایجاد می کنید، می خواهید از این رنگ ها به طور مداوم در همان مکان استفاده کنید.

شما می خواهید از رنگ ها به طور مداوم در همان مکان استفاده کنید. دکمه های CTA شما باید همه یک رنگ و عناوین همه باید یک رنگ باشند. با تمام صفحات خود سازگاری ایجاد کنید تا تجربه مثبتی به مخاطبان خود بدهید.

مثال: Dunkin ’نمونه بارزی از استفاده از همان طرح رنگ در وب سایت خود است. Dunkin یک طرح رنگی مشخص صورتی و نارنجی دارد که آنها برای مارک خود استفاده می کنند. آنها این طرح رنگ را در وب سایت خود حمل می کنند.

طراحی رنگ عالی برای سایت جذاب

این شرکت در ایجاد سازگاری با نام تجاری در تمام رسانه هایشان بسیار خوب است. وقتی مردم رنگ صورتی و نارنجی مشخص را می بینند، می دانند چه مشاغلی را می بینند. این یک نمونه بارز از این موضوع است که چگونه می خواهید رنگ های خود را ثابت و نماینده برند خود کنید.

4. عناصر بصری را اضافه کنید تا وب سایت شما زیبا شود

وقتی کاربران برای اولین بار به سایت شما می آیند، می خواهند عناصری را ببینند که توجه آنها را به خود جلب می کند. وب سایت های زیبا دارای تصاویری هستند که کاربران را به خود جلب می کند و آنها را وادار می کند تا از یک کسب و کار بازدید کنند. آنها تعادل را به صفحه شما اضافه می کنند و به تجزیه متن کمک می کنند.

انواع مختلفی از عناصر بصری وجود دارد که می توانید در صفحه خود استفاده کنید، از جمله عکس، فیلم و اینفوگرافیک. بسیاری از شرکت ها از تعداد زیادی عکس استفاده می کنند و به طور متناوب فیلم ها را به عنوان نقاط تعامل ادغام می کنند. برای کمک به طراحی سایت خود می توانید از هر تعداد عنصر بصری استفاده کنید.

وقتی عناصر بصری را در وب سایت خود ادغام می کنید، باید معنایی برای تجارت شما داشته باشند. تصاویر را به دلیل افزودن تصاویر به صفحه خود قرار ندهید. تصاویر شما باید معنی داشته باشد و بازتاب دهنده تجارت و صنعت شما باشد.

شما می توانید عکس هایی از تیم خود، دفتر کار، محصولات خود یا افرادی که در حال انجام خدمات شما هستند را شامل شود. برای ایجاد تجربه معتبر در سایت خود، می خواهید از تصاویر اصلی استفاده کنید. اگر از تعداد زیادی عکس سهام در سایت خود استفاده کنید، صفحه شما را سخت یا جعلی نشان می دهد.

به طور کلی، استفاده از عناصر بصری به ایجاد وب سایت های زیبا کمک می کند. با افزودن عناصر بصری، سایت خود را از نظر بصری برای مخاطبان خود جذاب تر خواهید کرد.

یک مثال عالی از عناصر بصری

مثال: Airbnb سایتی کاملاً دیدنی دارد که کاربران را مجبور می کند در صفحه خود شرکت کنند.

با توجه به اینکه تمرکز آنها بر اقامت مردم در اجاره های مختلف Airbnb است، آنها بر نمایش عکس از مقصد مختلف و انواع خانه هایی که می توانید برای سفر خود رزرو کنید تمرکز دارند. این باعث می‌شود افراد با سایت Airbnb درگیر شوند. و به تمام گزینه های خود نگاه کنند.

این شرکت یک مثال عالی در مورد چگونگی استفاده از تصاویر بصری برای جذب مخاطبان و ماندن آنها در وب سایت شما است.

5. فونت مناسب را انتخاب کنید

وب سایت های زیبا فقط بر روی رنگ ها و عناصر بصری مناسب متمرکز نشده اند. متن موجود در صفحه شما نیز سهم بزرگی در زیبایی سایت شما دارد. نه تنها محتوا مهم است، بلکه اینکه مخاطبان شما می توانند محتوا را بخوانند نیز مهم است.

تایپوگرافی شما بر نحوه تعامل مخاطبان در سایت شما تأثیر می گذارد. اگر بیش از حد فونت یا فونت رقیب داشته باشید که خواندن آن دشوار است، باعث می شود مخاطب شما تجربه منفی در سایت شما داشته باشد. آنها قادر به خواندن اطلاعات شما نخواهند بود. و مرور صفحات شما مشکل خواهد بود.

اگر می خواهید بدانید که چگونه یک طراحی وب سایت جذاب ایجاد کنید، تمام عناصر سایت خود را برای شما جذاب و آسان کنید. قلم هایی را انتخاب کنید که به خوبی با هم کار کنند و اطمینان حاصل کنید که از سبک های قلم در مکان مناسب استفاده می کنید.

مثال: وب سایت Zola نمونه ای از استفاده مداوم از قلم در صفحه شما است. اگر به این نمونه متن از سایت آنها نگاه کنید، می بینید که آنها عنوان خود را پررنگ می کنند، بقیه متن خود را عادی نگه می دارند و محتوای خود را با یک رنگ آبی روشن (مطابق با رنگ آرم آنها) پیوند می دهند.

این یک مثال عالی برای ثابت نگه داشتن قلم در سایت شماست. این باعث می شود سایت Zola’s یکنواخت تر و متشکل تر و همچنین از نظر بصری جذاب تر باشد.

6. وب سایت خود را تست کنید

هنگام ساخت وب سایت های زیبا، مهم است که طراحی عالی وب سایت خود را آزمایش کنید. اولین طراحی شما بهترین طراحی شما نخواهد بود. شما باید عناصر مختلف را در سایت خود آزمایش کنید تا ببینید تأثیر آنها بر مخاطب شما چیست و سایت شما را بهبود می بخشد.

آزمایش عناصر در سایت شما به شما امکان می دهد ببینید که چگونه تغییرات می توانند بر تجربه مخاطبان شما در سایت شما تأثیر بگذارند. می توانید ببینید که آیا آنها به تجربه کاربر اضافه می کنند، هیچ کاری انجام نمی دهند یا آن را بدتر می کنند. این به شما ایده خوبی می دهد که چگونه سایت خود را به بهترین نسخه ممکن تبدیل کنید.

هنگامی که عناصر آزمایشی A / B را در سایت خود قرار می دهید، می خواهید یکی یکی آنها را آزمایش کنید. اگر سعی کنید عناصر زیادی را تغییر دهید، نمی دانید که هر تغییر چگونه بر سایت شما تأثیر می گذارد. برای به دست آوردن شفاف ترین نتایج، بر آزمایش قسمت های مختلف وب سایت خود تمرکز کنید تا ببینید تأثیر این تغییر بر روی سایت شما چیست.

نیازی به تغییرات بزرگ هم نیست. چیزی به اندازه تغییر رنگ دکمه CTA می تواند تأثیر بسزایی در کلیک افراد روی آن دکمه داشته باشد. ممکن است چندین تغییر کوچک ایجاد کنید، اما آنها به اندازه کافی بزرگ هستند که می توانند تجربه مخاطبان شما را در سایت شما تحت تأثیر قرار دهند.

مثال: Campos می تواند عناصر صفحه زیادی را آزمایش کند تا ببیند چه تاثیری بر عملکرد سایت و معیارهای تجاری دارند. به عنوان مثال، آنها می توانند رنگ دکمه CTA خود را آزمایش کنند. آنها می‌توانند رنگ دیگری را امتحان کنند تا ببینند چگونه تغییر رنگ بر مخاطبان آنها تأثیر می گذارد.

همین امروز ایجاد وب سایت زیبای خود را شروع کنید

وب سایت های زیبا ترافیک ارزشمندی را به خود جلب می کنند. و افراد را به تعامل با یک سایت تجاری می کشاند. اگر می‌خواهید ترافیک ارزشمندی به صفحه خود جذب کنید؟ و آن افراد را در سایت خود مشغول کنید، باید در طراحی وب سایت خود سرمایه گذاری کنید. ایجاد یک طراحی وب سایت عالی باعث می شود افراد در صفحه شما حضور داشته باشند. و همچنین بازدید جدیدی به سایت شما منجر شود.

مطلب «شش نکته برای طراحی سایت جذاب» در دسته مطالب «ترفندها» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «ترفندها» مراجعه کنید.
https://www.webfx.com/blog/web-design/beautiful-websites/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا