صرفه‌جویی در وقت با خانه هوشمند

وسایل خانه هوشمند علاوه بر اینکه برای آسایش شما  طراحی شده‌اند. کارها را به نحوی برای شما انجام می‌دهند، تا شما وقت آزاد بیشتری داشته باشید. در حقیقت یکی از اهداف خانه هوشمند برای صرفه‌جویی در وقت شماست.

صرفه‌جویی در وقت با خانه هوشمند

راحتی بخش مهمی از جذابیت فناوری خانه های هوشمند است. این می تواند به معنای کنترل وسایل از راه دور یا گرم کردن مکان شما در مواقعی باشد که قصد برگشت به خانه را دارید. و اما این اتفاق یعنی صرفه جویی در وقت به چه صورت اتفاق می‌افتد.

جاروبرقی های هوشمند

جارو برقی هوشمند

زمانی دورتر شاید شما به  یاد نیاورید. ولی برای تمیز کردن خانه از جارو استفاده می شد. ولی به زودی جاروهای دستی جای خود را به جاروبرقی ها دادند. تا آسایش و راحتی به ارمغان بیاورند. باز هم در این سال‌ها شرکت های بزرگ شروع به ساخت ربات هایی کردند که آشغال ها رو تشخیص می‌دهند. و به صورت اتوماتیک شروع به نظافت خانه می‌کنند. طوری که برای نظافت خانه وقتی از شما گرفته نمی‌شود.

لوازم خانگی هوشمند

صرفه‌جویی در وقت با خانه هوشمند-لوازم خانگی هوشمند

وسایل بزرگ متصل به Wi-Fi از چند طریق می توانند در وقت شما صرفه جویی کنند. شما می توانید از راه دور اجاق های هوشمند را با استفاده از یک برنامه روشن کنید. بنابراین می توانید هنگام بازگشت به خانه خیلی سریعتر پخت و پز شام را انجام دهید. یخچال های هوشمند مانند Samsung Family Hub دارای دوربین های داخلی هستند که می توانید با یک برنامه بررسی کنید. اگر در یک فروشگاه مواد غذایی هستید و به یاد ندارید که به شیر احتیاج دارید، نگاهی به یخچال خود بیاندازید و متوجه شوید.

در صورت نیاز به شستن پیراهن تمیز و بیرون آمدن از در، واشرها و خشک کن های خشک می توانند به محض خشکشویی به شما اطلاع دهند. واشرهای هوشمند و ماشین های ظرفشویی هوشمند می توانند مواد شوینده بیشتری را از طریق Amazon Dash سفارش دهند. آنها حتی میزان استفاده شما را ردیابی می کنند و در صورت لزوم به صورت خودکار سفارش می دهند تا دیگر هرگز نگران تمام شدن آن نباشید.

سوئیچ های هوشمند، چراغ های هوشمند، قفل های هوشمند

صرفه‌جویی در وقت با خانه هوشمند-سوییچ هوشمند

تقریباً همه ابزارهای هوشمند به شما کمک می کنند تا به طریقی در وقت صرفه جویی کنید. چراغ های هوشمند و قفل های هوشمند اگر خانه ای بزرگ داشته باشید می توانند بسیار مفید باشند. در پایان روز، به اسپیکر هوشمند خود یک فرمان صوتی دهید یا از تلفن هوشمند خود استفاده کنید تا همه کارها را خاموش کنید. و به جای اینکه در تمام اتاق ها و کف اتاق خود قدم بزنید، همه درها را قفل کنید تا همان کار را انجام دهید.

آبیاری هوشمند با سیستم آبیاری هوشمند

صرفه‌جویی در وقت با خانه هوشمند-آبیاری هوشمند

اگر چه آبیاری به فضای سبز از کارهای لذت‌بخش هستند که ما نیز به آن توصیه می‌کنیم. ولی این کار کاری زمان بر است. و امکان دارد همیشه وقت کافی برای این کار را نداشته باشیم. اینجاست که تایمر‌های آبیاری و کنترلر‌های هوشمند آبیاری به کمک شما می‌آیند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه ای مناسب برای آنها بچینید. باقی کار را کنترلر آبیاری انجام می‌دهد.

این حتی زمانی که باغ و فضای سبز شما فاصله تقریبا زیادی از خانه و محل کار شما  داشته باشد، بیشتر به چشم می‌آید.

پس این تکنولوژی های تازه با عناوین خانه هوشمند،لامپ هوشمند و آبیاری هوشمند و … که ما با آن سر و کار داریم، فقط کالای لوکس و تزیینی نیستند. چه بسا که در این شلوغی این روزهایمان چیزی باشد که وقت بیشتری برای ما داشته باشد،عالی است. وقت داشته باشیم تا بیشتر به کارمان، به زندگیمان و به خودمان توجه داشته باشیم.

مطلب «صرفه‌جویی در وقت با خانه هوشمند» در دسته مطالب «خانه هوشمند» و «آبیاری هوشمند» قرار گرفته است.

از منابع خوب:

https://www.cnet.com/news/smart-home-tech-that-can-save-you-time/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا