پنج نکته عکاسی در شب با موبایل

اکنون می توانید شب ها با تلفن خود عکس های شگفت انگیزی بگیرید. در اینجا پنج نکته مهم برای عکاسی در شب با موبایل برای دستیابی به بهترین عکس های شبانه آورده شده است.

نکته عکاسی در شب با مویابل

گرفتن عکس در شب قبلاً چیزی بود که شما برای آن نیاز به یک DSLR مناسب داشتید. استفاده از سه پایه و نوردهی طولانی برای گرفتن یک تصویر خوب و روشن. اما ظهور حالت شب در تلفن های اخیر مانند آیفون 12، سامسونگ گلکسی S20 و طیف گسترده ای از دیگر گوشی ها به این معنی است که حتی در اعماق شب نیز می توان عکس هایی کاملاً شفاف تهیه کرد.

اما برای به‌دست آوردن یک تصویر عالی که واقعاً به آن افتخار کنید، هنوز هم باید تلاش کنید. تا عکسهایی را که باعث لایک این اینستاگرام می شود، تهیه کنید.

در اینجا نکات مهم در مورد نحوه به دست آوردن تصاویر عالی در شب در تلفن شما آورده شده است.

1. نحوه فعال کردن حالت شب را بدانید

اگر تلفن شما حالت شبانه دارد، مهم است که قبل از شروع عکاسی مطمئن شوید که واقعاً فعال شده است. در تلفن هایی مانند سری آیفون 12، وقتی تلفن تشخیص می دهد در شرایط کم نور هستید. حالت شب به طور خودکار شروع به کار می کند. در برخی از تلفن های اندرویدی مانند Samsung Galaxy S20 Ultra ممکن است حالت عکسبرداری خاصی پیدا کنید. که برای ضبط بهترین تصاویر در نور کم باید از آن استفاده کنید.

تلفن های مختلف ممکن است گزینه های مختلفی داشته باشند. بنابراین اگر مطمئن نیستید که چگونه از تلفن خود استفاده کنید – یا اگر تلفن شما حتی یک مورد را دارد. پس از جستجوی سریع مدل در Google و “حالت شب” باید به سوالات شما پاسخ دهید.

2. به دنبال نور باشید

در حالی که تلفن هایی مانند آیفون های جدید و تلفن های اخیر گلکسی می توانند تصاویر کم نور شگفت انگیزی را ثبت کنند. برای ایجاد یک تصویر جذاب هنوز هم باید مقداری نور در عکس داشته باشید. بنابراین رفتن به تاریک ترین قسمت جنگل به احتمال زیاد نتیجه خوبی نخواهد داشت. درعوض، سعی کنید به مناطق پرجمعیت مانند مراکز شهر بروید. (با رعایت کلیه اقدامات احتیاطی لازم در برابر COVID-19). زیرا در طول تعطیلات منابع نوری به صورت چراغ های خیابان، ویترین مغازه ها و حتی شاید برخی از نورهای جشن را پیدا خواهید کرد.

3. منتظر لحظه خود باشید

عکاسی از شهر و خیابان بزرگ ممکن است اغلب شامل یک فرد به عنوان سوژه در عکس شما باشد. و شب می تواند زمان عالی برای گرفتن آن عکسها باشد. اگرچه نور محدود است، شما باید مطمئن شوید که آن شخص دقیقاً در همان مکانی باشد که شما می خواهید باشد. و باید حوصله داشته باشد.

به عنوان مثال، تصور کنید که در جاده ای که توسط چراغ های خیابان روشن می شود عکس می‌گیرید. هر چراغ حوضچه ای از نور می اندازد، و هنگامی که کسی از آن عبور می کند، قبل از اینکه دوباره در تاریکی دوباره نامرئی شود، به طور موقت روشن می شود. در این حالت، توصیه من این است که عکس خود را آماده کنید، انگشت خود را روی دکمه شاتر بچرخانید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد، اما در نهایت ممکن است شخصی دقیقاً از آن حوضچه نور عبور کند و شما بتوانید عکس خود را بگیرید. صبر در این راه واقعا می تواند نتیجه دهد.

4- خود را ثابت نگه دارید

حتی اگر حالت های شبانه در تلفن ها به همان روشی که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت DSLR نیاز به سه پایه ندارد. اگر در حین گرفتن عکس، تلفن را تا حد ممکن ثابت نگه دارید، باز هم بهترین نتیجه را خواهید گرفت. اگر سه پایه با خود ندارید، به دنبال دیواره کوتاه، سطل زباله یا هر چیزی که می توانید تلفن خود را در حین گرفتن عکس ثابت نگه دارید، بگردید.

اگر چیزی در این نزدیکی نیست، می توانید تلفن را ثابت نگه دارید. و آن را محکم در هر دو دست بگیرید، آن را کاملاً نزدیک سینه نگه دارید و آرنج خود را به سمت شکم خود بچسبانید. این به شما کمک می کند برخی از تکان های طبیعی در دستان شما کاهش یابد و ممکن است در گرفتن تصویر واضح تفاوت ایجاد کند.

5. عکسهای خود را ویرایش کنید

مانند هر عکس خوب، گرفتن عکس فقط نیمی از داستان است. نحوه ویرایش آن است که می تواند بزرگترین راه تبدیل آن به یک قطعه واقعی هنری باشد. من در بیشتر ویرایش های خود از Adobe Lightroom Mobile استفاده می کنم اما Snapseed گوگل نیز بسیار قدرتمند است. و در iOS و Android کاملا رایگان است.

از نظر ماهیت، عکس های شب ممکن است کاملاً تاریک باشند، بنابراین ممکن است بخواهید با بالا بردن میزان نوردهی شروع به کار کنید. مراقب باشید تصاویر کم نور، حتی عکسهای حالت شب خوب، نویز تصویر (دانه ای فازی) دارند که هرچه تصویر را بیشتر روشن کنید، بدتر و بدتر می شود. ممکن است لازم باشد برخی از موارد برجسته را کاهش دهید (به خصوص اگر چراغ های روشن خیابان را ضبط کرده باشید) و لمس سایه ها را افزایش دهید تا تعادل برقرار شود. به جزئیات توجه کنید و مطمئن شوید که خیلی به آن فشار نمی آورید.

از آن به بعد، کاملاً به آنچه احساس می کنید خوب است، بنابراین مدتی را با استفاده از ابزارهای موجود بازی کنید. و ببینید چه چیزهایی را می توانید پیدا کنید. من شخصاً متوجه می شوم که صحنه های شب اغلب می توانند مانند تصاویر سیاه و سفید عالی به نظر برسند. زیرا کنتراست طبیعی نورهای روشن و پس زمینه های تاریک به خوبی به یک تبدیل تک رنگ منجر می شود.

مطلب «پنج نکته عکاسی در شب با موبایل» در دسته مطالب «ترفندها» و «چگونه انجام دهم» قرار گرفته است.

منبع:

https://www.cnet.com/how-to/night-photography-tips-phone-cameras-iphone-12-galaxy-s20-and-more/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=13214208&cid=2241952959
https://www.cnet.com/how-to/night-photography-tips-phone-cameras-iphone-12-galaxy-s20-and-more/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=13214208&cid=2241952959

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا