پیوند مرموز بین کرونا و خواب

پیوند مرموز کرونا خواب

پیوند میان خواب و کرونا

ویروس کرونا می تواند باعث بی خوابی و تغییرات طولانی مدت در سیستم عصبی ما شود. اما خواب همچنین می تواند یک کلید برای پایان دادن به همه گیری باشد. در ادامه بخوانید… پیوند مرموز میان کرونا و خواب

ویروس کرونا که تازه کشف شده بود، هنگامی که Feixiong Cheng شروع به جستجوی درمان کرد، تنها ده ها نفر را کشته بود. او می دانست که مهمترین زمان است. چنگ، تحلیلگر داده در کلینیک کلیولند، ویروس های کرونا را دیده بود، که قبلاً در چین و عربستان سعودی مهارگسیخته شده است. و هزاران نفر را بیمار کرده و اقتصاد جهانی را متزلزل کرده است. بنابراین، در ماه ژانویه، آزمایشگاه وی با استفاده از هوش مصنوعی سرنخ های پنهان در ساختار ویروس را جستجو کرد. نحوه حمله آن به سلول های انسانی را پیش بینی کند. و اینکه چه چیزی ممکن است آن را متوقف کند. یک مشاهدات برجسته بود: ویروس می تواند به طور بالقوه توسط ملاتونین مسدود شود.

ملاتونین که به عنوان هورمون خواب شناخته می شود، یک عامل واضح در متوقف کردن همه گیری نیست. آشنا ترین نقش آن در تنظیم ریتم شبانه روزی ما است. هر شب، هنگامی که تاریکی می بارد، از غدد صنوبری مغز ما بیرون می ریزد و به خون ما می ریزد، و باعث خواب می شود. چنگ این یافته را کنجکاوی در نظر گرفت. وی اخیراً گفت: “این كار بسیار مقدماتی بود. یك مطالعه كوچك در روزهای اولیه قبل از آنكه حتی COVID-19 حتی نامی داشته باشد، هنگامی كه هر كاری كه ممكن است به شما كمك كند ارزش اشتراک گذاری داشت.

چنگ تصمیم گرفت عمیق‌تر تحقیق کند. برای ماهها، او و همکارانش داده های هزاران بیمار را که در مرکز پزشکی وی مشاهده شده بودند، جمع می کردند. در نتایج منتشر شده در ماه گذشته، ملاتونین همچنان برجسته بود. احتمال ابتلا به COVID-19 در افرادی که آن را مصرف می کنند، به طور قابل توجهی کمتر است. و بسیار کمتر از آن می میرند. محققان دیگر نیز الگوهای مشابهی را مشاهده کردند. در ماه اکتبر ، یک مطالعه در دانشگاه کلمبیا نشان داد که بیماران لوله گذاری در صورت دریافت ملاتونین ، میزان بقای آنها بهتر است. هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای درمان COVID-19 به مرکز پزشکی ملی پزشکی والتر رید منتقل شد، پزشکان وی علاوه بر انبوهی از سایر روشهای درمانی تجربی، ملاتونین تجویز کردند.

در حال حاضر هشت آزمایش بالینی در سراسر جهان در حال انجام است تا ببیند آیا این ارتباطات ملاتونین وجود دارد یا خیر. معدود درمان های دیگری هستند که اینقدر مورد تحقیق قرار گرفته اند. اگر ملاتونین در واقع ثابت کند که به مردم کمک می کند. ارزان ترین و آسان ترین دارو برای مقابله با COVID-19 است. برخلاف داروهای تجربی مانند remdesivir و کوکتل های آنتی بادی، ملاتونین به طور گسترده ای در به عنوان مکمل غذایی بدون نسخه در دسترس است. افراد می توانند بلافاصله آن را مصرف کنند.

با این حال چنگ تأکید می کند که چنین چیزی را توصیه نمی کند. مانند هر ماده ای که توانایی کند کردن سیستم عصبی مرکزی را داشته باشد، ملاتونین علاوه بر این ماده شیمیایی بدن نیز نیست. فواید آشکار آن برای بیماران COVID-19 به سادگی می تواند یک رابطه جعلی باشد. شاید سیگنالی باشد که ما را نسبت به چیز دیگری که در واقع نتایج افراد را بهبود می بخشد، هشدار می دهد. چنگ فکر می کند ممکن است چنین باشد. او و دیگران معتقدند که ممکن است مسئله اصلی ملاتونین باشد. اما عملکردی که معروف ترین آن را کنترل می کند: خواب است.

تاثیر کرونا بر خواب و تاثیر خواب بر کرونا

در حقیقت، چندین رمز و راز در مورد نحوه عملکرد COVID-19 در مورد این مسئله است. چگونه این بیماری بر خواب ما تأثیر می گذارد و چگونه خواب ما بر بیماری تأثیر می گذارد، همگرایی دارند. این ویروس قادر است فرآیندهای ظریف درون سیستم عصبی ما را تغییر دهد. در بسیاری از موارد به روش های غیرقابل پیش بینی، گاهی اوقات علائم طولانی مدت ایجاد می کند. درک بهتر روابط بین ایمنی و سیستم عصبی می تواند در درک COVID-19 و پیشگیری از آن نقش اساسی داشته باشد.

در طول همه گیری، بخش مغز و اعصاب در دانشگاه جان هاپکینز مملو از درخواست مشاوره برای افرادی است که از بی خوابی رنج می برند. راشل سالاس، یکی از متخصصان مغز و اعصاب تیم، می گوید که او در ابتدا فکر می کرد این افزایش اختلالات خواب فقط نتیجه همه اضطراب هایی است که با یک بحران ویرانگر جهانی همراه است. نگرانی در مورد سلامتی، تأثیر اقتصادی و انزوا. در واقع، الگوهای اختلال خواب در سراسر جهان ظاهر شده است. طبق گزارش انجمن خواب انگلیس، تقریباً سه چهارم افراد در انگلستان در طول بیماری همه گیر تغییر خواب داده اند. و کمتر از نیمی از آنها خواب تازه می کنند. سالاس می گوید: “در تابستان، ما آن را” COVID-somnia “می نامیدیم.

خواب بسیاری از افراد به دلیل اضطراب های همه گیر قابل پیش بینی همچنان مختل می شود. اما علائم گیج کننده تری به طور خاص در میان افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند بوجود آمده است. وی می گوید: “ما شاهد مراجعه پزشکان هستیم زیرا این بیماری خود بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد.”

پس از بهبودی، افراد تغییرات توجه، سردردهای ناتوان کننده، مه مغز، ضعف عضلانی و شاید بیشتر اوقات بی خوابی را گزارش کنند. به نظر نمی رسد که بسیاری از آنها مضطرب یا مشغول نگرانی های مربوط به بیماری همه گیر شده باشند. حداقل نه در حدی که بتواند خود ناتوانی تازه خواب آنها را توضیح دهد. بلکه بعضی اوقات بخشی از آن چیزی است که جامعه پزشکی شروع به عنوان “COVID طولانی” می کند، جایی که علائم پس از ترک ویروس از فرد به مدت نامحدود ادامه دارد. وقتی صحبت از اختلالات خواب می شود، سالاس نگران است: “من انتظار دارم این فقط آغاز اثرات طولانی مدت باشد که برای سالهای آینده شاهد آن خواهیم بود.”

در مقابل، الگوهای پس از COVID-19 پراکنده هستند، ماهیت آنها به وضوح خود ایمنی نیست، می گوید Venkatesan. علائم می توانند حتی پس از یک مورد خفیف COVID-19 ظاهر شوند و بازه های زمانی متفاوت است. ونكاتسن می گوید: “ما تعدادی از بیماران را دیده ایم كه حتی در بیمارستان بستری نشده اند. و هفته ها قبل از وخیم تر شدن حال آنها بسیار بهتر شده است.” و یافته ها فقط به مغز محدود نمی شود. در دانشگاه نورث وسترن ، رادیولوژیست Swati Deshmukh در حال انجام یک جریان ثابت از مواردی است که در آن افراد آسیب عصبی را در سراسر بدن تجربه می کنند. او به دنبال شواهدی برای اثبات احتمال ویروس ویروس توسط سلولهای عصبی بوده است. ویروس های هپاتیت C و ویروس های تبخال معروف هستند و کالبد شکافی ها SARS-CoV-2 را در داخل اعصاب مغز پیدا کرده اند.

در بعضی موارد، آسیب ناشی از کمبود اکسیژن طولانی مدت و سطح پایین (مانند بعد از ذات الریه شدید) است. در برخی دیگر، آسیب به ارتباط سلول عصبی می تواند از طریق فرآیندهای التهابی ایجاد شود که به طور مستقیم عملکرد شبکه های عصبی ما را تعدیل می کند.

غیرقابل پیش بینی بودن روند بیماری – چگونگی و چگونگی گسترده شدن آن در طولانی مدت ، و چکار کردن در مورد آن – چالش های منحصر به فردی را در این همه گیری از قبل نامشخص ایجاد می کند.

اما این درک از آنچه اتفاق می افتد نیز ممکن است امیدوار کننده باشد. اما در مواردی که پزشکان نمی‌بینند اطمینان وجود دارد. هنگامی که اعصاب مورد حمله قرار گرفته و کشته می شوند، آسیب می‌تواند دائمی باشد. وقتی اعصاب ارتباط نادرستی دارند – به روشهایی که می آیند و می روند – این روند قابل درمان، تعدیل، پیشگیری و کاملاً درمان می شود. اگرچه چرخه های خواب می توانند به دلیل روند التهابی پس از عفونت مختل شده و آسیب ببینند، متخصصان رادیولوژی و مغز و اعصاب شواهدی مبنی بر غیرقابل برگشت بودن این امر نمی بینند. و در میان زرادخانه راه های تلاش برای معکوس کردن آن ، اقدامات اساسی مانند خود خواب وجود دارد. خواب کافی همچنین در به حداقل رساندن احتمال ورود به کل این روند ناخوشایند و نامطمئن نقش دارد.

عملکرد اصلی خواب

عملکرد اصلی خواب، حفظ کانالهای مناسب ارتباط سلولی در مغز است. خواب بعضی اوقات به نوعی فرایند تمیز کردن ضد التهاب تشبیه می شود. مواد زائدی را که در طی یک روز آتش سوزی جمع می‌شوند از بین می برد. بدون خواب، این محصولات جانبی تجمع یافته و ارتباطات را مختل می کنند (دقیقاً همانطور که به نظر می رسد در برخی از افراد مبتلا به انسفالومیلیت پس از COVID-19 اتفاق می افتد). میشل میلر، استاد داروی خواب در دانشگاه وارویک در انگلیس می گوید: “در مراحل اولیه COVID-19 ، شما احساس خستگی شدید می کنید. اساساً، بدن شما به شما می گوید که به خواب احتیاج دارد. میلر توضیح می دهد، اما با ادامه عفونت، مردم دریافتند که اغلب نمی توانند بخوابند و مشکلات ارتباطی یکدیگر را تشدید می کند.

چرا باید بخوابیم؟

بنابراین هدف، خروج از این چرخه یا جلوگیری از آن است. در اینجا فواید خواب به بدن می رسد. میلر می گوید: “خواب برای عملکرد ایمنی موثر است. و همچنین به تنظیم متابولیسم، از جمله گلوکز و مکانیسم های کنترل اشتها و افزایش وزن کمک می کند. ” همه اینها مستقیماً روی COVID-19 تأثیر می گذارند. زیرا عوامل خطر در موارد شدید شامل دیابت، چاقی و آپنه خواب هستند. حتی در کوتاه مدت، داشتن خواب عمیق و موج آهسته کافی، متابولیسم بدن شما را بهینه می کند. و در صورت بیماری، حداکثر آمادگی را برای شما ایجاد می کند. این تأثیرات حتی ممکن است بر واکسیناسیون نیز تأثیر بگذارد. به نظر می رسد عکس برداری از آنفولانزا در افرادی که در روزهای قبل از خواب خوب خوابیده اند، موثرتر است.

همه اینها به سوال اساسی باز می گردد: آیا در حال حاضر یکی از واضح ترین موارد حذف شده در دستورالعمل های بهداشت عمومی صرفاً به افراد گفته می شود که بیشتر بخوابند؟

تنها توصیه بهداشتی پیش پا افتاده تر از اینکه به شما گفته شود که دستان خود را بشویید، گفته می‌شود بیشتر بخوابید. اما این یک دلیل کلیشه ای است. خواب ما را تقویت می کند و ما را برای هر بحرانی آماده می کند، اما به خصوص وقتی روزها کوتاه و سرد است، و مردم کارهای دیگری نمی توانند انجام دهند تا بتوانند از خود محافظت کنند. روزهای یکنواخت می تواند افراد را به افسردگی، سو مصرف الکل و هر نوع سلامتی زیر بهینه برساند. ممکن است به خوبی معلوم شود که توصیه استاندارد همه گیر باید استفاده از ماسک، حفظ فاصله و خوابیدن باشد.

گفتنش از انجام دادنش آسانتره. عاصم شاه، استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در کالج پزشکی بیلور، معتقد است که خواب هسته اصلی بسیاری از مسائل بهداشت روانی است که در طول سال افزایش یافته است. “کمبود کامل ساختار وجود دارد. این باعث ایجاد اختلال عظیمی در چرخه های خواب شده است. ” “معمولاً همه برنامه دارند. آنها نور خورشید می گیرند و ملاتونین تولید می کنند و آنها را به خواب می برد. در حال حاضر ما می بینیم که مردم علاقه خود را به چیزهایی از دست می دهند. منزوی می شوند، ورزش نمی کنند و سپس نمی خوابند. ” افسردگی و اضطراب بی خوابی را بدتر می کند و چرخه رو به زوال می رود.

بخوانید: نحوه خوابیدن

این ممکن است جایی باشد که ملاتونین – یا سایر رویکردها برای تقویت اثرات قوی خواب – می تواند پیامد داشته باشد. راسل ریتر، استاد زیست شناسی سلولی در دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو، متقاعد شده است که درمان گسترده COVID-19 با ملاتونین از قبل باید یک روش استاندارد باشد. در ماه مه، ریتر و همکارانش تقاضای ملاتونین را منتشر کردند که بلافاصله به همه مبتلایان به COVID-19 داده شود.

گرچه به نظر می رسد اکثر دانشمندان خواب موافق هستند که مهمترین مداخلات که خواب را تسهیل می کنند. دارویی یا حتی مکمل نخواهند بود. توصیه عمومی این است که چرخه های ملاتونین بدن شما به طور منظم کار می کند ترجیح دارد در رختخواب به تلفن خود خیره شوید. اکنون که روزهای بسیاری از مردم از ساختار برخوردار نیستند ، شاه معتقد است که یک کلید در خواب همه گیر سالم، ایجاد روال عامدانه است. آخر هفته ها هم زمان با بقیه از خواب بیدار شوید و بخوابید. پیاده روی های برنامه ریزی شده داشته باشید. اوایل روز نور آفتاب بگیرید. نور آبی را یک ساعت قبل از خواب کاهش دهید. با وجود دور بودن از نظر جسمی، از طریق روش های معنی دار با افراد دیگر در ارتباط باشید.

Tricia Hersey ، بنیانگذار یک سازمان حمایت از چرت زدن به نام وزارت Nap، می گوید حتی مراسم کوچک روزانه نیز می تواند کمک کند. یه شمع روشن کن. در یک زمان مشخص یک فنجان چای بنوشید. او به من گفت: “آیین های تکراری بخشی از آنچه ما را انسان می کند و خودمان را زمین می گیریم هستند.” آنها همچنین ممکن است قابل دستیابی ترین مداخله باشند. هرسی می گوید، هر کجا که باشی، “می توانی رویاپردازی کنی. می توانید سرعت خود را کم کنید. شما می توانید راه های کوچکی برای متوقف کردن و به خاطر آوردن کیستی خود پیدا کنید. “

بخوانید: شما لایق خواب هستید!

موثرترین راه برای بهبود خواب این است که مردم هر شب مکانی آرام برای استراحت داشته باشند. بدون نگرانی در مورد نیازهای اساسی مانند امنیت غذایی. همه گیری، اطمینان های مخالف را به همراه آورده است. و عدم قطعیت ها را در ریشه اختلافات از قبل شدیدتر تشدید کرده است.

هیپنوتیزم درمانی به منظور کاهش سرعت شلیک سریع اعصاب ما است. شبیه مدیتیشن هدایت شده یا تنفس عمیق، هدف این است که جلوی تفکر بیش از حد افراد را بگیریم. و اجازه دهیم خواب به طور طبیعی اتفاق بیفتد. “هدف این است که به حالت آرام برسید. جایی که ضمیر ناخودآگاه شما برای پیشنهاد بیشتر” او می گوید. سپس، وقتی او به شما می گوید بخوابید، مغز شما احتمالاً با او درمورد اینکه چقدر بیش از حد مشغول هستید بحث می کند. یا اینکه چرا باید بیشتر نگران باشید که چرا شخصی پیام کوتاه شما را خوانده اما پاسخی نداده است.

(بهتر است به هر حال تلفن خود را وارد اتاق خواب نکنید.)

مطلب «پیوند مرموز بین کرونا و خواب» در دسته مطالب کرونا قرار دارد. برای دیدن مطالب با این عنوان به این لینک مراجعه کنید.

منبع:

https://www.theatlantic.com/health/archive/2020/12/covid-19-sleep-pandemic-zzzz/617454/?utm_source=pocket&utm_medium=email&utm_campaign=pockethits
https://www.theatlantic.com/health/archive/2020/12/covid-19-sleep-pandemic-zzzz/617454/?utm_source=pocket&utm_medium=email&utm_campaign=pockethits

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا