تنظیم برنامه برای تایمر

آموزش تنظیم برنامه اتوماتیک تایمر – هفتگی و دوره ای

این مقاله بررسی می کنیم که چگونه برای دستگاه هوشمند خود مانند تایمر آبیاری و یا سیستم دزدگیر اماکن خود برنامه هفتگی و یا دوره ای تنظیم کنیم. با ما همراه باشید. تنظیم برنامه برای تایمر به دو صورت قابل انجام است. ابتدا برنامه هفتگی را خواهیم گفت و سپس به سراغ تنظیم برنامه دوره ای خواهیم رفت.

اتصال به دستگاه برای تنظیم برنامه

برای اینکه از طریق اپلیکیشن برای دستگاههای هوشمند برنامه تنظیم کنید، باید ابتدا به دستگاه متصل شوید. اگر دستگاه تایمر را از قبل به اینترنت متصل کرده باشید تنها کافیست گوشی شما به اینترنت متصل شود. تا بتوانید از هر جایی برای تایمر برنامه را تنظیم کنید. اما اگر از دستگاه هوشمند خود بدون اتصال به اینترنت و به صورت محلی استفاده می کنید، کافیست که به شبکه وایفای محلی دستگاه متصل شوید. ابتدا از اتصال خود به دستگاه مطمئن شوید و سپس مراحل زیر را طی کنید.

تنظیم برنامه هفتگی برای تایمر

در بسیاری از موارد ما دوست داریم که برنامه تنظیمی ما به صورت هفتگی یا به صورت ساده تر با انتخاب روزهای هفته اجرا شوند. مثلا می خواهیم برنامه ای تنظیم کنیم که روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته در ساعت 18:00 (شش بعدظهر) آبیاری فضای سبز ما انجام شود. در این صورت شما باید برنامه هفتگی برای تایمر تنظیم کنید.

تنظیم برنامه هفتگی تایمر آبیاری

چگونه برنامه هفتگی برای تایمر تنظیم کنیم؟ آموزش ویدئو

تنظیم برنامه دوره ای برای تایمر

پس از اتصال به دستگاه از طریق اینترنت و یا اتصال مستقیم به شبکه محلی دستگاه از طریق وایفای به سراغ تنظیم برنامه بروید. برنامه دوره ای در مواردی کاربرد دارد ما برای آبیاری فضای سبز و یا سیستم مه پاش از آن استفاده می کنیم. این برنامه به صورت دوره ای با فرکانسی که انتخاب می کنیم تا زمانی که برنامه فعال باشد، اجرا خواهد شد. مثلا برای آبیاری فضای سبز اگر لازم باشد که هر سه روز یکبار آبیاری انجام شود. و یا برای اجرای سیستم مه پاش اگر هر دو دقیقه یکبار بخواهیم خروجی فعال شود. برای مواردی از این قیبل شما باید برنامه به صورت دوره ای ایجاد کنید.

آموزش ویديویی برای تنظیم برنامه دوره ای تایمر

دانلود نسخه چاپی این آموزش

سوالات متداول

منظور از تنظیمات فصلی چیست؟

فرض کنید الان فصل بهار است و شما برای آبیاری فضای سبز خود برنامه ای را تنظیم میکنید که با اجرای آن به مدت 10 دقیقه آبیاری انجام شود. حال اگر فصل تابستان برسد نیاز گیاه شما به آبیاری بیشتری دارد. خب چکار میکنید برنامه جدیدی تنظیم می کنید؟!!! ما برای شما گزینه تنظیمات فصلی را قرار داده ایم تا بدون تغییر بقیه تنظیمات برنامه تنها با تغییر درصد تنظیمات فصلی این کار را انجام دهید. مثلا با قرار دادن روی 150٪ آبیاری شما به مدت 15 دقیقه اجرا خواهد شد.

چه تعداد برنامه می توان برای دستگاه تعریف کرد؟

برای هر دستگاه تعداد 5 برنامه مختلف می توان تعریف کرد. این برنامه ها را می توانید به دلخواه برای هر خروجی به صورت مجزا تنظیم کنید.

آیا همه خروجی ها را میتوان در یک برنامه تنظیم کرد؟

بله، به صورت پیشفرض تمام خروجی ها در هر برنامه وجود دارند. شما می توانید برای هر خروجی به صورت جداگانه در برنامه زمان فعال شدن آن را تعیین کنید. هر خروجی که مدت زمان روشن ماندن آن صفر باشد در برنامه اجرا نمی شود.

برنامه تنظیم کردم ولی اجرا نمی شود؟

لطفا این موارد را بررسی کنید:
1-دقت کنید که برنامه ای که شما تنظیم می کنید باید در لیست برنامه ها در اپلیکیشن قابل مشاهده باشد.
2- روی کارت برنامه زمان اجرای بعدی برنامه نمایش داده می شود. این گزینه را بررسی کنید تا از زمان اجرای بعدی مطلع شوید.
3- برنامه برای اجرا باید فعال شود. این را از گزینه بالای کارت فعال کنید.
4- اجرای برنامه ها نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. و مستقل باید اجرا شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا