سیگنال در مقابل واتساپ و تلگرام

آیا می خواهید یک برنامه پیام رسان جدید را امتحان کنید؟ در اینجا مهمترین تفاوتهای مربوط به حفظ حریم خصوصی در بین بزرگترین پیامرسان‌ها وجود دارد. و یکی از آنها را  Elon Musk را توصیه می‌کند. سیگنال در مقابل واتساپ و تلگرام را بررسی می‌کنیم.

اگر انتخاب برنامه پیام رمزگذاری شده شما بین سیگنال، تلگرام و واتس اپ است؟ وقت خود را به جز سیگنال تلف نکنید. این مورد در مورد ویژگی های مخفیانه بیشتر نیست و یا استفاده از آنها راحت ترین باشد. این در مورد حریم خصوصی محض است. اگر این همان چیزی باشد که دنبال آن هستید، هیچ چیز سیگنال را شکست نمی دهد.

تاکنون احتمالاً می دانید که چه اتفاقی افتاده است. در 7 ژانویه، در یک توییت که در سراسر جهان شنیده شد، ایلان ماسک، غول فناوری، با حمایت از مردم پیام رسان WhatsApp خود را رها کرده و از سیگنال استفاده می کند. مدیر عامل توییتر، جک دورسی تماس خود را بازتوییت کرد. در همان زمان، شبکه اجتماعی راستگرای پارلر به دنبال حملات کاپیتول تاریک شد. در حالی که تحریم کنندگان سیاسی از فیس بوک و توییتر فرار کردند. این طوفان عالی بود – از آن زمان تعداد کاربران جدید سیگنال و تلگرام ده ها میلیون نفر افزایش یافته است.

این لرزش همچنین به طور گسترده تری باعث افزایش امنیت و حریم خصوصی درباره برنامه های پیام رسانی شد. در میان سه شماره بارگیری که در حال حاضر غالب هستند، موارد مشترکی وجود دارد. هر سه برنامه تلفن همراه موجود در Play Store و App Store هستند. و از پیام رسانی بین پلتفرمی پشتیبانی می کنند، دارای ویژگی گپ گروهی هستند، تأیید اعتبار چند عاملی را ارائه می دهند و می توانند برای به اشتراک گذاشتن پرونده ها و عکس ها مورد استفاده قرار گیرند. همه آنها رمزگذاری برای پیام کوتاه، تماس صوتی و تصویری را فراهم می کنند.

Signal ، Telegram و WhatsApp همه از رمزگذاری سراسری در بخشی از برنامه خود استفاده می‌کنند. به این معنی که اگر یک طرف خارجی متن های شما را رهگیری می کند، باید مخلوط و غیرقابل خواندن باشد. همچنین به این معنی است که هنگام برقراری ارتباط با یک کاربر خصوصی دیگر، افرادی که برای هر یک از برنامه ها کار می کنند، محتوای دقیق پیام های شما را ظاهراً نمی‌توانند مشاهده کنند.

هر چند اختلافات حریم خصوصی و امنیتی بین سیگنال، تلگرام و واتس اپ نمی تواند بیشتر باشد. آنچه در مورد هر یک از آنها باید بدانید در اینجا آورده شده است. با ما همراه باشید.

سیگنال

پیامرسان سیگنال مقابل واتساپ و تلگرام

سیگنال اطلاعات را جمع آوری نمی کند، فقط شماره تلفن شما است.

  • بودجه رایگان و بدون تبلیغات، توسط بنیاد غیرانتفاعی سیگنال تأمین می شود
  • کاملاً متن باز
  • رمزگذاری: پروتکل سیگنال

سیگنال یک برنامه نصب شده با یک ضربه معمولی است که شما می توانید در بازارهای عادی شما مانند فروشگاه Google Play و فروشگاه اپل برنامه داشته باشید. و دقیقاً مانند برنامه پیام متنی مقدار کار شما کند. این یک منبع توسعه باز است که به طور رایگان توسط بنیاد غیرانتفاعی سیگنال ارائه می شود.

عملکرد اصلی سیگنال این است که می تواند پس از تأیید شماره تلفن خود و اجازه تأیید هویت دیگر کاربران سیگنال، پیام های تصویری، ویدئویی، صوتی و تصویری کاملاً برای هر شخص یا گروه ارسال کند.

وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود، شکست پیشنهاد سیگنال سخت است. این داده های کاربر شما را ذخیره نمی کند. و فراتر از قابلیت رمزگذاری، در صورت انتخاب گزینه های حفظ حریم خصوصی گسترده و گسترده شما از جمله قفل مخصوص برنامه، پنجره بازشو عالی خلی، ابزار ضد فشار بر تاریکی چشم و پیام های ناپدید شده را می دهد.

اشکالات گاه به گاه ثابت شده است که این فناوری از ضد گلوله دور است، اما این همه شهر است و نتایج سیگنال آن را در لیست بهترین ابزارهای محافظت از هویت هر شخص با حرارت خصوصی نگه داشته است. گاردین، ​​واشنگتن پست، نیویورک تایمز (که واتس اپ نیز می تواند کند شود) و وال استریت ژورنال همه از سیگنال استفاده می کند تا به خبرنگاران خود ایمن تماس بگیرید.

اکنون که ماسک و دورسی تعداد زیادی از کاربران را برای گرفتن عکس تحریک کننده حریم خصوصی ارسال کرده است، ممکن است این چالش از گذشته باشد.

تلگرام

پیامرسان تلگرام
  • داده های مرتبط با شما: نام ، شماره تلفن ، مخاطبین ، شناسه کاربر
  • ویژگی های برتر و بستر های تبلیغاتی رایگان و آینده، که عمدتا توسط بنیانگذار تأمین می شوند
  • فقط تا حدی متن باز
  • رمزگذاری: MTProto

تلگرام جایی در وسط مقیاس حریم خصوصی قرار می گیرد. و به دلیل تلاش برای ایجاد یک محیط به سبک شبکه های اجتماعی، از سایر برنامه های پیام رسان جدا است. اگرچه به اندازه WhatsApp داده جمع نمی کند. اما تماس های گروهی رمزگذاری شده مانند WhatsApp و همچنین حریم خصوصی داده های کاربر و شفافیت شرکت به اندازه Signal را ارائه نمی دهد. داده های جمع آوری شده توسط تلگرام که می توانند با شما مرتبط شوند شامل نام، شماره تلفن، لیست تماس و شناسه کاربری شماست.

تلگرام آدرس IP شما را نیز جمع می کند، کار دیگری که سیگنال انجام نمی دهد. و برخلاف سیگنال و واتس اپ، پیام های یک به یک تلگرام به طور پیش فرض رمزگذاری نشده اند. بلکه باید آنها را در تنظیمات برنامه روشن کنید. پیام های گروه تلگرام نیز رمزگذاری نشده اند. محققان دریافتند که در حالی که برخی از طرح های رمزگذاری MTProto تلگرام منبع باز بودند، اما بعضی از قسمت ها اینگونه نبودند، بنابراین کاملاً مشخص نیست که متن های شما پس از ورود به سرورهای تلگرام چه اتفاقی می افتد.

تلگرام چندین مورد تخلف را مشاهده کرده است. حدود 42 میلیون شناسه کاربری و شماره تلفن کاربری تلگرام در مارس سال 2020 فاش شده است. پس از آنکه 15 میلیون کاربر ایرانی در سال 2016 قرار گرفتند. یک اشکال تلگرام توسط مقامات چینی در سال 2019 در اعتراضات هنگ کنگ مورد سو استفاده قرار گرفت. سپس ربات جعلی عمیقی در تلگرام وجود داشت که اجازه داده شده است از تصاویر معمولی برهنه های جعلی زنان را ایجاد کند. اخیراً، ویژگی مجهز به GPS که به شما امکان می دهد دیگران را در نزدیکی خود پیدا کنید. مشکلات آشکاری را برای حریم خصوصی ایجاد کرده است.

واتساپ

پیامرسان واتساپ

داده های مرتبط با شما: فهرست کردن بیش از حد (نگاه کنید به زیر)

  • رایگان؛ نسخه های تجاری بصورت رایگان در دسترس است ، بودجه آن توسط فیس بوک تأمین می شود
  • منبع باز نیست ، مگر برای رمزگذاری
  • رمزگذاری: پروتکل سیگنال

بیایید روشن کنیم که بین امنیت و حریم خصوصی تفاوت وجود دارد. امنیت مربوط به حفاظت از داده های شما در برابر دسترسی غیرمجاز است. و حریم خصوصی حفاظت از هویت شماست بدون توجه به اینکه چه کسی به این داده ها دسترسی دارد.

در قسمت امنیتی، رمزگذاری WhatsApp همان رمز Signal است و این رمزگذاری امن است. اما این پروتکل رمزگذاری یکی از معدود قسمت های منبع باز WhatsApp است. بنابراین از ما خواسته می‌شود بیش از آنچه که سیگنال هستیم به WhatsApp اعتماد کنیم. برنامه واقعی WhatsApp و سایر زیرساخت ها نیز مانند تلگرام با هک شده اند.

تلفن جف بزوس در ژانویه سال 2020 از طریق پیام ویدیویی واتس اپ به طرز مشهوری هک شد. یک فروشنده نرم افزارهای جاسوسی برای هک 1400 دستگاه، آسیب پذیری WhatsApp را با نرم افزار خود هدف قرار داد و در نتیجه از طرف فیس بوک شکایت شد. ویژگی پشتیبان گیری رمزگذاری نشده مبتنی بر ابر WhatsApp مدت هاست که توسط کارشناسان حفظ حریم خصوصی به عنوان یک خطر امنیتی در نظر گرفته می شد و یکی از روش های دریافت شواهد توسط FBI در مورد معروف سیاسی، Paul Manafort بود. علاوه بر این، WhatsApp در طول سال ها به عنوان پناهگاه هنرمندان کلاهبردار و فروشندگان بدافزار شناخته شده است (درست همانطور که تلگرام سهم خود از سو platform استفاده از سیستم عامل را به خود جلب کرده است، جزئیات بالا).

با وجود هک ها، این جنبه امنیتی نیست که به اندازه حریم خصوصی درباره WhatsApp من را نگران کند. من مشتاق نیستم که فیس بوک یک نرم افزار دیگر روی تلفن من نصب کند که از طریق آن می‌تواند اطلاعات رفتاری بیشتری را از طریق یک برنامه کاربردی آسان با یک رابط کاربری زیبا و امنیت بیشتر نسبت به پیام رسان معمولی شما، از بین ببرد.

هنگامی که WhatsApp می گوید نمی تواند محتوای پیام های رمزگذاری شده ای را که برای کاربر دیگر WhatsApp ارسال می کنید مشاهده کند، چیزی که گفته نمی شود این است که یک لیست خشکشویی از داده های دیگری که جمع آوری می کند و می تواند با هویت شما مرتبط باشد وجود دارد: دستگاه منحصر به فرد شما شناسه، داده های استفاده و تبلیغات، سابقه خرید و اطلاعات مالی، مکان فیزیکی، شماره تلفن، اطلاعات تماس شما و لیست مخاطبین شما، با چه محصولی با شما ارتباط برقرار کرده اید، چند بار از برنامه استفاده می کنید و عملکرد آن در هنگام عملکرد شما انجام می‌دهید این لیست ادامه دارد. این راه فراتر از سیگنال یا تلگرام است.

هنگامی که از این شرکت پرسیدم که چرا کاربران باید به حریم خصوصی داده کمتر رضایت دهند، سخنگوی WhatsApp اشاره کرد که این کار با این داده های کاربر محدود می کند و مجموعه داده فقط در برخی از کاربران اعمال می شود. به عنوان مثال، جمع آوری داده های معاملات مالی فقط مربوط به آن دسته از کاربران WhatsApp در برزیل است، جایی که این سرویس در دسترس است.

سخنگوی واتس اپ به CNET گفت: “ما مخاطبین شما را با فیس بوک به اشتراک نمی گذاریم و نمی توانیم مکان مشترک شما را ببینیم.”

خلاصه کلام

آیا واتس اپ راحت تر از سیگنال و تلگرام است؟ آره. آیا زیباتر است؟ مطمئن. آیا به همان اندازه ایمن است؟ ما نمی دانیم مگر اینکه کد منبع بیشتری را ببینیم. اما آیا خصوصی تر است؟ نه وقتی صحبت از میزان جمع آوری داده ها به صورت مقایسه ای می شود. برای حفظ حریم خصوصی، من با Signal پایبند هستم و توصیه می کنم شما نیز همین کار را انجام دهید.

مطلب «سیگنال در مقابل واتساپ و تلگرام» در دسته مطالب «اخبار تکنولوژي» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «اخبار تکنولوژي» مراجعه کنید.

منبع :

https://www.cnet.com/news/signal-vs-whatsapp-vs-telegram-major-security-differences-between-messaging-apps/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=13242019&cid=2241952959

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا