هشت روش هوشمند برای صرفه‌جویی آب در آبیاری گیاهان

آب تمیز برای همه چیز، از حمام کردن تا غذا خوردن، و از تمیز کردن خانه تا نگهداری باغ، ضروری است. و یک روز بدون آن سخت است. اما وقتی خشکسالی مصرف شما را محدود می کند، باید تغییراتی ایجاد کنید. خوشبختانه شما هنوز نیازی به خداحافظی از باغ رویایی خود ندارید. در عوض، برخی از استراتژی های صرفه جویی در مصرف آب را امتحان کنید. هشت روش هوشمند برای صرفه‌جویی آب در آبیاری چمن و باغ خود کلیک کنید.

یک سیستم قطره ای نصب کنید

صرفه‌جویی در مصرف آب -سیستم قطره ای

سیستم های آبیاری قطره ای می توانند از هدر رفتن آب در حیاط و باغ جلوگیری کنند. با انتشار فشار کم، آب به آرامی در سطح ریشه می ریزد، و فقط در موارد لازم پراکنده می شود. این روش از هدر رفتن آب از طریق رواناب یا تبخیر جلوگیری می کند. و با این کار در هزینه صرفه جویی می کنید. به عنوان یک پاداش، سیستم های قطره ای همچنین رشد علف های هرز و بیماری های قارچی را خیلی کم می‌کنند.

آب جمع کنید

جمع‌آوری آب فاضلاب-صرفه‌جویی

یکی از مقرون به صرفه ترین راه های آبرسانی به چمن، استفاده مجدد از آب از جای دیگر خانه است. این فاضلاب نسبتاً تمیز که به عنوان آب خاکستری شناخته می شود، می تواند از سینک آشپزخانه، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی یا وان (نه توالت فرنگی) به سیستم آبیاری قطره ای منتقل شود تا از بقیه دارایی های شما بهره مند شود.

مخازن آب باران را قرار دهید

جمع‌آوری آب باران-روش هوشمند

برداشت آب باران یک روش ابتکاری برای جمع آوری و ذخیره مقدار زیادی آب باران برای استفاده های بعدی است. با آبچکان های خود، فضل یک بعد از ظهر طوفانی را در مخازن آب باران قرار می دهید، می توانید باغ خود را بدون اعتماد به منبع آب شهر، هیدراته نگه دارید. مخزن ندارید؟ مشکلی نیست به همین راحتی می توانید از استخرهای متحرک یا سایر شناورهای بزرگتر برای گرفتن آب اضافی استفاده کنید.

سبدهای خودآبیاری را آویزان کنید

سبد‌های خود آبیاری

با سرمایه گذاری در سبدهای آویز خود آبیاری، سهمیه بندی آب را برای خود آسان کنید. این گیاهان فوق العاده کم نگهدارنده مخزنی از آب را برای رفع تشنگی گیاه فقط در زمان خشک شدن خاک حفظ می کنند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با دستورالعمل نشانگر سطح آب، مخزن را دوباره پر کنید. دیگر هرگز نگران آبیاری بیش از حد نخواهید بود!

دستگاه های سرامیکی خود را آماده کنید

سرامیکی - صرفه جویی در مصرف آب

اگر ترجیح می دهید اصول اولیه را رعایت کنید تا اینکه یک ماشین کاشت هوشمند جدید را در پیش بگیرید، به سادگی با آماده کردن دستگاه خود می توانید کمک زیادی به کمترین میزان از دست دادن آب کنید. به عنوان مثال دستگاه های کاشت و سرامیک متخلخل باید تحت درمان قرار بگیرند تا از جذب آب به منظور آبرسانی به گیاه جلوگیری کنند. بلورهای جاذب آب همچنین به کاهش اتلاف گیاهان گلدانی کمک می کنند.

مقداری مالچ را پخش کنید

استفاده از مالچ

مالچ نه تنها لایه ای از عایق را فراهم می کند که به کاهش نیاز به آبیاری کمک می کند، بلکه به عنوان یک مسدود کننده علف های هرز نیز عمل می کند. ابتدا با قرار دادن یک لایه ضخیم روزنامه مرطوب بر روی علف های هرز و هر نوع خاک جدیدی که نیاز به پوشش دارد، ابتدا کاغذ را با حداقل یک اینچ مالچ بپوشانید. در نهایت، کاغذ تجزیه می شود و خاک را جمع می کند

بوته ها و چمنزارهای مقاوم در برابر خشکسالی را بکارید

بوته ها و چمنزار های مقاوم برابر خشکسالی

با پر کردن گیاه در باغچه خود، مانند درختچه ها و چمن های مقاوم در برابر خشکی، آب را در باغ خود صرفه جویی کنید. با مراجعه به کسی یا جایی که متخصص گیاهان محلی است، گزینه های خود را جستجو کنید. زیرا این گیاهان به طور کلی سازگاری بهتری دارند و اغلب نیاز کمتری نسبت به مراقبت دارند.

آبیاری در ساعاتی که تبخیر کم است

صرفه جویی در مصرف آب

شما  وقتی آبیاری خود را در ساعات گرم مخصوصا در تابستان‌ها انجام دهید خب بالطبع هدر رفت آب شما بیشتر است. در حقیقت قسمت مهمی از آب به گیاه نمی‌رسد و تبخیر می‌شود. مثلا آبیاری را به بعدظهر یا حتی صبح زود موکول کنید. اگر برای شما  مقدور نیست که این ساعات آبیاری را انجام دهید می‌توانید از کنترلر های آبیاری هوشمند استفاده کنید. و به راحتی در مصرف آب صرفه جویی کنید

معمولا آبیاری با دست به شخصی که آبیاری را انجام می‌دهد بستگی دارد. و این اصلا خوب نیست. چون بعضی جاها آب یا کم استفاده می‌شود و گیاه از نظر آب تامین نمی‌شود. و یا بیشتر از حد معمول استفاده می‌شود و علاوه بر اسراف آب، گیاه هم در آب غرق می‌شود. که مشکلات خودش را دارد.

مطلب «هشت روش هوشمند برای صرفه‌جویی آب در آبیاری گیاهان» در دسته مطالب «آبیاری هوشمند» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «آبیاری هوشمند» مراجعه کنید

https://www.bobvila.com/slideshow/7-smart-ways-to-save-water-in-the-yard-48742

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا