حداقل ویژگی های یک سیستم آبیاری هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند

آبیاری فضای سبز در مکان های تجاری و  تفریحی از جمله  کارهای پر هزینه برای این مکان هاست . و هم چنین آبیاری باغ ها ، ویلا ها و حیاط منزل علاوه  بر هزینه  بر بودن ، وقت زیادی را سالانه  از اشخاص می گیرد. آبیاری به  شیوه گذشته علاوه  بر هدر دادن وقت و هزینه ،‌ معمولا بدلیل خستگی منابع انسانی نتیجه  مطلوبی ندارد و سالانه منابع  آبی زیادی هدر می رود. در ادامه ویژگی یک سیستم آبیاری هوشمند بیان شده است.

خوشبختانه با رشد تکنولوژی در این سال ها سیستم های آبیاری نیز پیشرفت کرده اند. سیستم های آبیاری هوشمند با افزایش راندمان آبیاری و کاهش هزینه ها راه خود را در این زمینه  پیدا  کرده اند.

و اما سیستم  آبیاری هوشمند باید  چه  ویژگی هایی داشته  باشد؟

ما  بعضی از این  ویژگی های بسیار مهم  را بررسی کرده ایم که در ادامه به  آن می پردازیم:

کنترل از راه دور

استفاده از کلمه هوشمند ، ذهن ما را ناخود آگاه به  سمت گوشی هوشمند یا  (smart phone) می برد. سیستم های آبیاری هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. و ما  دوست داریم مثل  اغلب کارهایی که  با گوشی هوشمند خود انجام می دهیم،این قابلیت  را داشته  باشند

اطلاع از وضعیت سیستم

کاربر باید بتواند هر لحظه  چه در کنار سیستم باشد چه  در مکان دیگری باشد، وضعیت تمام خروجی را ببیند. و از عملکرد سیستم مطمئن باشد. کاربر باید ببیند فرمانی که به  سیستم  ارسال  می شود آیا به  درستی اعمال  می شود !!

اطلاعات مفید از فاکتور سیستم

اطلاعات مفید از رطوبت خاک ،‌ دما و  رطوبت محیط و میزان co2…. به کار بر ارائه  دهد.  از قابلیت های خوب سیستم های آبیاری مخصوصا  برای گلخانه ها این است که  پارامترهای حیاتی برای رشد گیاه  را اندازه گیری کند. و در اختیار کاربر بگذارد. تا  بتوان بر اساس این اطلاعات تصمیمات هوشمندانه تری گرفت.

اطلاع از میزان آب مصرفی

اگر مصرف آب در یک سیستم  آبیاری مشخص نباشد، کاهش مصرف آب در حد  یک  شعار باقی می ماند. کاربر باید بداند هر دوره از آبیاری چه میزان گیاهانش مصرف آب داشته اند. و  براساس آن برای فصول مختلف تصمیم بگیرند.

سیستم هوشمند آبیاری آبان

ما در یک شرکت دانش بنیان ، تلاش کرده ایم که  محصولی طراحی و تولید کنیم. که  تمام ويژگی های ذکر شده در بالا را دارا باشد. و از همه  مهمتر نسبت به  هزینه  تمام شده  این محصول بسیار کمتر از نمونه های خارجی و هم نمونه های داخلی باشند.

محصولات هوشمند آبیاری آبان تنها یک تایمر معمولی نیستند. شما علاوه  بر اینکه  می توانید به عنوان یک تایمر برنامه هفتگی ماهانه و روزانه تنظیم کنید. با آبان قابلیت کنترل از راه دور هم خواهید داشت. قابلیت های خوب دیگر مثل اضاف شدن  تنظیمات فصلی به سیستم ، باعث می شود برای آبیاری تنظیمات مجدد صورت نگیرد.

و یک  خبر خوب اینکه  آبان می تواند همزمان  روشنایی باغ ، پمپ  آب را نیز کنترل کند. و نیاز به سیستم  هوشمند  دیگری برای این کار نیست.

شما میتوانید محصولات ما را در فروشگاه آبان مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا