کشاورزی مدرن؛ مزرعه عمودی پاسخ کمبود آب زمین

مزرعه عمودی کمبود آب

این مزرعه عمودی می تواند پاسخ آینده ای بدون آب باشد

در انبار گسترده ای در نیوجرسی ، Bowery Farming در تلاش است آینده کشاورزی را تغییر دهد. (در حالی که از 90٪ آب کمتری استفاده می کند). ما باید با کشاورزی مدرن پاسخ کمبود آب زمین باشیم.

دفتر مرکزی Bowery Farming در داخل یک انبار بدون نسخه ، پشت درهای قفل شده است. و از طریق یک اتاق ضد عفونی قابل دسترسی است. این کشاورزی قرن بیست و یکم است. و به نظر نمی رسد چیزی شبیه میدان گسترده ای باشد که پدربزرگ و مادربزرگ شما در آن کار کرده بودند.

این مرکز وعده راه حلی برای مقابله با بزرگترین تهدیدات صنعت کشاورزی ما است. در دوران پر از جمعیت، تغییر آب و هوا و محدودیت های مداوم در آب، این مزرعه یقین می بخشد که مواد غذایی آماده برای نگهداری در سال، بدون توجه به آب و هوا، بدون سموم دفع آفات، و در حالی که 95٪ آب کمتری مصرف می کنند، رشد می کنند.

خشکی بزرگ

Bowery همچنین در تلاش است تا کشاورزی را به آخرین سرمایه گذاری Silicon Valley تبدیل کند. این برای حل یک مشکل عظیم است.

براساس OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) ، آبیاری برای کشاورزی 70 درصد از مصرف آب را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. در حالی که جهان نیاز به غذا خوردن دارد. وقتی آن را در تصویری وسیع از مصرف جهانی آب در نظر بگیرید، این نگران کننده است. میزان مصرف آب ما از دهه 1980 به طور پیوسته در حال رشد است، 1٪ در هر سال. طبق اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون در حدود یک میلیارد و 700 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل کمبود شدید آب جابجا شده اند.

هنگامی که ما با یک وضعیت جوی متغیر و خطرات ناشی از خشکسالی شدید تهدید شویم. با آینده وحشتناکی روبرو خواهیم شد.

آینده کشاورزی: نزدیک به مصرف کننده ، براساس تکنولوژی روز – و در داخل خانه

کشاورزی مدرن

نگاه به آینده کشاورزی در چارچوب تغییرات جهانی آب و هوا ترسناک می شود. اما Bowery Farming امیدوار است طرز تفکر در مورد رشد مواد غذایی برای جمعیت شهری را تغییر دهد. بدون اینکه مصرف شدید آب در کشاورزی سنتی دیده شود.

این شرکت در شرایط دقیق و کنترل شده و تقریباً آزمایشگاهی مانند ، سبزیجات را از دانه رشد می دهد. نهال ها تحت لامپ های LED که به منظور تقلید خورشید تنظیم شده اند ، بصورت آبدانه رشد می کنند. گیاهان در قفسه هایی قرار دارند که در اطراف انبار روی تسمه های نقاله روباتیک جابجا می شوند و به کارگران اجازه می دهند با سهولت به هر محصول دسترسی پیدا کنند. و کل تأسیسات روی آب تصفیه شده اجرا می شود که پس از بازیافت و استفاده مجدد از طریق سیستم برای به حداقل رساندن ضایعات انجام می شود.

ایرووین فین ، مدیر عامل Bowery می گوید: “ما در یک محیط کاملاً کنترل شده رشد می کنیم و این بدان معنی است که می توانیم 365 روز در سال رشد کنیم ، کاملاً مستقل از آب و هوا و فصلی.”

Fain مطمئناً نوع شخصیتی است که شما از رئیس یک راه اندازی Silicon Valley انتظار دارید. مکالمه او بین سموم دفع آفات و هوش مصنوعی یکپارچه حرکت می کند. به گفته فاین، شرکت وی با حمایت امثال مدیرعامل Uber ، دارا خسروشاهی و شرکت مادر گوگل، الفبای، قول می دهد صنعت کشاورزی را مختل کند. و این به معنای “عزیمت از 10،000 سال کشاورزی” است. دیگر به خورشید ، باران و فصول سال اعتماد ندارید.

“هر روز برای محصول در Bowery یک روز مناسب برای آن محصول است. ما ظرفیت این را داریم که اطمینان حاصل کنیم که آن محصول نور مورد نیاز خود را بدست می آورد. آب مورد نیاز خود را دریافت می کند ، مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند.”

افزایش کیفیت با فناوری

آوردن فن آوری به کشاورزی به معنای آن است که هر بخشی از رشد محصول – از مصرف آب ، مواد مغذی و حتی نور – قابل کنترل ، کنترل و برنامه ریزی در آنچه Bowery آن را “دستور العمل” می نامد باشد. این متغیرها بر عملکرد نهایی محصول ، اندازه هر گیاه و حتی عطر و طعم تأثیر می گذارد.

Bowery داده ها را از سیستم خود ، دوربین هایی که گیاهان را رصد می کنند. و داده های مربوط به عملکرد نهایی را می گیرد و آن را در مغز مزرعه ، سیستم عامل Bowery تغذیه می کند. این شرکت نسبت به آنچه در این سیستم می رود (از مواد مغذی که گیاهان خود را به “یادگیری ماشینی” می دهد که برای ردیابی رشد استفاده می کند) کاملاً حساس است. و همه  این کارها  برای به  دست آوردن محصول با کیفیت  و همچنین با طعم  عالی است.

طبق گفته بوری ، تا سال 2050 دنیا به 70٪ غذای بیشتر برای تغذیه جمعیت جهانی نیاز خواهد داشت. این شرکت با رشد در مزارع که در تمام سال فعالیت می کنند. با آب کم و بدون سموم دفع آفات، می تواند 100 برابر بیشتر از یک مزرعه سنتی در همان وسعت از زمین تولید کند. و به تهیه این جمعیت رو به رشد مصرف کنندگان گرسنه کمک کند.

اما از آنجا که جهان با مشکلات فزاینده ای در رابطه با امنیت آب و تغییر اوضاع روبروست. با توجه به اینکه اراضی کشاورزی سنتی با خشکسالی روبرو هستند. و شهرها در مناطقی که قبلاً برای استفاده از آن برای کشاورزی استفاده می کردیم ، دچار خشکسالی می شوند. می توان فهمید که مزارع آینده نگر مانند Bowery چگونه نیازهای متغیر ما را برآورده می کنند.

مسئولیت ما

پدیده ی تغییر آب و هوای جهان مسئله ی جدی هست. کشور ما  نیز از این قاعده مستثنی نیست. و  به زودی باید سمت  کشاورزی مدرن  پیش برود و از روش سنتی فاصله  بگیرد. شرکت آبان نیز به  سهم  خود کوشیده  است. تا  پیشرفت تکنولوژی های جدید در عرصه ی کشاورزی و  آبیاری را در این مرز و بوم  هر چه  بیشتر و با کیفیت مناسب در اختیار باغداران و کشاورزان عزیز قرار بدهد. و به  تولید محصول با کیفیت و بازدهی بالاتر کمک نماید. و همچنین درمصرف آب صرفه جویی شود.

محصولات ما با کنترل هوشمند تجهیزات برقی (و هم چنین شیر برقی برای آبیاری هوشمند ) و سنسور های هوشمند برای کنترل دما  و رطوبت، پرورش گیاهان را به  صورت دقیق تر و  با برنامه انجام داد.

برای مشاهده به فروشگاه آبان مراجعه یا با ما تماس بگیرید.

منبع :

https://www.cnet.com/news/inside-the-futuristic-bowery-farm-growing-your-dinner-without-sun-or-rain/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=12915654&cid=2241952959

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا