ربات سامسونگ خانه شما را نظافت می کنند

ربات سامسونگ برای نظافت خانه

دو ربات جدید بیشتر آینده نگر هستند. اما یکی از ربات های جدید سامسونگ امسال در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. رباتی که به عنوان یک دستگاه نظارت بر خانه است. این ربات سامسونگ خانه شما را نظافت می‌کند.

معرفی ربات نظافت‌کار خانه

CES بدون برخی از ربات های جدید سامسونگ نخواهد بود. این شرکت روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مجازی خود، سه ربات جدید را برای کمک به جمع آوری وسایل اطراف خانه و نقش دستیار شخصی به نمایش گذاشت. و یکی از این موارد، ربات هوشمندی که به عنوان دوربین امنیتی نیز عمل می‌کند. در نیمه اول سال در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

برخلاف کنفرانس های مطبوعاتی قبلی CES، رویداد سامسونگ در روز دوشنبه به فناوری با تصویر بزرگتر از لیست ده‌ها محصول جدید پرداخت. این شامل اهمیت هوش مصنوعی برای همه محصولات سامسونگ است. خواه این فناوری برای کاربران واضح باشد یا در پس زمینه اجرا شود. رئیس تحقیقات سامسونگ، سباستین سونگ، به جای مدیر عامل تجارت الکترونیک این شرکت، میزبان نشست خبری بود.

ربات سامسونگ و هوش مصنوعی

سونگ گفت: “دنیای ما متفاوت به نظر می رسد و بسیاری از شما با واقعیت جدیدی روبرو شده اید. واقعیتی که در میان چیزهای دیگر، خانه شما اهمیت بیشتری پیدا کرده است. نوآوری های ما به منظور ارائه تجربیات شخصی و بصری بیشتر طراحی شده است. که شخصیت شما را بیان می کند. ما در تلاش هستیم که برای آینده بهتر شما نوآوری نسل بعدی را با هوش مصنوعی به شما ارائه دهیم.”

مانند تقریباً همه شرکت های بزرگ فناوری، سامسونگ فشار زیادی در زمینه هوش مصنوعی ایجاد کرده است. این فناوری که به برخی از دستگاهها توانایی عملکرد خود را می دهد. بعنوان موج بزرگ بعدی محاسبات تلقی می شود. راهی که ما در آینده با ابزارهای خود تعامل خواهیم کرد. ما به جای کشیدن روی صفحه نمایش تلفن های خود، با دستگاه هایمان صحبت می کنیم. یا با میکروفون هایی که همیشه در اطراف خانه ها و دفاتر خود هستند و همیشه در حال گوش دادن هستند. قول نهایی برای هوش مصنوعی پیش بینی آنچه می خواهید قبل از اینکه حتی بپرسید است. اگرچه بیشتر دستیارهای هوشمند هنوز آنقدر هوشمند نیستند.

سامسونگ در دو سال گذشته به جای قرار دادن دستیار صوتی Bixby خود در خط مقدم فناوری، استفاده از هوش مصنوعی در پس زمینه محصولات خود اکتفا کرده است. این دستگاه دارای ماشین لباسشویی هایی است که مصرف آب را بهینه می کند. دوربین های گوشی هوشمندی که عکس ها و فیلم ها را بهبود می بخشد. و تلویزیون هایی است که می توانند محتوای HD را در وضوح “بکر” 8K افزایش دهند. اما سامسونگ همچنین ربات هایی را توسعه داده است.

سونگ در کنفرانس مطبوعاتی مجازی روز دوشنبه گفت: “هوش مصنوعی یک فناوری تحول آفرین است. وقتی هوش مصنوعی درگیر شود ، چیز کاملاً جدیدی ایجاد می کند.”

این شامل ربات JetBot AI Plus، ربات دستیار شخصی Bot Care و ربات Bot Handy است که می تواند خرابکاری ها را پاک کند و وسایل خانه را جابجا کند.

بقیه ربات های سامسونگ؟

در CES 2019 ، سامسونگ چهار نوع ربات مختلف را برای مصرف کنندگان به نمایش گذاشت. این شامل Bot Air برای تصفیه هوا، Bot Care برای نظارت بر سلامت، Bot Bot برای رستوران ها و مغازه ها و GEMS (سیستم تقویت و تقویت انگیزه راه رفتن) برای کمک به افراد دارای مشکلات حرکتی است. در آن زمان، سامسونگ گفت این ربات ها فقط تحقیقاتی هستند. این یک جدول زمانی برای زمان راه اندازی آنها نداشت. بعداً در همان سال، آشپز Bot خود را به نمایش گذاشت که می تواند به آشپزهای خانگی مواد اولیه و طبخ غذا کمک کند.

در CES سال گذشته، این شرکت Ballie را معرفی کرد، یک ربات “همراه زندگی” مانند توپ تنیس. ربات کوچک، زرد روشن و غلتکی به دنبال مدیر عامل شرکت H.S. کیم در دور صحنه اصلی و به دستورات او پاسخ داد. سامسونگ گفت: “بالی” شما را درک می کند، از شما پشتیبانی می کند و به نیازهای شما برای کمک فعال در خانه واکنش نشان می دهد. مانند سایر ربات های آینده نگر سامسونگ ، Ballie هیچ تاریخ انتشار ندارد.

سامسونگ روز دوشنبه یک ربات را به نمایش گذاشت که به زودی می تواند در خانه های سراسر ایالات متحده ظاهر شود. JetBot 90 AI Plus این شرکت، که در نیمه اول سال وارد ایالات متحده می شود ، به نظر می رسد یک ربات گرد است. اما برای تمیز کردن بهتر یک خانه، هوشمند‌سازی کرده است.

این ربات چگونه خانه را تمیز می‌کند؟

این دستگاه با استفاده از فن آوری تشخیص اشیا to ، اشیا را شناسایی و طبقه بندی می کند. تا بهترین مسیر نظافت را تعیین کند. Lidar و حسگرهای سه بعدی – همان نوعی از فناوری که اتومبیل های خودران را تأمین می کند. اجازه می دهد JetBot از کابل ها و اشیا small کوچک جلوگیری کند. کاربران می توانند مناطق ممنوع تنظیم کرده و با استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود پیشرفت JetBot را کنترل کنند. این ربات حتی در ایستگاه شارژ خود سطل آشغال خود را تخلیه می کند. و کاربران را از تمیز کردن ربات به دفعات دیگر بی نیاز می کند. و JetBot دوربینی دارد که به شما امکان می دهد وقتی با برنامه SmartThings سامسونگ جفت شود. به عنوان یک دستگاه نظارت بر خانه ظاهر شود.

ریچ لئونارز ، مدیر مستقیم بازاریابی محصولات لوازم خانگی کوچک سامسونگ الکترونیک امریکا ، قبل از خبر گفت: “شاید امروز نه، وقتی ما خیلی وقتها در خانه و خانه کار می کنیم، اما به این فکر کنید که چه وقت به تعطیلات می روید، حتی جلسات کاری. اکنون می توانید یک ربات در خانه داشته باشید، این در واقع نگهبان شماست.”

سایر ربات های جدید سامسونگ

در کنار JetBot AI Plus چندین ربات دیگر نیز وجود داشتند که بیشتر آینده نگر هستند. Bot Care جدید سامسونگ، مشابه آنچه دو سال پیش نشان داد، با استفاده از هوش مصنوعی رفتار شما را تشخیص داده و به آن پاسخ می دهد. این می تواند به عنوان یک دستیار رباتیک و یک همراه درخواست کند. Bot Care با گذراندن روز می تواند برنامه و عادات شما را بیاموزد و برای شما یادآوری ارسال کند.

ربات ها شبیه انسان ها زندگی خواهند کرد

ربات نشان داده شده در روز دوشنبه شبیه شخصیت Wall-E پیکسار است. Bot Care دارای بدنه ای سفید، سطل آشغال و دارای چرخ و گردنی باریک است که سر دستگاه را بالا می برد. هد دارای یک صفحه دیجیتالی در جلوی خود است. که به چشم ها و سایر آیکون ها اجازه می دهد از طریق صفحه نمایش فلش بزنند. در حالی که یک مانیتور قرص مانند از بالای سر برای چت های ویدیویی (با افراد واقعی و نه Bot Care) باز می شود.

Samsung Bot Handy به عنوان دستی اضافی در اطراف خانه طراحی شده است. با استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص و برداشتن اشیایی در اندازه ها ، شکل ها و وزن های مختلف، می تواند تفاوت بین ترکیب مواد اجسام مختلف را تشخیص دهد. این دانش به شما امکان می دهد Samsung Bot Handy میزان صحیح نیرو برای گرفتن و جابجایی وسایل و اشیا خانگی را محاسبه کند. این می تواند به انجام کارهایی مانند تمیز کردن اتاقهای نامرتب یا مرتب کردن ظروف بعد از غذا کمک کند.

همانند Bot Care، بدنه دستگاه دارای روکش سفید با نمایشگر مشکی در جلو است. که می تواند چشم هایی را که چشمک می زنند نشان دهد و باعث می شود ربات از روح بیشتری برخوردار شود. از سمت چپ بدن ربات یک بازو وجود دارد که دارای یک لولا در زیر بغل ، آرنج ، مچ دست و ربات Bot Handy است. Bot مفید می تواند خود را بلندتر یا کوتاهتر کند. و دستان پنجه آن قادر به انجام کارهایی مانند ریختن یک لیوان شراب ، قرار دادن ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی یا قرار دادن گل در گلدان هستند.

و سامسونگ همچنان به خرده فروشی Bot خود برای محیط های خرید و دستیار تحرک اسکلت بیرونی GEMS خود ادامه می دهد.

سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی گفت: “این نوآوری ها باعث می شود كه ربات ها و دستگاه های رباتی با انسان ها زندگی كنند. و زندگی آنها را ارتقا بخشیده و انواع مختلف زندگی و محیط‌های مختلف را تأمین كنند.”

مطلب «ربات سامسونگ خانه شما را نظافت می کنند» در دسته مطالب «اخبار تکنولوژی» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «اخبار تکنولوژي» مراجعه کنید.

https://www.cnet.com/news/samsung-ces-2021-robots-will-clean-your-house-and-pour-you-a-glass-of-wine/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=13231440&cid=2241952959

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا