بررسی پیامرسان امن سیگنال

بررسی پیامرسان امن سیگنال

Signal یک برنامه پیامرسانی امن، رایگان و متن باز است. که با استفاده از رمزگذاری End to End، انواع ارتباطات را با سایر کاربران سیگنال به طور ایمن ارسال و دریافت می کند. با استفاده از اینترنت برای همه ارتباطات رمزگذاری شده، سیگنال توسط برخی از طرفداران برجسته حریم خصوصی و امنیت توصیه می شود.بررسی کامل پیامرسان امن سیگنال را در ادامه بخوانید.

در این بررسی سیگنال، ما به قابلیت ها، قابلیت استفاده و امنیتی که سیگنال ارائه می دهد نگاه خواهیم کرد. ما همچنین در مورد چگونگی طراحی سرویس محافظت از حریم خصوصی شما به شدت محافظت می کنیم. سیگنال واقعاً چشمگیر است، بنابراین بیایید پچ پچ کنیم و بررسی کنیم.

جوانب مثبت و منفی سیگنال

نکات مثبت سیگنال

  • رمزگذاری انتها به انتها (E2E)
  • الگوریتم های رمزگذاری. پروتکل سیگنال، با پنهان کاری کامل (PFS) برای پیام های متنی، پیام های صوتی و تماس های ویدیویی
  • نرم افزار منبع باز
  • پیام های ناپدید شونده (یا همان پیام های خودتخریبی)
  • گزارش شفافیت منتشر شده
  • حداقل مقدار داده را ثبت می کند
  • آدرسهای IP را وارد نمی کند
  • می تواند جایگزین برنامه پیام کوتاه پیامکی تلفن شما شود
  • تمرکز کاملاً روی تک تک کاربران است
  • کلیه محصولات سیگنال بصورت رایگان می باشد

نکات منفی سیگنال

  • برای ثبت نام به شماره تلفن احتیاج دارد(J)

خلاصه ویژگی‌های سیگنال

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی وجود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد مناسب بودن برنامه Signal برای شما در نظر بگیرید:

  •  سیگنال به طور کلی امن ترین برنامه پیام رسانی موجود در نظر گرفته می شود.
  • 100٪ کد منبع باز این کد در GitHub موجود است.
  • پروتکل پیام رسانی سیگنال به طور مستقل در سال 2016 ممیزی شد.
  • این سرویس کاملاً مطابق با GDPR است.
  • مشتریان برای Android ، iOS ، Mac OS ، Windows ، Linux.

اطلاعات شرکت سیگنال

در سال 2013، موکسی مارلین اسپایک (نام واقعی متیو روزنفلد) Open Whisper Systems را برای توسعه برنامه و پروتکل Signal تاسیس کرد. در سال 2018، مارلین اسپایک و برایان اکتون Signal Messenger ، LLC را تأسیس کردند. تا توسعه برنامه سیگنال و پروتکل سیگنال را بر عهده بگیرند.

پیام رسان سیگنال، LLC توسط بنیاد فناوری سیگنال (معروف به بنیاد سیگنال)، یک سازمان غیر انتفاعی بودجه تأمین می شود. تمام محصولات بنیاد سیگنال به عنوان یک نرم افزار رایگان و منبع باز منتشر می شوند.

داده های سیگنال شما کجا ذخیره می شود؟

هنگام استفاده از Signal، داده های شما به صورت رمزگذاری شده در دستگاه های شما ذخیره می‌شوند. تنها اطلاعاتی که در سرورهای سیگنال برای هر حساب ذخیره می شود شماره تلفنی است که با آن ثبت نام کرده اید. تاریخ و زمان پیوستن به سرویس و تاریخی که برای آخرین بار وارد سیستم شده اید. همانطور که سیگنال اشاره می کند ، قابل ذکر است، مواردی که ذخیره نکرده ایم شامل مواردی در مورد مخاطبین کاربر است (مانند خود مخاطبین، هش مخاطبین، هرگونه اطلاعات تماس مشتق شده دیگر)، هر چیزی در مورد گروه های کاربر (مانند اینکه کاربر در چند گروه است)، کاربر در کدام گروه ها قرار دارد، لیست های عضویت گروه های کاربر) ، یا هرگونه سوابق مربوط به اینکه کاربر با چه کسی در ارتباط بوده است.

تمام محتوای پیام از End to End رمزگذاری شده است، بنابراین ما نیز این اطلاعات را نداریم.

این برای حفظ حریم خصوصی شما بسیار مناسب است. زیرا هیچ کس نمی تواند بیش از این اطلاعات را بدون دسترسی فیزیکی به دستگاه شما یا افرادی که با آنها ارتباط دارید بدست آورد.

این متفاوت از برنامه هایی مانند Wire messenger است که اطلاعات مربوط به مخاطبین شما را در سرورهای مرکزی ذخیره می کند. با این حال، به این معنی است که اگر می خواهید کپی پیام های خود را نگه دارید، باید پیکربندی کنید تا Signal برای پشتیبان گیری از آنها پیکربندی شود و آنها را در دستگاه خود بازیابی کنید.

آزمایش و حسابرسی شخص ثالث از Signal

حتی وقتی محصولی 100٪ منبع باز مانند سیگنال است، تا وقتی کسی آن را بررسی نکند، شما واقعاً نمی دانید که چقدر خوب است. در اینجا برخی از یافته های منتشر شده توسط کارشناسان ارائه شده است که می توانید بررسی کنید تا ببینید واقعاً چقدر سیگنال خوب است.

ممیزی های امنیتی سیگنال

یک تجزیه و تحلیل رسمی امنیتی از پروتکل سیگنال در سال 2016 انجام شد. طبق آن تجزیه و تحلیل، توسط محققانی از آلمان، سوئیس، ایالات متحده و کانادا انجام شد، هیچ نقص عمده ای در طراحی وجود نداشت. این نشان داد که پروتکل از نظر رمزنگاری مناسب است.

این تجزیه و تحلیل از آن زمان چندین بار به روز شده است، بدون اینکه نتیجه گیری محقق از سالم بودن پروتکل تغییر کند. آخرین به روزرسانی در ژوئیه، 2019 منتشر شد.

توجه: در سپتامبر 2019 ، اشکالی در رابط کاربری نسخه Android برنامه Signal کشف شد که می توانست به یک مهاجم اجازه دهد کاربران سیگنال را شنود کند.

به گفته Vice.com ، این اشکال در همان روزی که گزارش شد برطرف شد. این حادثه هم پاسخگویی تیم سیگنال را نشان می دهد. و هم اهمیت به روزرسانی کپی برنامه سیگنال و دسک تاپ را نشان می دهد.

تست عملی سیگنال

برای اهداف این بررسی سیگنال، من برنامه تلفن همراه برای Android را به همراه برنامه دسک تاپ لینوکس آزمایش کردم.

توجه: سیگنال از بسیاری دیگر از برنامه های پیام رسان ایمن متفاوت است زیرا شما باید آن را بر روی تلفن همراه نصب و ثبت کنید، قبل از اینکه بتوانید از آن در مکان دیگری استفاده کنید. بنابراین، ابتدا به برنامه تلفن همراه (Android) می پردازم.

نصب سیگنال در تلفن Android

نصب Signal در تلفن Android شامل بارگیری برنامه از Google Play و ثبت تلفن با استفاده از شماره تلفن شما است. برخی از افراد مخالف ثبت نام با استفاده از شماره تلفن به جای آدرس ایمیل یا نام کاربری ناشناس هستند.

اما ثبت نام با شماره تلفن شما اجازه می دهد تا سیگنال به راحتی به لیست مخاطبین تلفن شما متصل شود. یکی دیگر از مزایای این روش این است که به شما اجازه می دهد Signal جایگزین برنامه پیام رسان داخلی تلفن شما در دستگاه های Android شود.

توجه: شما می توانید یک Android Signal APK را بارگیری کنید. و برنامه را از این طریق نصب کنید. اما سیگنال توصیه می کند که این کار را انجام ندهید. مگر اینکه شما یک کاربر پیشرفته با نیازهای ویژه باشید که انجام این کار را توجیه می کند

پس از اتمام نصب و ثبت حساب خود، برنامه Signal با استفاده از اتصال اینترنتی شما با سایر کاربران سیگنال از طریق متن، صوت، ویدیو، پیام گروهی، حتی اشتراک فایل و همه با استفاده از پروتکل امن سیگنال ارتباط برقرار می کند.

توجه: اگر برنامه پیام رسان Android را با Signal جایگزین کنید، باید قبل از ارسال پیام بین کاربران سیگنال و غیرکاربران تفاوت قائل شوید. به این دلیل که سیگنال نمی تواند پیام های رمزگذاری شده SMS یا MMS ارسال کند. به این معنی که پیام ها برای کاربران غیر سیگنال ایمن نخواهد بود. هر زمان که با یک حساب Signal به شخصی پیام می دهید، سیگنال به شما اطلاع می دهد. و راهی آسان برای دعوت از غیر کاربران برای پیوستن به Signal هنگام اتصال به آنها به شما ارائه می دهد.

کار با سیگنال

با باز کردن برنامه Signal ، لیستی از مخاطبین تلفنی فعلی خود که کاربران سیگنال هستند را مشاهده خواهید کرد. رابط کاربری خود تمیز است و شامل اطلاعات زیادی در مورد وضعیت مخاطبین و ارتباطات شما با آنها است:

اما Signal دارای تعدادی ویژگی است که می تواند حریم خصوصی شما را افزایش دهد ، رابط کاربری را تنظیم کند، یا فقط با افزودن مواردی مانند برچسب های متحرک از آن لذت ببرید. در اینجا برخی از این ویژگی ها ذکر شده است.

ویژگی برتر سیگنال

  • شاخص های اتصال ایمن – برای برنامه های iOS و Desktop Signal ، همه ارتباطات همیشه ایمن هستند. برای برنامه Android ، قسمت ورودی متن برای مکالمه کلمات “پیام سیگنال” را نشان می دهد و نماد ارسال آبی خواهد بود و در صورت امن بودن اتصال ، تصویری از قفل بسته را شامل می شود.
  • شکلک های واکنش پیام – سریع به پیام های دارای واکنش شکلک پاسخ دهید.
  • رسانه یکبار مشاهده – در دستگاه های تلفن همراه می توانید عکس ها و فیلم ها را تنظیم کنید تا بعد از یکبار مشاهده، از بین بروند.
  • گپ های گروهی – با خانواده و سایر گروه ها در ارتباط باشید.
  • Insights – برای کاربران Android ، سیستمی که به شما نشان می دهد چند درصد از پیام های سیگنال شما به صورت رمزگذاری شده ارسال شده اند.
  • ناپدید شدن پیام ها – تنظیم کنید پیام ها پس از سپری شدن مدت زمان مشخصی از دستگاه شما و گیرنده ناپدید شوند.
  • شماره های ایمنی – بررسی کنید که با دستگاهی که انتظار دارید با آن صحبت کنید با مقایسه شماره های ایمنی در حال برقراری ارتباط هستید.
  • برچسب های رمزگذاری شده – بدون اینکه امنیت شما را به خطر بیندازید ، کمی لذت ببرید.

برنامه های سیگنال موبایل نه تنها از نظر ظاهری زیبا و بسته بندی شده اند. بلکه از ساخت خوبی نیز برخوردار هستند. نظرات همچنین با دریافت امتیازات سیگنال 4.8 از 5 ستاره در فروشگاه برنامه Apple و 4.5 از 5 ستاره در فروشگاه Google Play خوب است.

مشتریان سیگنال دسک تاپ

Signal به طور رسمی از سیستم عامل های دسک تاپ زیر پشتیبانی می کند:

نصب Signal Desktop برای ویندوز یا Signal Desktop برای MacOS دقیقاً مانند نصب هر برنامه دیگری است. بارگیری فقط یک لحظه و نصب آن چند ثانیه طول می کشد.

نصب سیگنال دسک تاپ برای لینوکس یک فرایند خاص کاربر پسند نیست. شما باید بتوانید کمی در خط فرمان Linux کار کنید، اما بعد از چند مرحله، Signal Desktop برای لینوکس را نصب و آماده اجرا خواهید کرد.

از آنجا که شماره تلفن شما تنها راهی است که سیگنال می تواند شما را شناسایی کند. باید حساب خود را به Signal Desktop پیوند دهید. راه اندازی دسک تاپ سیگنال برای اولین بار یک کد QR را نشان می دهد که می توانید برای ایجاد اتصال استفاده کنید. این چیزی شبیه به این است:

اتصال به تلفن همراه

برای اتصال Signal Desktop به دستگاه تلفن همراه خود و همگام سازی داده های خود، دستورالعمل های پایین این پنجره را دنبال کنید.

هنگامی که دسک تاپ با تلفن همراه شما همگام شد. آن رابط سیگنال تمیز را همراه با مخاطبین خود مشاهده خواهید کرد.

من به شما می سپارم که علاوه بر نمایش برچسب های جالب، Signal Desktop چه کار دیگری می تواند انجام دهد!

پشتیبانی

Signal Support مجموعه ای قابل جستجو در حدود 70 مقاله است که به رایج ترین سوالات و موضوعاتی می پردازد که کاربر سیگنال ممکن است در مورد آن اطلاعات بخواهد.

سیگنال چقدر ایمن و خصوصی است

وقتی صحبت از امنیت می شود، پروتکل پیام رسانی سیگنال به عنوان امن ترین پروتکل پیام رسانی موجود در نظر گرفته می شود. آنقدر خوب است که بسیاری از محصولات پیام رسان دیگر، از جمله Facebook Messenger ، Skype و WhatsApp، ادعا می کنند که پروتکل استفاده را در محصولات خود تصویب کرده اند.

وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود، Signal نیز برنده است. همانطور که قبلاً بحث کردیم، Signal فقط سه بیت از اطلاعات مربوط به کاربران خود را ثبت می کند. این اطلاعات به مراتب کمتر از سایر خدمات جمع آوری شده است. و می توانید از حریم خصوصی حتی یک قدم جلوتر بروید. این مقاله دستورالعمل های مفصلی برای ثبت نام حساب سیگنال بدون افشای شماره تلفن شخصی شما دارد.

گزارش شفافیت

سیگنال فقط یک گزارش شفافیت منتشر کرده است که می توانید در اینجا مشاهده کنید. این گزارش، از اکتبر 2016، به طرز باورنکردنی جزئیاتی است، حتی شامل رونوشت احضاریه مورد استفاده، و تمام ارتباطات اضافی که به عقب و جلو می رود.

گزارش رمزگذاری سیگنال

بسیار خوب خواهد بود که گزارش های شفافیت بیشتری را در یک برنامه منظم مشاهده کنید. مانند آنچه که در سایر سرویس ها مشاهده می کنیم. به عنوان مثال ، ما در بررسی ProtonVPN به روزرسانی های شفافیت منظم را یادداشت کردیم. به عنوان مثال دیگر، Surfshark دارای یک حکم است که روزانه به روز می شود.

ویژگی های تجاری سیگنال

برخلاف سایر سرویس های پیام رسان مانند Wire ، سیگنال فقط یک نسخه رایگان ارائه می‌دهد. هیچ طبقه قیمت گذاری، هیچ ویژگی اضافی با هزینه اضافی و هیچ ویژگی خاص تجاری وجود ندارد. این با ایده موجود در مورد محصول که تبدیل شدن به امن ترین برنامه پیام رسانی موجود است سازگار است. نه کمتر نه بیشتر.

قیمت سیگنال

مدل قیمت گذاری سیگنال به اندازه لیست ویژگی های تجاری سیگنال پیچیده است. قیمت هر چیزی که منتشر می کنند صفر است.

همه چیز نرم افزار رایگان و منبع باز است.

در حالی که می توانید از سیگنال به صورت رایگان استفاده کنید. بنیاد فناوری سیگنال یک سازمان غیرانتفاعی مستقل 501c3 است. آنها متعهد به توسعه فناوری حفظ حریم خصوصی متن باز هستند که به شدت در این دنیای نظارت بی پایان مورد نیاز است. با مراجعه به این صفحه و پیروی از دستورالعمل هایی که در آنجا پیدا می کنید، می توانید به سازمان کمک کنید.

نتیجه گیری: استفاده از Signal را در سال 2021 در نظر بگیرید

Signal به وضوح یکی از برترین برنامه های پیام رسان امن است که امروزه در دسترس است. در حالی که برخی از افراد نیازی به ثبت نام با شماره تلفن ندارند. اما طراحی کل سیستم به گونه ای است که درک این مسئله به عنوان یک مشکل اساسی دشوار است. من در مورد توصیه کردن سیگنال به هر کسی که از سرویس پیام رسانی رمزگذاری شده برای استفاده شخصی تحقیق می کند، هیچ گونه تردیدی ندارم.

این همچنین گزینه خوبی برای WhatsApp است که مردم در سال 2021 به دلیل افزایش حریم خصوصی با WhatsApp و Facebook به آن مراجعه می کنند.

اما شما نیازی به توصیه من در این مورد ندارید. کاربران از هر جهتی به کمپ سیگنال وارد می شوند. طبق این مقاله در فوریه 2020 در The Verge، اتحادیه اروپا به کارمندان خود گفته است که برای همه پیام های فوری عمومی خود به Signal مراجعه کنند.

و این تأییدیه ها را از طرفداران بزرگ حریم خصوصی و امنیت فراموش نکنیم:

بررسی پیامرسان سیگنال از طرف بزرگان

آخرین توصیه “نام بزرگ” برای سیگنال از ایلان ماسک در پاسخ به آخرین مسائل حریم خصوصی WhatsApp ارائه شده است.

چه چیز دیگری برای گفتن وجود دارد؟

آیا سیگنال برای شما مناسب است؟

برای من دشوار است تصور کنم کسی این پست را بخواند و Signal برای او پیام رسان امن نباشد. و به یاد داشته باشید. اگر واقعاً نیاز به ثبت نام با شماره تلفن شما را آزار می دهد، این مقاله را بخوانید تا گزینه شماره تلفن شخصی خود را به Signal بدهید.

یک دلیل دیگر برای عدم امتحان سیگنال: اگر بیشتر افرادی که برای آنها پیام رسانی ایمن نیاز دارید از سرویس پیام رسانی ایمن دیگری مانند Wire یا Telegram استفاده می کنند. ممکن است منطقی باشد که به جای تلاش برای انتقال همه آنها به Signal، در آنجا به آنها بپیوندید.

مطلب «بررسی پیامرسان امن سیگنال» در دسته مطالب «اخبار تکنولوژی» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «اخبار تکنولوژی» مراجعه کنید

منبع:

Signal Messenger Review
https://restoreprivacy.com/secure-encrypted-messaging-apps/signal/#:~:text=Signal%20is%20a%20secure%2C%20free,top%20privacy%20and%20security%20advocates.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا