معرفی آردوینو و کاربردهای آن

آردوینو چیست و چه کاربردی دارد؟

آردوینو چیست؟

آردوینو چیست معرفی و کاربردی آن چیست؟ این سوالی است که به آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

یک پلت فرم الکترونیکی منبع باز است که مبتنی بر سخت افزار و نرم افزار با کاربرد آسان است. برد‌های آردوینو می توانند ورودی ها را بخوانند، نور روی حسگر ، انگشت روی دکمه یا پیام توییتر و آن را به یک خروجی تبدیل می کنند.  موتور را فعال می کنند، LED را روشن می کنند، چیزی را به صورت آنلاین منتشر می کنند. با ارسال مجموعه ای از دستورالعمل ها به میکروکنترلر روی برد، می توانید به برد خود بگویید که چه کاری انجام دهد. برای این کار از زبان برنامه نویسی آردوینو و از نرم افزار آردوینو (IDE)، بر اساس پردازش استفاده می کنید.

طی سالهای گذشته آردوینو مغز هزاران پروژه بوده است. از اشیا روزمره گرفته تا ابزارهای علمی پیچیده. یک جامعه جهانی از سازندگان دانشجویان، علاقه مندان، هنرمندان، برنامه نویسان و متخصصان در اطراف این سیستم عامل منبع باز جمع شده اند. مشارکت آنها به دانش باورنکردنی قابل دسترسی اضافه شده است. که می تواند برای تازه کاران و متخصصان بسیار مفید باشد.

آردوینو در موسسه طراحی تعامل Ivrea به عنوان ابزاری آسان برای نمونه سازی سریع و با هدف دانش آموزان بدون سابقه الکترونیک و برنامه نویسی متولد شد. به محض دسترسی به جامعه گسترده تر، هیئت مدیره آردوینو شروع به تغییر جهت سازگاری با نیازها و چالش های جدید کرد. و پیشنهاد خود را از برد‌های 8 بیتی ساده به محصولات کاربردهای اینترنت اشیا، پوشیدنی، چاپ سه بعدی و محیط های جاسازی شده متمایز کرد. تمام برد های آردوینو کاملاً متن باز هستند. و به کاربران امکان می دهند تا به صورت مستقل آنها را بسازند. و در نهایت آنها را با نیازهای خاص خود سازگار کنند. این نرم افزار نیز منبع باز است و از طریق کمک کاربران در سراسر جهان در حال رشد است.

چرا آردوینو؟

آردوینو به لطف تجربه کاربری ساده و در دسترس خود، در هزاران پروژه و برنامه مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. نرم افزار Arduino برای مبتدیان آسان است، در عین حال برای کاربران پیشرفته به اندازه کافی انعطاف پذیر است. روی مک، ویندوز و لینوکس اجرا می شود.

کاربرد آردوینو چیست؟

معرفی کاربرد آردوینو چیست؟ معرفی کارهایی که با آردوینو می‌توان انجام داد.

معلمان و دانش آموزان از آن برای ساختن ابزار علمی کم هزینه، اثبات اصول شیمی و فیزیک یا شروع کار با برنامه نویسی و رباتیک استفاده می کنند. طراحان و معماران نمونه های اولیه تعاملی را می سازند. نوازندگان و هنرمندان از آن برای نصب و آزمایش ابزارهای جدید موسیقی استفاده می کنند. البته سازندگان از آن برای ساخت بسیاری از پروژه های نمایش داده شده استفاده می کنند. به عنوان مثال، آردوینو یک ابزار اصلی برای یادگیری چیزهای جدید است. هر کسی – کودکان، علاقه مندان، هنرمندان، برنامه نویسان – می توانند فقط به دنبال دستورالعمل های گام به گام یک کیت، یا به اشتراک گذاری آنلاین ایده ها با سایر اعضای جامعه آردوینو ، مشکل را شروع کنند.

بسیاری از سیستم عامل های میکروکنترلر و میکروکنترلر دیگر برای محاسبات فیزیکی در دسترس هستند. Parallax Basic Stamp ، Netmedia’s BX-24 ، Phidgets ، MIT’s Handyboard و بسیاری دیگر عملکردهای مشابهی را ارائه می دهند. همه این ابزارها جزئیات نامرتب برنامه نویسی میکروکنترلر را گرفته و آن را در یک بسته بندی با کاربرد آسان قرار می دهند. آردوینو همچنین روند کار با میکروکنترلرها را ساده می کند. اما مزایایی را برای معلمان، دانش آموزان و آماتورهای علاقه مند نسبت به سایر سیستم ها فراهم می کند.

ویژگی‌‌های آردوینو

  • ارزان – بردهای آردوینو در مقایسه با سایر سیستم عامل های میکروکنترلر نسبتاً ارزان هستند. کم هزینه ترین نسخه ماژول آردوینو را می توان با دست مونتاژ کرد. و حتی ماژول های آردوینو از قبل مونتاژ شده کمتر از 50 دلار قیمت دارند.
  • نرم افزار رایگان :نرم افزار Arduino (IDE) روی سیستم عامل های ویندوز ، Macintosh OSX و Linux اجرا می شود. اکثر سیستم های میکروکنترلر محدود به ویندوز هستند.
  • محیط برنامه نویسی ساده و واضح: نرم افزار Arduino (IDE) برای مبتدیان آسان است. در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر است که کاربران پیشرفته نیز می توانند از آن استفاده کنند. برای معلمان، به راحتی بر اساس محیط برنامه نویسی پردازش استوار است. بنابراین دانش آموزانی که می خواهند در آن محیط برنامه نویسی کنند با نحوه کار Arduino IDE آشنا می‌شوند.
  • نرم افزار منبع باز و قابل توسعه: نرم افزار Arduino به عنوان ابزار منبع باز منتشر می شود. که توسط برنامه نویسان مجرب برای تمدید در دسترس است. این زبان می تواند از طریق کتابخانه های C++ گسترش یابد. و افرادی که می‌خواهند جزئیات فنی را درک کنند. می توانند جهشی را از Arduino به زبان برنامه نویسی AVR C که مبتنی بر آن است انجام دهند. به همین ترتیب، در صورت تمایل می توانید کد AVR-C را مستقیماً به برنامه های Arduino خود اضافه کنید.
  • منبع باز و سخت افزار قابل توسعه: برنامه های برد‌های آردوینو تحت مجوز منتشر می شوند. بنابراین طراحان باتجربه مدار می توانند نسخه خود ماژول را بسازند، آن را گسترش دهند و بهبود بخشند. حتی کاربران نسبتاً کم تجربه می توانند نسخه نانواستر ماژول را به منظور درک نحوه کار و صرفه جویی در هزینه بسازند.

چگونه می توانم از آردوینو استفاده کنم؟

به راهنمای شروع کار مراجعه کنید. اگر به دنبال الهام هستید، می توانید انواع متنوعی از آموزشها را در Arduino Project Hub بیابید.

متن راهنمای شروع کار آردوینو تحت مجوز Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 مجاز است. نمونه های کد موجود در راهنما در دامنه عمومی منتشر می شوند.

محصولات آردوینو

طیف گسترده ای از محصولات رسمی آردوینو، از جمله برد‌ها، ماژول ها (عامل کوچکتر از برد‌های کلاسیک)، Shields (عناصری را که می توان به یک برد متصل کرد. تا ویژگی های اضافی به آن بدهند) و کیت ها را مرور کنید.

در این پست به معرفی آردوینو و کاربرد آن چیست دارد پرداختیم. ما در پست‌های آینده به معرفی برد‌های آردوینو و همچنین پروژه‌‌های عملی با آردوینو می‌پردازیم. با ما همراه باشید. برای مشاهده دیگر پست های مرتبط با این موضوع با این لینک مراجعه کنید.

منبع : https://www.arduino.cc/en/Guide/Introduction

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا