هشت حقیقت در مورد واکسن کرونا

حقیقت در مورد واکسن کرونا

هشت حقیقت در مورد واکسن کرونا،در این پست نحوه‌ی توزیع و عملکرد و همچنین تاثیر‌گذاری این واکسن بر بدن را بررسی می‌کنیم. کرونا قرنطینه

1. واکسن ها اگرچه به سرعت تولید می شوند. اما به تحقیقات علمی متکی هستند که به دهه ها قبل باز می گردد.

دو واکسن ویروس کرونا از Pfizer و Moderna در مدت زمان رکورد تولید شده و از فناوری جدیدی به نام RNA پیام رسان برای مقابله با این بیماری استفاده می کنند.

اما این بدان معنا نیست که پروتکل های ایمنی کنار گذاشته می شوند یا محققان آزمایش کافی انجام نداده اند. تحقیقات در مورد فناوری جدید واکسن مدتی است در حال انجام است.دکتر پل اوفیت، مدیر مرکز آموزش واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا گفت: “این یک استراتژی جدید نیست.”. “این تصور خاص از استفاده از RNA پیام رسان در واکسن حدود 20 سال است که وجود دارد. این اولین کالایی است که از آب فراتر رفته و به یک پروژه تجاری تبدیل شده است.”

واکسن های سنتی نسخه غیرفعال یا ضعیف شده ای از ویروس را برای مبارزه با بدن در اختیار بدن قرار می دهند. در مقابل، واکسن های COVID-19 از Pfizer-BioNTech و Moderna از RNA پیام رسان استفاده می کنند. که بخشی از ماده ژنتیکی ویروس است.

این کار با دادن دستورالعمل های بدن برای تولید نسخه هایی از پروتئین موجود در سطح ویروس کرونا، بدون ایجاد بیماری از بیماری، کار می کند. سپس سیستم ایمنی بدن می آموزد که آنتی بادی علیه پروتئین را بشناسد و تولید کند.

ادامه هشت حقیقت در مورد واکسن کرونا….

2. واکسن ها ایمن در نظر گرفته می شوند.

یک روند دقیق بررسی وجود داشت. به عنوان مثال، واکسن تولید شده توسط Pfizer-BioNTech در آزمایشات بالینی با حدود 44000 نفر مورد مطالعه قرار گرفته است که نیمی از آنها واکسن دریافت می کنند. و نیمی دیگر نیز دارونما دریافت می کنند. برای دریافت مجوز استفاده اضطراری از FDA، تولید کنندگان مجبور شدند حداقل نیمی از شرکت کنندگان را حداقل به مدت دو ماه پس از واکسیناسیون دنبال کنند. و واکسن باید در آن جمعیت ایمن و موثر باشد.

تجزیه و تحلیل FDA از داده های آن واکسن “هیچ گونه نگرانی ایمنی خاصی” پیدا نکرده است که استفاده از آن برای افراد 16 ساله و بالاتر را رد کند.

3. ممکن است پس از دریافت ضربه احساس ضعف کنید، اما بیشتر عوارض آن خفیف یا متوسط ​​است.

افرادی که بهترین کاندیدهای واکسن COVID-19 را دریافت کرده اند، واکنش های خفیف یا متوسطی مانند خستگی، سردرد، مقداری درد بازو یا تب گزارش کرده اند. آنها معمولاً در طی یک یا دو روز بدون عارضه برطرف می شوند.

دکتر پاتریشیا ا. استینچفیلد ، پزشک پرستار کودک و رئیس جمهور منتخب بنیاد ملی بیماری های عفونی گفت: “اگر نوعی واکنش داشته باشید، این بدان معناست که واکسن واقعاً موثر است.”

وی گفت: “سیستم ایمنی بدن شما در حال پاسخ دادن است. این شخص بد را می بیند و باعث می شود افراد خوبی شوند.” “این یک احساس کوچک، یک تا دو روزه از بیماری است، و بسیار بهتر از داشتن بیماری COVID است.”

4. دولت فدرال آن را موظف نخواهد کرد.

نه دولت ترامپ و نه دولت آینده بایدن اعلام نکرده اند كه واکسن را اجباری می كنند. در چندین مصاحبه، بایدن موضعی صریح در برابر الزام آن اتخاذ کرده است.

دکتر آنتونی فاوچی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی و عضو گروه ویژه ویروس کرونا ویروس کاخ سفید، گفت که حکم فدرال “غیرقابل اجرا و مناسب نیست”.

فاوسی در ماه آگوست گفت: “شما نمی خواهید کسی را واگذار کنید. و مجبور کنید واکسن بزند.” ما هرگز چنین کاری نکرده ایم. شما نمی توانید “

ایالت ها در محدوده قانون اساسی اختیار عمومی دارند تا قوانینی را که نیاز به واکسیناسیون دارند وضع کنند. به عنوان مثال در 50 ایالت و ناحیه کلمبیا قوانینی وضع شده است که واکسن های خاصی را برای دانشجویان ، با برخی معافیت ها ، الزامی می کند.

ادامه هشت حقیقت در مورد واکسن کرونا…..

5- روی DNA انسان تأثیر نمی گذارد.

مواد ژنتیکی موجود در کاندیداهای واکسن ، RNA پیام رسان یا mRNA نامیده می شود، DNA سلول انسانی را تغییر نمی دهد.

mRNA “هرگز وارد هسته سلول نمی شود. و DNA DNA را تحت تأثیر قرار نمی دهد. و با آن ارتباط برقرار نمی کند”، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در وب سایت خود می گوید.

برنت استاکول ، استاد دانشگاه کلمبیا که زیست شناسی سلولی و مولکولی را مطالعه می کند، به PolitiFact گفت: تبدیل RNA به DNA خارج از آنزیم خاصی که در برخی ویروس ها وجود دارد امکان پذیر نیست. و COVID-19 یکی از آنها نیست.

وی گفت: “بنابراین مکانیسم آشکاری وجود ندارد که بتواند توسط یک واکسن mRNA DNA فرد را تغییر دهد.”

6. اگر قبلاً نسبت به واکسنها واکنشهای نامطلوبی داشته اید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

این واکسن برای کسانی که در گذشته واکنش آلرژیک شدیدی نسبت به یک محصول تزریقی داشته اند توصیه نمی شود، اما برای افرادی که سایر انواع آلرژی های شدید را دارند، مشروط بر اینکه اقدامات احتیاطی انجام دهند، درست نیست.

7- افرادی که COVID-19 دارند باید واکسن بزنند.

محققان پزشکی و متخصصان ایمونولوژی می گویند که بیماران COVID-19 بهبود یافته به دلیل کم رنگ شدن سطح آنتی بادی طبیعی در آنها ، دوباره به ویروس آلوده می شوند اما نادر است. انتظار می رود این واکسن ایمنی قوی تر و احتمالاً با دوام بیشتری ایجاد کند.

ادامه هشت حقیقت در مورد واکسن کرونا

8- برای محافظت کافی به هر دو دوز نیاز دارید.

واکسن های Pfizer و Moderna’s برای محافظت کامل به دو دوز نیاز دارند. اثر یک دوز واحد در آزمایشات بالینی ارزیابی نشده است.

دوزهای واکسن Pfizer با سه هفته فاصله داده می شود و یک دوره چهار روزه موافقت معتبر تلقی می شود. اگر بیش از 21 روز از دوز اول گذشته باشد، CDC می گوید که دومین بار باید “در اولین فرصت” تجویز شود. اما نیازی به تکرار دوز نیست.

واکسن Moderna با فاصله دو روز با دو دوز بررسی شد.

4 مورد ناشناخته در مورد واکسن ها

1. آیا ویروس می تواند مانند آنفولانزا جهش یابد و هر ساله به واکسن جدیدی احتیاج داشته باشد؟

ویروس کرونا ویروس یک ویروس RNA تک رشته ای است، مانند سرخک، اوریون و آنفلوانزا. آفیت، که همچنین در کمیته مشاوره واکسن FDA عضو است، گفت که او معتقد است مصونیت واکسن از COVID-19 سالها طول خواهد کشید، اما نه لزوماً دهه ها.

محققان انتظار دارند تا اواسط سال 2021 درباره مدت دوام ایمنی ناشی از واکسن بیشتر بدانند. در آن مرحله، نتایج طولانی مدت بیشتری از آزمایشات واکسن در دسترس خواهد بود.

2. آیا فرد واکسینه شده هنوز می تواند ویروس را گسترش دهد؟

واکسن لزوما یک گلوله نقره ای نیست. کارشناسان پزشکی احتیاط می کنند و بازگشت ایمن به “زندگی عادی” ممکن است مدتی طول بکشد. هنوز اطلاعات کافی برای نشان دادن این که آیا کسی پس از واکسیناسیون هنوز هم می تواند ویروس را به صورت بدون علامت منتشر کند وجود ندارد.

کارشناسان می گویند افرادی که این واکسن را دریافت می کنند باید همچنان از ماسک استفاده کنند. و فاصله اجتماعی را انجام دهند.

3. آیا واکسن برای زنان باردار بی خطر است؟

این واکسن ها تاکنون روی زنان باردار آزمایش نشده اند. اوفیت گفت که زنان باردار هنوز باید به فکر تزریق واکسن باشند. زیرا ویروس می تواند به شدت روی آنها تأثیر بگذارد.

وی افزود: “هیچ دلیل بیولوژیکی وجود ندارد كه تصور شود این امر برای زنان باردار یا فرزند متولد شده آنها ضرر دارد.”

CDC در توصیه های واکسن خود که اخیراً منتشر شده است. می گوید اگر یک زن باردار در گروهی باشد که توصیه می شود. واکسن COVID-19 را دریافت کنید – به عنوان مثال یک کارمند مراقبت های بهداشتی یا یک فروشگاه مواد غذایی – ممکن است واکسن را انتخاب کند. و اینکه بحث و گفتگو با دکترش می تواند به او کمک کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرد.

ما اخیراً ادعاهای نادرستی را که گفته اند واکسن های جدید mRNA با آسیب رساندن به جفت باعث ناباروری در زنان می شود ، رد کردیم. اگر این تأثیر در نحوه توصیف این پست ها صادق باشد. داشتن COVID-19 خود نیز وجود خواهد داشت و تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط با ناباروری یا سقط در بارداری وجود نداشته است.

4– چه زمانی واکسن برای کودکان در دسترس است؟

کودکان خردسال بخشی از آزمایشات اولیه واکسن نبوده اند. آزمایش در اکتبر سال 2020 روی کودکان 12 ساله برای واکسن Pfizer آغاز شد. و انتظار می رود تحقیقات چندین ماه دیگر به طول انجامد.

به طور کلی ، کودکان از COVID-19 عوارض شدیدی ندارند. پزشکان می گویند قبل از واکسیناسیون کودکان ، به دست آوردن اطلاعات کافی بسیار مهم است.

مطلب هشت حقیقت در مورد واکسن کرونا در دسته کرونا بود. مطالب مربوط به کرونا و اخبار آن را از این لینک پیگیری کنید.

https://www.politifact.com/article/2020/dec/17/8-facts-and-4-unknowns-about-coronavirus-vaccines/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا