۱۳ تا از بهترین گیاهان آپارتمانی با نیاز مراقبتی کم

گیاهان آپارتمانی با نیاز مراقبتی کم
گیاه آپارتمانی

فضای خانه خود را  با بهترین  گیاهان آپارتمانی که نیاز مراقبتی کمی دارند، تزیین کنید.

از فضای داخلی خانه بی روح خسته می شوید؟ یا شاید اتاق شما یک بوم خالی است که برای اولین خط تیز رنگ آماده شده است. بهترین گیاهان داخل سالن می توانند فریب های درست را اضافه کنند – آنها فرم آزاد و ارگانیک و در عین حال تمیز و مجسمه سازی هستند. آنها از غیرقابل پیش بینی بودن خود خوشحال می شوند اما با حضور مداوم خود اطمینان می یابند. و خوشبختانه طول عمر آنها بسیار بیشتر از گلهای از شاخه بریده شده است. اما هنگام در نظر گرفتن گیاهان در طراحی یک اتاق، باید چند مورد را در نظر گرفت.

شریدر(باغبانی در نیویورک) می گوید: “شما باید به ظرفی كه مثل یك مبلمان در آن قرار دارد فکر كنید.” “این باید با فضای داخلی مطابقت داشته باشد.” در مورد گیاه، می خواهید آن را نیز هماهنگ کنید. در زیر راهنمای برخی از گیاهان و الزامات مربوط به آنها آورده شده است، اما در ابتدا، اگر بخواهید بیش از یک گیاه را در طرح طراحی خود بگنجانید، چه می کنید؟ شریدر توصیه می کند گیاهان را از روشی که به طور طبیعی رشد می کنند گروه بندی کنید. او می گوید: “شما نمی خواهید یک سرخس کنار کاکتوس قرار دهید.” علاوه بر این، گیاهانی که با هم رشد می کنند نیازهای مشابهی دارند و کار را برای سرپرست آسان می کنند. وی در مورد اینکه چند مورد را شامل شود، می گوید: “همه اینها به تعداد شما بستگی دارد که می خواهید از آنها مراقبت کنید.”

مکان گیاه

سرانجام، مکان باید در درجه اول توسط نیاز نور گیاه و سپس سلیقه صاحب خانه تعیین شود. گیاهی را اینجا یا آنجا امتحان کنید و ببینید چه چیزهایی به نظر شما خوب می آید و با گذشت زمان از انتقال آن نترسید شریدر می گوید، برای گیاهان داخلی کوچکتر، “می توانید از آنها به عنوان میز استفاده کنید، سپس بعداً آنها را به آستانه پنجره منتقل کنید.”

در اینجا، ما بهترین گیاهان آپارتمانی که نیاز مراقبتی کمی دارند، را گردآوری کرده ایم. همراه با نکات مربوط به مراقبت از گیاهان از شریدر و دو متخصص دیگر، بنیانگذار Sprout Home، تارا هیبل و Tassy de Give، که محل فروشگاه باغ شیکاگو را در Williamsburg، نیویورک راه اندازی کرد.

ما در این پست (گیاهان آپارتمانی با نیاز مراقبتی کم )این گیاهان را کوتاه معرفی می کنیم، سعی می کنیم در آینده به تک  تک آنها  به صورت جداگانه بپردازیم.

معرفی گیاهان آپارتمانی با نیاز مراقبتی کم

1.     انجیر ربابی،‌ درخت انجیر برگ کمانچه (Ficus Lyrata)

درختچه انجیر برگ کمانچه دارای یک ساقه بلند و زیبا و شاخه هایی با برگهای گسترده و چرمی است. برای قرار دادن، شریدر پیشنهاد می کند “در زیر نورگیر یا کنار پنجره”. به عبارت دیگر، تا آنجا که ممکن است به آفتاب نیاز دارد. شریدر پیشنهاد می کند شاخه هایی که  بالاتر از پنجره رشد می کنند را هرس کنید.

مراقبت از درخت انجیر ربابی(Fiddle-Leaf ):

اگر زمستان است و هوای خانه شما خشک است، هفته ای یکبار آبیاری کنید.

2. برگ انجیری (Monstera Deliciosa)

با علاقه هنری ماتیس ، این گیاه دارای یک برگ مشخص است که به نظر می رسد با یک دست دقیق به آرامی بریده شده است. شریدر می گوید شما می توانید قسمت بالای آن را قطع کنید – به شرطی که ریشه هوا داشته باشد و آن را دوباره بکارید، به این معنی که اگر یکی از اینها را بخرید، اگر دوست دارید به راحتی می توانید بیشتر داشته باشید.

مراقبت از برگ انجیری(Split-Leaf) Split-Leaf:

هفته ای یکبار آب دهید.

3. درخت لیمو (Meyer lemon tree)

این درخت لیموترش های معروف خود را از نوع مایر به خود اختصاص داده است، اعتقاد بر این است که ترکیبی از لیمو و پرتقال ماندارین با عطر و طعم لطیف تر، شیرین تر از لیمو است. اما این درختان در میوه ها متوقف نمی شوند: شریدر می گوید: “وقتی آنها شکوفا می شوند، این عطر زیبا از گل مرکبات را دارید.” درختان لیمو مایر در محیط داخلی تا زمانی که آفتاب زیادی داشته باشند عملکرد خوبی دارند.

مراقبت از درخت لیمو مایر:

آبیاری  هفتگی.

4. نخل بهشتی  (Howea Forsteriana)

شاخه های این گیاه تا ارتفاعات زیادی از خاک بیرون می آیند، سپس به جلو خم می شوند و بی سر و صدا زمین را زیر سایه می دهند. شریدر با اشاره به اینکه باید فضای زیادی به آن اختصاص داد، گفت: “در یک کوره بزرگ عالی به نظر می رسد” ، زیرا با دامنه گسترده ای می تواند تا 10 فوت رشد کند.

مراقبت از نخل بهشتی:

به نور متوسط تا روشن نیاز دارد. آبیاری هفتگی.

5. برگ عبایی (Aspidistra Elatior)

شریدر می گوید این گیاه “بیشتر برای شاخ و برگ” است، به این معنی که اگر می خواهید یک گیاه سرسبز و سبز تیره به فضای خود اضافه کنید، این گیاه برای شما مناسب است. در نور متوسط تا کم خوب عمل می کند و تحمل غفلت را دارد، بنابراین اگر هر چند وقت یکبار آبیاری آن را فراموش کنید زیاد بد  نیست.

مراقبت از گیاه برگ عبایی:

یک بار در هفته یا هر ده روز آبیاری کنید.

6. لیلی آمازونی (Eucharis Amazonica)

یکی دیگر از گیاهان سبز تیره ، اما این گیاه دارای گلهای بزرگ و سفید است که در تمام زمستان و اوایل بهار شکوفا می شوند.گیاهی شبیه به نرگس شیرازاست.  شریدر می گوید: “حتی وقتی شکوفه نمی کند، خوب است که نگاه کنید.” در نور متوسط رشد می کند. اجازه دهید خاک بین آبیاری خشک شود.

مراقبت از لیلی آمازون:

برگها در صورت نیاز به آب پژمرده می شوند، اما یک بار در هفته باید کافی باشد.

7. گیاه مار یا گیاه زبان مادر شوهر (Sansevieria Trifasciata)

شریدر می گوید: “من فکر می کنم آنها احیا شده اند، به ویژه برای فضای داخلی معاصر.” با برگهای شمشیری شکل، مانند مارهای جذاب از یک سبد به آرامی از خاک می پیچند، این گیاه خانه داخلی تعادل زیبایی بین نظم و هرج و مرج برقرار می کند.

مراقبت از گیاهان ماری یا زبان مادرشوهر:

هرجایی که می خواهید قرار دهید و بگذارید خاک بین آبیاری کاملا خشک شود. هر هفته خاک را بررسی کنید، اما خوب است از چند مورد آن صرف نظر کنید.

8. گیاه نیزه آفریقایی (Sansevieria Cylindrica)

شریدر می گوید: “بسیار معماری و هنری، بسیار مجسمه سازی.” در حقیقت، برگهای مخروطی این گیاه تصاویری از گل گاو زبان، ابلیسک و آسمان خراش را به همراه دارد.

مراقبت از گیاه نیزه آفریقایی:

در هر نوری که انتخاب می کنید قرار دهید. هر چند هفته یکبار آب بگیرید.

9. کاکتوس زینتی،‌ سرئوس پرویانوس(Cereus Peruvianus)

مهم نیست که هوا بیرون چطور به نظر می رسد، یک کاکتوس به شما احساس می دهد که در یک واحه بیابانی در خانه هستید. هایبل می گوید: “نه تنها مراقبت از آن آسان است، بلکه با طبیعت مجسمه سازی قائم خود، این عجیب و غریب معماری همیشه اظهارات بزرگی می کند. با رشد گیاه تمایل به تغییر نور دارد. برای تعادل بخشیدن به آن، گیاه را بچرخانید تا از خورشید دور شود و سپس به عقب برگردد.

مراقبت از گیاه کاکتوس زینتی :

نور روشن و غیر مستقیم بهترین است، اما کاکتوس سیب پرو نیز می تواند در نور متوسط یا کامل رشد کند. ماهی یکبار آب دهید.

10. وینتربورن (فیلودندرون زانادو)

De Give می گوید، یک نسخه کوچکتر از برگهای گرمسیری با اندازه بزرگ – فقط در حدود سه تا چهار فوت رشد می کند – این گیاه بافت برای فضاهایی که نور کمتری دارند بسیار مناسب است.

مراقبت از گیاهان Winterbourn:

زمستان  همچنین نور آفتاب روشن و غیر مستقیم را ترجیح می دهد. مراقب باشید بیش از حد آب ندهید. اگر خاک خشک باشد، آبیاری آن بی خطر است. اگر لمس آن مرطوب است، چند روز قبل از آبیاری به آن فرصت دهید. برگهای زرد و مرده را به محض ظاهر شدن از بین ببرید.

11. کاکتوس حصیری  (Rhipsalis)

De Give توصیه می کند که به دنبال انواع غیرمعمول گیاهان کاکتوس مانند ریپسالیس، کالانچوئه تیرسی فلورا و زیبایی سفید آلوئه باشید. آنها را در یک مجموعه سه تایی مرتب کنید یا یک مجموعه بزرگتر جمع کنید.

مراقبت از گیاه کاکتوس حصیری:

 این گیاه مقاوم در نور غیرمستقیم بهترین عملکرد را دارد، اما در نور کم نیز می تواند زنده بماند – فقط مطمئن شوید که هر چند وقت یک بار آن را به نور می آورید تا به شارژ مجدد آن کمک کند. هفتگی آب. اگر ساقه ها هرگز آویزان شوند، این علامت عطش گیاه است.

12. سرخس مارچوبه (Asparagus Plumosa)

De Give می گوید ، در حالی که این گیاه داخلی از نظر فنی یک سرخس نیست، اما هنوز هم آن برگ های نرم و امضا را دارد. “هایبل” می گوید: “می توان آنرا هرس کرد تا تقریباً شبیه یک درخت شبه کوچک باشد، اما با داشتن ذهنیت خاص، می توانید به او اجازه دهید فضای شما را آزادانه جستجو کند و سفرهای خود را در طول مسیر تماشا کند.”

مراقبت از گیاه سرخس مارچوبه:

این گیاه می تواند تابشی کامل از نور خورشید و برنامه زمانی مختلف آب را تحمل کند. De Give توصیه می کند که آن را کمی مرطوب نگه دارید.

13. دراسنا بلالی (Dracaena fragrans massangeana)

لیست بهترین گیاهان داخلی این لیست برجسته با برگهای راه راه است. این گیاه با نگهداری کم در اتاق نشیمن شما خیره کننده به نظر می رسد و تا چهار تا شش فوت قد می کشد.

مراقبت از گیاهان دراسنا بلالی:

این زیبایی را هر 7-10 روز در زیر نور خورشید و آب فیلتر شده قرار دهید.

مطلب گیاهان آپارتمانی با نیاز مراقبتی کم در دسته مطالب گیاهان آپارتمانی قرار گرفته است، اگر به این مطالب علاقه مند هستید اینجا کلیک کنید.

منبع :

https://www.architecturaldigest.com/story/decorating-with-house-plants

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا