بیوگرافی اینستاگرام، تاثیر بر روابط زندگی

چگونه برنامه به  اشتراک گذاری عکس اینستاگرم بر احساسات و روابط زندگی ما تاثیر گذاشته است؟ و ما را ناراحت یا خوشحال  کرده است ؟ از روزهای ابتدایی به عنوان یک فضای عجیب و غریب، برنامه اشتراک عکس در جهان، جامعه را به خوب و بد تبدیل کرده است.بیوگرافی اینستاگرام را در ادامه بخوانید.

تاثیر اینستاگرام بر زندگی ما
برنامه اینستاگرام: طی ده سال اخیر، اینستاگرام نحوه نگاه ،‌غذا خوردن و تفریحات ما را تغییر داده است

بیشترین بارگیری برنامه در سال 2010 باعث شد که عکسی که از تلفن خود گرفته اید بسیار جذاب به نظر برسد. فیلترهای جلوه ای برجسته، ویکت های مجلل و طرح بندی قاب مربع به تصاویر معمولی شما جذابیت دلخواه نوستالژیک را داده است. اما 10 سال بعد ، به سختی کسی Hipstamatic را به یاد می آورد. این یک برنامه به اشتراک گذاری عکس متفاوت بود که در 6 اکتبر 2010 در پاشنه های Hipstamatic شروع به کار کرد، که باعث تغییر جهان شد. در آگوست سال 2020 ، بیش از 1 میلیارد نفر در اینستاگرام عکس ارسال کردند.

بیوگرافی اینستاگرام

احتمالاً پیش بینی نکرده اید که از اولین بنیانگذار اینستاگرام مایک کریگر اولین پست، شاهد تولد یک پدیده فرهنگی و اقتصادی هستید. این عکس از بندر سان فرانسیسکو در South Beach بود. که از طریق پنجره های شیشه ای صنعتی و شیک اسکله 38 مشاهده می شد. فقط ترکیب، کج شده است به طوری که دکل های قایق با زاویه 45 درجه ، به بلندپروازی فراتر از عابر پیاده اشاره می کنند. اما یک دهه بعد، اینستاگرام جامعه را دوباره سیم بندی کرده است. این تغییر کرده است که چگونه نگاه می کنیم، آنچه می خوریم، روابط ما، نحوه رای گیری، کجا برای تعطیلات می رویم. و پول خود را صرف چه چیزی می کنیم. از کارداشیان گرفته تا آووکادو گرفته تا سلامت روان، بسیاری از داستان های دهه گذشته بخشی از داستان اینستاگرام است.

نسخه کوتاه آن داستان چیزی شبیه به این است. اینستاگرام که در سال 2012 با 1 میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شده است، به سمت تاریک می رود. با پیوستن به نیروهای مخوف فناوری بزرگ ، عزت نفس و توجه ما را می دزدد، و هیچ چیز دیگری برای تجارت برای ما باقی نمی ماند. اما وابستگی نیازمندانه ای به تأیید غریبه های مجازی دارد. که اینستاگرام تصویب کرد برای تابستان های حدود 2014 ، که اکنون گرد و غبار را در زیر شیروانی جمع می کنند، ضروری است. .

حقیقت او کمی پیچیده تر است. اکنون عجیب است که بخاطر داشته باشید، زمانی که این Instagram آغاز به کار کرد ، یک مسابقه زیبایی نبود. جذابیت آن برای مخاطبان تازه پیچیده بصری بود. نوعی از افرادی که دوست داشتند چگونه فیلتر مناسب یک بارانی زرد را در خیابان های شهر ایجاد کند. در روز اول 25000 نفر ثبت نام کردند و پس از شش هفته 1 میلیون کاربر وجود داشت.

چرا ما عاشق اینستاگرام شدیم؟

ما عاشق اینستاگرام شدیم نه به این دلیل که عاشق نگاه کردن به خودمان هستیم. بلکه به این دلیل که عاشق دیدن تلفن هایمان هستیم. اینستاگرام، که از همان ابتدا برای موبایل طراحی شده بود، اولین پلتفرمی بود که تشخیص داد در قرن بیست و یکم، مهمترین رابطه ما با تلفن ماست. نه توییتر و نه فیس بوک از همان اوایل اینستاگرام تلفن محور نبودند. این تا حدی مربوط به زمان بندی است. جمعیت اصلی اینستاگرام اولین نسلی است که آنلاین بودن برای آنها به طور پیش فرض است. نه کاری که شما فعالانه انجام می دهید. “شما شخص مورد علاقه من هستید که می توانید با آن بنشینید و به تلفن من خیره شوید” – این خنده دار است زیرا درست است.

اینستاگرام تلفن های ما را به پستانک بزرگسالان تبدیل کرد. در ابتدا، این یک آرام بخش از تصاویر زیبا بود که با هر انگشت در یک جریان ثابت پمپ میشد. مانند یک نوشیدنی شیری گرم اما غروب خورشید و توله سگها و انگشتان پا در شن و ماسه. بعداً، و موذیانه تر، ضربه دوپامین به تازه کردن خوراک شما تغییر کرد. تا ببیند تصاویر شخصی شما چقدر دوست دارد. در هر صورت ، ما خود را در یک حلقه بازخورد جلب توجه قرار داده بودیم که در آن احساسات ما از مغز ما به تلفن ما منتقل شده و دوباره برمی گشت. توییتر مربوط به قبیله شماست. فیس بوک مربوط به خانه و خانواده است، اما اینستاگرام عاشقانه ای فقط بین شما و تلفن شماست.

اولین سلبریتی اینستاگرام

هنگامی که جاستین بیبر در سال 2011 به اینستاگرام پیوست. شدند. ورود یکی از بزرگترین ستارگان پاپ جهان، با ارسال آنچه او از پنجره SUV خود دید، نقطه عطفی در تغییر اینستاگرام از هوس بازی به تبدیل شدن به یک پدیده فرهنگ پاپ بود. در طی هشت ماه، بیبر اولین سلبریتی بود که به 1 میلیون دنبال کننده رسید. و مسابقه تسلیحاتی اینستاگرام آغاز شده بود.

کارهایی که فقط برای پست شدن اینستاگرم انجام میشوند

سال 2012 بود که همه چیز تغییر کرد. دو اتفاق افتاده است، اینستاگرام توسط فیس بوک خریداری شده و کیم کارداشیان در آن ثبت نام کرده است. هر دو نشانگر کسب درآمد از اینستاگرام بودند که تا آن زمان هیچ مدل تجاری مشخصی نداشت. معامله فیس بوک با پول نقد، فضایی که اینستاگرام قصد دارد در زندگی ما اشغال کند، مشخص شد. اولین پست کارداشیان، طبیعتاً، یک عکس سلفی در خدمت مارک او بود. اخلاق مدرن اینستاگرام – این که همه ما مخاطبانی داریم که نوعی نسخه واقعی از زندگی خود را برای آنها اجرا می کنیم – سبک زندگی کارداشیان است. عصر سلفی با خانواده کارداشیان به عنوان کاموت اینستاگرام، طلوع کرده بود. در سال 2013 ، عبارت “do it for the gram” – انجام کارهایی به منظور اینکه بتوانید شواهدی از انجام این کار در اینستاگرام خود ارسال کنید – به دیکشنری شهری اضافه شد.

شهرت در اینستاگرام

طرح اینستاگرام، یک دنباله ثابت از تصاویر در همان اندازه، همه ما را به افراد مشهور تبدیل می کند. فقط شهرت (یا بدنامی) باعث می شود چهره شما به صفحه اول روزنامه یا بیلبورد برود. اما در خوراک اینستاگرام شما، سلفی تعطیلات است. هر کس 15 دقیقه وقت خود را می گیرد. بنابراین شما مجبور بودید برای شرکت در آن محتوای خود را بسازید. اما برای بسیاری از افراد تأثیرات مخربی داشته است. نوار زیبایی و زرق و برق زیاد است و فرصت های مقایسه و بررسی بسیاری وجود دارد. پردازش ناشیانه و آشکار فیلترهای اولیه به نفع برنامه های Photoshop-lite به حاشیه رانده شده است، در محبوب ترین آنها از “عصای جادویی” روی صفحه برای سفید شدن دندان ها، تیزتر شدن فک ها و پاک کردن لکه ها استفاده می شود.

تبلیغ تجاری در اینستاگرام

افراد مشهوری که در جریان اصلی کارداشیان وارد اینستاگرام شدند شروع به پذیرفتن پول از مارک های تجاری برای تبلیغ محصولات کردند، در حالی که اغلب این کار را نادیده می گرفتند یا فقط با ابهام تصدیق می کردند. این امر به طور خارق العاده ای در دستیابی به مشتریانی که اشکال سنتی بازاریابی برای دستیابی به آنها تلاش می کردند مثمر بود و صنعت جدیدی – “تأثیرگذار” – متولد شد. در سال 2013 ، وقتی این پلتفرم شروع به تبلیغات کرد. محور تجارت اینستاگرام در تجارت کامل شد. مدیر عامل اینستاگرام ، کوین سیستروم ، اصرار داشت که اولین تبلیغات منعکس کننده پست های عادی است، بدون نوشتن متن روی تصویر. الگوی او نحوه کار تبلیغات در Vogue بود. جایی که مارک ها همان عکاسان و مدل های مجله را به کار می گیرند تا تبلیغات آنها به صورت یکپارچه در صفحات سرمقاله ترکیب شود.

بیشترین تاثیر منفی بر سلامت و روان

در سال 2015 ، Essena O’Neill ، 18 ساله تأثیرگذار استرالیایی که بیش از نیم میلیون دنبال کننده داشت ، تقریباً تمام 2000 عکسی را که ارسال کرده بود ، حذف کرد و گفت که “آنها هیچ هدفی جز تبلیغات شخصی ندارند”. وی ویدئویی از یوتیوب منتشر کرد. و توضیح داد که چگونه واقعیت زندگی در گذراندن عکس های بی پایان با “شکم مکیده ، ژست استراتژیک ، مشاعره های تحت فشار” او را با گرسنگی برای اعتبار سنجی در شبکه های اجتماعی “مصرف” کرده است. گزارش سال 2017 انجمن سلطنتی بهداشت عمومی ، از 1500 جوان در انگلیس نظرسنجی کرد. که از آنها می خواهد گزارش دهند که چگونه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بر سلامت روان و سلامتی آنها تأثیر می گذارد. و نشان داد که Instagram دارای بیشترین تأثیر منفی است.

استوری اینستاگرام

با بزرگتر شدن اینستاگرام ، کاربران آن نیز جوانتر می شوند. برای ادامه این روند ، حال و هوای آرام و گالری گشت و گذار تکرار اصلی به سرعت پرشورتر تغییر یافت. در سال 2016 Instagram Stories از شور و نشاط Snapchat که کمتر مورد توجه قرار گرفته است ، چشم پوشی کرد. امسال معرفی Reels تلاشی برای خنثی سازی تهدید TikTok با دادن بستری به کاربران برای فیلم های احمقانه و اسکیت مانند محبوب در آنجا بوده است. (به جای ایروینگ پن به لورل و هاردی فکر کنید.) از همان ابتدا ، پیروان جوان به روش خود با اینستاگرام درگیر شدند. متن برای شکلک عوض شد و ارسال با آداب دنبال کردن برای دنبال کردن در ساختار اجتماعی خودشان جای گرفت. نظرات مربوط به پست های نوجوان ، یک ردیف متمایز از خودشان ایجاد کرده است. یک دوتایی آشکار تماس و پاسخ ، تملق گویی معامله ای است.

اینستاگرام پس از کرونا

و سپس سال 2020 اتفاق افتاد. با ظهور بیماری همه گیر ویروس کرونا ، نان و کره اینستاگرام – فروش سبک زندگی آرزو – مشکل ساز شد. یک شبه ، فرار احساس اشتباه کرد.

بدون هیچ مهمانی، تعطیلات ساحلی یا عروسی ، اینستاگرام در بهار بیشتر ساکت ماند. سپس ، در 2 ژوئن ، یک هفته پس از کشته شدن جورج فلوید ، سه شنبه # Blackout رخ داد ، هنگامی که 28 میلیون نفر مربع های سیاه را در خوراک اینستاگرام خود قرار دادند تا از Black Lives Matter (BLM) پشتیبانی کنند. برخی # BlackoutT را به عنوان حرکتی نمایشی از یک دموگرافیک که سابقه چندانی در رابطه با سیاست نداشت. .

با این حال ، چند ماه سریع جلو بروید. و اینستاگرام تقریباً براق خود نگاه می کند ، یک یا دو ماسک صورت یا بگیرید. پرتره ای از کریستیانو رونالدو و همسرش جورجینا رودریگز با 13 میلیون پسندیدند. آن را به طور خلاصه در میان 20 پست محبوب ترین در تمام دوران ها قرار داده است. اما بعد از دو هفته توسط یک سلفی از کایلی جنر در لیست ها از لیست خارج شد. یک روکش صندلی نقره ای اینستاگرام دنیایی است که افراد زیبا در آن حکمرانی می کنند. اما هنوز هم همیشه زیبا نیست.

تاثیر کرونا بر پیشرفت فناوری های بزرگ را از اینجا مطالعه کنید

منبع : https://getpocket.com/explore/item/instagram-at-10-how-sharing-photos-has-entertained-us-upset-us-and-changed-our-sense-of-self

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا