شرایط نگهداری گل آگلونما

گیاه همیشه سبز چینی آگلونما گیاهی تزئینی بومی آسیا با انواع جالب است. همه آنها دارای برگهای بزرگ، باریک و براق بیضی شکل روی ساقه های کوتاه و گلهایی (روی گیاهان قدیمی) هستند. که در بهار یا تابستان شکوفا می شوند. گیاه آگلونما یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. و تغییرات رنگ آن – از سبز تیره و نقره ای تا قرمز – به دکوراسیون منزل شما شخصیت می بخشد. با هم شرایط نگهداری گل آگلونما را ببینیم.

نگهداری آگلونما کنار تخت

گیاهان آگلونما آهسته رشد می کنند، جذاب هستند و شاخ و برگ داخلی را بسیار عالی می سازند. که می توان آنها را در تمام طول سال کاشت و از آنها مراقبت کرد. از همه بهتر، آنها آفتاب کامل را دوست ندارند، بنابراین تقریباً برای هر اتاق در خانه شما مناسب هستند.

  • نام گیاه شناسی Aglaonema commutatum
  • نام مشترک چینی همیشه سبز ، فیلیپین همیشه سبز
  • نوع گیاه چند ساله علفی
  • اندازه بالغ 1–2 فوت قد بلند، 1–2 فوت عرض
  • نور سایه جزئی ، سایه کامل
  • نوع خاک Peaty ، خوب تخلیه شده است
  • ph خاک اسیدی
  • رنگ گل سفید
  • منطقه بومی آسیا
  • سمیت برای سگ ها سمی، برای گربه ها سمی است

مراقبت از آگلونما، همیشه سبز چینی

اگر به دنبال یک گیاه خانگی زیبا و مراقبت از آن هستید، ممکن است یک گیاه همیشه سبز چینی باشد. مراقبت خاصی ندارد و  پرورش گیاه ساده است. به شرطی که یک قانون ساده را دنبال کنید: هر چه تنوع برگهای آن روشن تر باشد، به نور خورشید بیشتری نیاز دارد. وقتی فهمیدید که این مورد برای همیشه سبز خاص چینی شما صدق می کند، دیگر مشکلی برای کمک به پیشرفت آن نخواهید داشت. فراتر از آن، گیاه خود را گرم و مرطوب نگه دارید و به شما یک گیاه خانگی با دوام و پایدار که به این زودی از گلدان خود رشد نمی کند، پاداش خواهید گرفت.

نور مناسب برای آگلونما

انواع سبز تیره از گیاهان آگلونما می توانند در محیط تقریبأ سایه رشد کنند. در حالی که انواع متنوع با سبز روشن به نور کمی بیشتری نیاز دارند. مراقب باشید که هیچ یک از گیاهان (بدون توجه به تنوع) در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید، زیرا اشعه های خشن به راحتی می توانند برگ های ظریف را بسوزانند.

خاک مناسب گیاه همیشه سبز چینی

به طور معمول، یک گلدان با کمی زهکشی و کمی اسیدی برای گیاه مناسب است. اگر متوجه شدید که خاک انتخابی شما آب زیادی را در خود نگه داشته است ، سعی کنید در شن و ماسه یا پرلیت مخلوط کنید تا به زهکشی کمک کند. همچنین باید مطمئن شوید که گیاه همیشه سبز چینی خود را در گلدان با سوراخ های زهکشی کافی در پایه آن بکارید.

آبیاری مناسب آگلونما

گل آگلونما در خاک مرطوب – اما نه در آب – رشد می کند. برای رسیدن به این تعادل، گیاه خود را کاملاً آبیاری کنید، سپس بگذارید قبل از آبیاری دوباره خشک شود. می توانید این روند را در بهار، تابستان و پاییز حفظ کنید و در زمستان کمی کاهش یابد (اما هرگز اجازه ندهید گیاه کاملا خشک شود).

دما و رطوبت مناسب آگلونما

این گیاهان کشش سرد یا دمای زیر 65 درجه فارنهایت(۱۸ درجه سانتی گراد) را دوست ندارند. مطمئن باشید که همیشه سبز چینی خود را از پنجره ها یا منافذی که در دمای هوا منفجر می شوند دور نگه دارید.

برخی از تولیدکنندگان به دلیل نیاز به رطوبت زیاد، گیاه همیشه سبز چینی را یک گیاه گلخانه‌ای می دانند. این شرایط برای افزایش سطح رطوبت در اطراف گیاه، مرتباً آن را غبارآلود کنید و قرار دادن آن را در یک منطقه در معرض رطوبت از خانه، مانند آشپزخانه یا حمام قرار دهید. اگر خانه شما به خصوص خشک است، می توانید در یک رطوبت ساز فضای کوچک سرمایه گذاری کنید تا در نزدیکی گیاه قرار دهید.

کوددهی گیاه آگلونما

برای دستیابی به بهترین نتیجه، گیاهان آگلونما خود را در ابتدا و انتهای فصل رشد خود با کود مایع تغذیه کنید.

آیا آگلونما سمی است؟

اگر در خانه خود حیوانات خانگی کنجکاو دارید، ممکن است بخواهید از گیاه آگلونما صرف نظر کنید. این گیاه و بسیاری از اعضای خانواده گیاهان araceae – به لطف بلورهای نامحلول اگزالات کلسیم موجود در هر قسمت از گیاه، سمی در نظر گرفته می شود. این گیاه کاملا تلخ است، بنابراین بعید است حیوان خانگی شما مقدار زیادی از آن را بخورد. هنوز هم، اگر متوجه شدید حیوان خانگی شما علائم مسمومیت زیر را دارد، سریعاً با دامپزشک یا مراقبت های اضطراری تماس بگیرید.

علائم مسمومیت

  • سوزش یا تحریک دهان
  •  آب ریزش بیش از حد
  • خفگی یا تورم گلو
  • مشکل تنفس
  • حالت تهوع
  • تشنج

روش تکثیر گیاه آگلونما

روش قلمه گیری از آگلونما

گیاه آگلونما

گیاهان همیشه سبز چینی را می توان با استفاده از قلمه های ساقه و یا تقسیم گیاهان در حین تولید مجدد، تکثیر کرد. برای تکثیر با قلمه‌های ساقه، تا اواسط تابستان صبر کنید (وقتی هوا گرم ترین است) و یک ساقه از گیاه مادری به طول چند اینچ انتخاب کنید. بوته آن را در گلدان جداگانه و در خاکی که با هورمون ریشه زنی تحت درمان قرار گرفته است، انتقال دهید. خاک را مرطوب نگه دارید و قلمه باید ظرف سه تا چهار هفته ریشه بزند.

آفات و بیماری های شایع آگلونما

گرچه آگلونما در معرض آفات و بیماری ها نیست، اما گاهی اوقات می تواند یک مسئله گیاهان خانگی مانند جلبک های نرم، یا کنه های عنکبوتی را انتخاب کند. این موارد را می توان با حشره کش یا روغن چریش درمان کرد. بیشتر مسائل به این دلیل بوجود می آیند که گیاه بیش از حد مرطوب نگه داشته می شود. و مشکلات قارچی (و پوسیدگی ریشه) نوعی گیاه همیشه سبز چینی است که بیش از حد آبیاری نمی شود.

مطلب «شرایط نگهداری گل آگلونما» در دسته مطالب «گیاهان آپارتمانی» قرار گرفته است . اگر به این موضوع علاقه مندید به «گیاهان آپارتمانی» مراجعه کنید.

https://www.thespruce.com/grow-aglaonema-houseplants-1902734

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا