اندروید در مقابل آیفون: هفت کاری که طرفداران اپل آرزو می‌کنند انجام دهند

اندروید مقابل آیفون

از برنامه های تقسیم صفحه گرفته تا پشتیبانی از قلم اختصاصی، تلفن‌های اندرویدی می‌توانند کارهای زیادی را انجام دهند. درحالی که آیفون‌ها به سادگی نمی‌توانند آنها را انجام دهند.اندروید مقابل آیفون درادامه بخوانیم.

بحث و جدال بین دارندگان آیفون و اندروید به اندازه هر دو سیستم عامل، قدیمی است. و یکی از مواردی که به زودی نمی‌توان دید به پایان می رسد. با هر اعلام و انتشار به روزرسانی‌های اصلی، هر دو طرف دوست دارند به ویژگی های کپی شده یا به روزرسانی‌هایی اشاره کنند که سیستم عامل دیگر فاقد آنها است.

به عنوان مثال ، Google اخیراً از بتا توسعه دهنده Android 12 خبر داده است. این فقط برای افراد بسیار شجاع در دسترس است، که در حال حاضر آن را امتحان می کنند. و گرچه هنوز بسیاری از ویژگی های مصرف کننده در آن فعال نشده است، ما می‌دانیم که گوگل میکروفون و دوربین‌های آیفون را برای افزایش حریم خصوصی قرض می گیرد.

هنگامی که اپل iOS 14 را منتشر کرد، آیفون ابزارک‌های صفحه اصلی و گزینه ایجاد نمادهای برنامه سفارشی را به دست آورد. بله، کاربران اندروید با آن قدیمی اما سرگرم کننده سرگرم شدند.

حتی اگر اپل مدام ویژگی های اندرویدی مانند را به iOS اضافه می کند. کاربران اندروید هنوز هم از حق آگاهی از کاربران آیفون برخوردارند. حداقل در حال حاضر، برخی از ویژگی هایی که دارندگان اندروید می توانند ادعا کنند از امکان استفاده همزمان از دو برنامه گرفته تا دستیار Google و گزینه های شخصی سازی بیشتر هستند. در زیر هفت کاری وجود دارد که اندروید هنوز بهتر از آیفون انجام می دهد.

تغییر برنامه‌های پیش‌فرض گوشی

آره اپل توانایی تنظیم برنامه پیش‌فرض شما را برای ایمیل یا مرور وب در iOS 14 اضافه کرد، اما این تمام است. به نظر می رسد که iOS 14.5 به شما امکان می دهد برنامه موسیقی پیش فرض خود را تنظیم کنید. اما به روزرسانی آینده هنوز در نسخه بتا است و نهایی نشده است.

گوگل همیشه به کاربران آندروید امکان تنظیم برنامه های پیش فرض خود را برای تعدادی از کارهای مختلف داده است. آیا می خواهید از برنامه دیگری برای پیام رسانی متنی استفاده کنید غیر از آنچه از قبل نصب شده است؟ انجام دهید. در حقیقت، شما باید از ویژگی‌های گپ شیرین آن که به معادل iMessage نزدیک می شوند، از Google Messages به عنوان برنامه پیش فرض خود استفاده کنید.

دشوار است که ببینید کدام برنامه‌ها در دستگاه Android شما به عنوان پیش فرض برچسب گذاری شده اند؟ برنامه تنظیمات را باز کنید و به برنامه ها و اعلان ها> برنامه های پیش فرض بروید. برای تغییر پیش فرض ها، دسته برنامه مانند برنامه تلفن یا برنامه مرورگر را انتخاب کنید. وبرنامه دلخواه خود را از گزینه ها انتخاب کنید.

دستیار Google از دستیار پیشفرض آیفون قوی‌تر است

کاربران آیفون Siri دارند اما Android به شما دستیار Google می دهد. Google Assistant به دلایل زیادی ابزاری پیچیده تر از Siri اپل است، اما مهمترین آن استفاده از پایگاه داده چشمگیر گوگل است.

دستیار Google می تواند درخواست های رایج برای مشاغل و نام‌ها را درک کند. به علاوه درخواست‌ها را بیشتر از غلط دریافت می کند. همچنین پاسخ های با کیفیت بالا را می گیرد، از جستجوی Google، ابزاری که سیری به آن دسترسی ندارد، استفاده می کند.

دستیار Google همچنین با سایر کارکردهای تلفن کاملاً ادغام می‌شود. تا به شما بگوید چه وقت از رفتن به جلسه بعدی خود می رسد. و به شما هشدار می دهد که در مسیر خانه ترافیک سنگین است. اگر بلندگوی هوشمند Google Home یا Nest Home یا سایر دستگاه‌های سازگار دارید، می توانید از Assistant در تلفن خود برای کنترل دستگاه‌های هوشمند در اطراف خانه مانند چراغ ها، پریزها یا ترموستات خود استفاده کنید. و به راحتی خانه هوشمند داشته باشید. و از راه دور کنترل کنید.

و دقیقاً در دستگاه Android شما تعبیه شده است. “اکی، گوگل” و “هی ، گوگل” دو عبارت بیدار هستند. اگر برای دانستن اینکه چه چیزی را بپرسید به کمک نیاز دارید؟ می توانید از دستیار Google لیستی از دستورات را بخواهید. “اکی، گوگل ، چه کاری می توانی انجام دهی؟” دارندگان آیفون همچنین می توانند برنامه Google را برای استفاده از دستیار نصب کنند!!!! اما این برنامه داخلی نیست و دستیار شخصی پیش فرض نیست.

از طریق برنامه تقسیم صفحه همزمان از دو برنامه استفاده کنید

حتی اگر iPadOS از استفاده همزمان از چندین برنامه پشتیبانی می کند، iOS 14 و آیفون این کار را نمی کنند. با این وجود کاربران اندروید از سال 2016 با انتشار اندروید 7.0 نوقا، برنامه‌هایی با صفحه تقسیم صفحه دارند.

اگر می خواهید شماره تلفن مخاطب را برای ارسال به شخصی در مسنجر فیس بوک جستجو کنید. یا اگر هنگام نوشتن ایمیل به اطلاعات موجود در یک سند مراجعه می کنید، استفاده از دو برنامه مفید است. مشخص نیست که چرا اپل هنوز این ویژگی را به آیفون اضافه نکرده است. اما شاید این ربطی به اندازه پنجره‌های برنامه نمایشگر آیفون داشته باشد در مقایسه با آیپد بزرگتر (385 دلار در eBay).

ساده ترین راه برای استفاده از حالت تقسیم صفحه، باز کردن نمای چند وظیفه ای و ضربه زدن روی نماد برنامه در بالای کارت چند وظیفه‌ای آن است. این همان نمادی است که برای راه اندازی برنامه از صفحه اصلی خود استفاده می کنید. Split screen را از لیست گزینه ها انتخاب کنید. سپس برنامه دوم را که می خواهید همزمان باز شود انتخاب کنید. (این مراحل ممکن است بسته به اینکه از کدام گوشی Android استفاده می کنید متفاوت باشد. به عنوان مثال، تلفن‌های سامسونگ نسخه اختصاصی رابط کاربری خود را دارند.)

می توانید با کشیدن دسته کوچک بین دو برنامه، اندازه هر برنامه را تنظیم کنید تا میزان فضای هر برنامه را گسترش یا کاهش دهید.

قلم اندروید قویتر از آیفون است

همه دستگاه های اندرویدی از قلم پشتیبانی نمی کنند، اما دارندگان اندروید حداقل گزینه خرید گوشی مانند گلکسی نوت 20 ، گلکسی اس 21 اولترا یا حتی موتو G استایلوس موتورولا را دارند.

داشتن پشتیبانی از قلم داخلی به این معنی است که می توانید یادداشت بنویسید، طرح‌هایی ایجاد کنید و عکس ها را با دقت ویرایش کنید. این ابزاری است که بسیاری از کاربران دوست دارند و در اندروید نیز قطعاً یک گزینه است. با گسترش سامسونگ S Pen خود به دستگاه‌های بیشتری مانند S21 Ultra ، باید تصور کرد که سایر سازندگان اندروید نیز از آن پیروی خواهند کرد. سامسونگ سال‌هاست که در ارائه ویژگی‌های جدید به اندروید پیشتاز است و اغلب گوگل را شکست می دهد. در هر صورت، طرفداران اندروید در صورت تمایل به قلم، گزینه‌های شایسته‌ای دارند.

سالها شایعاتی مبنی بر اینکه اپل پشتیبانی Apple Pencil را به آیفون می آورد، منتشر می‌شود، اما هنوز شاهد وقوع آن نیستیم.

صفحه اصلی خود را دقیقاً همانطور که دوست دارید سفارشی کنید

رویکرد اپل به صفحه اصلی برای قرار دادن همه برنامه های نصب شده در یک شبکه سخت هنوز قفل شده است. اگرچه اکنون می توانید ابزارک‌هایی را به صفحه اصلی اضافه کنید. و از آیکون‌های برنامه های سفارشی برای مخلوط کردن ظاهر کلی استفاده کنید. با این حال، صفحه اصلی در دستگاه های اندروید از چیدمان شبکه پیروی نمی کند. به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را در هرجایی که دوست دارید قرار دهید. هر دو سیستم عامل به شما امکان می دهد پوشه‌های حاوی گروه برنامه‌ها را ایجاد کنید.

مزیت رویکرد اندروید این است که می توانید با تنظیم آیکون‌های برنامه، صفحه اصلی را سفارشی کنید.

برای شخصی سازی کامل تلفن خود می توانید از راه اندازها(لانچرها) استفاده کنید

لانچرها تجسم سفارشی سازی اندروید هستند. این برنامه ها به شما امکان می دهند نحوه تعامل شما با صفحه اصلی، کشوی برنامه و حتی نمادهای برنامه در تلفن خود را کاملاً تغییر دهید. لانچر در گوشی اندرویدی به شما امکان می دهد تقریباً هر جنبه از ظاهر و رفتار گوشی خود را شخصی‌سازی کنید. و این باعث می‌شود تلفن شما حتی بیشتر از آنچه در حال حاضر است شخصی باشد.

بهترین لانچرهای اندروید مانند Nova Launcher ، Microsoft Launcher ، Apex Launcher و Action Launcher ویژگی‌های خاص خود را به تلفن شما اضافه می کنند. به عنوان مثال، یکی دیگر از برنامه‌های محبوب اندروید، Evie، بر استفاده از یک نوار جستجو برای یافتن سریع و باز کردن برنامه ها یا هر چیز دیگری در تلفن اندروید شما تأکید دارد. این مینیمالیسم در بهترین حالت است.

من توصیه می کنم کمی وقت بگذارید و در مورد لانچرهای مختلف تحقیق کنید، چند مورد از آنها را امتحان کنید. و ظاهر و احساس تلفن خود را کاملاً شخصی سازی کنید. فقط باید هشدار داده شود: هرچه در دنیای لانچرها فرو بروید، زمان و انرژی بیشتری برای صرفه جویی در تنظیمات خود صرف خواهید کرد.

تصور دنیایی که اپل اجازه می دهد چنین چیزی برای آیفون اتفاق بیفتد دشوار است. اگرچه به نظر می‌رسد که در حال کاهش قدرت در مورد میزان کاربران آیفون است که می توانند ظاهر صفحه اصلی خود را تغییر دهند.

به دلیل تغییر خودکار تصاویر پس زمینه، هرگز خسته نشوید

اگر وقت برای پیدا کردن و سفارشی کردن یک راه انداز(لانچر) احساس می کنید که کار زیادی است. یک روش دیگر وجود دارد که باعث می‌شود تلفن اندروید شما دائماً تازه شود. و این مسئله دیگری است که دوستان iPhone شما نمی توانند انجام دهند. استفاده از برنامه Wallpapers Google. برنامه Wallpapers تصاویر پس زمینه را روی صفحه اصلی و صفحه قفل شما روزانه تازه می کند. بدون اینکه مجبور باشید کاری انجام دهید.

چندین سبک مختلف ویجت برای انتخاب وجود دارد. مورد دلخواه خود را انتخاب کنید و اجازه دهید برنامه از بقیه موارد مراقبت کند. من شخصاً دوست دارم از دسته اشکال هندسی استفاده کنم. تصاویر پس زمینه بی نظیر و رنگارنگ هستند.

مسلماً، آیفون اکنون دارای ویجت‌هایی است که می توانید بر اساس فعال بودن یا نبودن حالت تاریک از آن تغییر انتخاب کنید. و اگر برای یافتن یا ساختن میانبر وقت صرف کنید، می‌توانید ویجت خود را بصورت خودکار تغییر دهید.

مطلب «اندروید در مقابل آیفون» در دسته مطالب «اخبار تکنولوژی» قرار گرفته است. اگر به این موضوع علاقه مندید به «اخبارتکنولوژی» مراجعه کنید.

https://www.cnet.com/how-to/android-vs-iphone-phone-features-apple-fans-wish-their-phones-had-split-screen-apps-stylus-support/?ftag=CAD1acfa04&bhid=&mid=13288908&cid=2241952959

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا