جوانب مثبت و منفی اتوماسیون خانگی

جوانب مثبت و منفی اتوماسیون  خانگی

سیستم های اتوماسیون خانگی!! مگر می شود عاشق این سیستم ها  نشد؟!! سیستمی که بتوان از راه دور آبیاری فضای سبز، سیستم  ایمنی و  تمام  تجهیزات برقی خود را کنترل کرد؟

اگرچه مطمئناً این دستگاه ها تازه وارد بازار نیستند. اما بسیاری از سیستم ها در چند سال گذشته بسیار مقرون به صرفه تر شده اند. و استفاده از اتوماسیون خانگی در حال حاضر گسترده تر از گذشته است.

اما آیا این سیستم ها برای شما مناسب است؟ در اینجا جوانب مثبت و منفی برای سیستم های اتوماسیون خانگی به پاسخ دادن به این سوال آورده شده است.

جوانب مثبت سیستم های اتوماسیون خانگی

1.صرفه جویی در مصرف انرژی

سیستم های اتوماسیون خانگی قطعاً خود را در عرصه بهره وری انرژی ثابت کرده اند. ترموستات هوشمند به شما امکان می دهد. درجه حرارتهای قبل از برنامه را بر اساس زمان روز و هفته تنظیم کنید. و برخی حتی با رفتارهای شما، یادگیری و سازگاری با ترجیحات دما را تنظیم می کنند. بدون اینکه برنامه ای را از قبل انتخاب کرده باشید. صرفه جویی در مصرف انرژی در نهایت به نوع دستگاهی که شما انتخاب می کنید. و قابلیت اتوماسیون آن بستگی دارد. اما به طور متوسط، تولید کنندگان تخمین می زنند این سیستم ها می توانند به مصرف کنندگان کمک کنند. تا در هر جایی 10 تا 15 درصد از هزینه قبض های گرمایشی و سرمایشی صرفه جویی کنند.

2. راحتی

در جامعه پرشتاب امروز ، هر چه کمتر نگران باشید، برای شما  بهتر است ! راحتی یکی دیگر از نقاط اصلی فروش دستگاههای اتوماسیون خانگی است. که عملا زحمت های کوچک مانند خاموش کردن چراغ ها را قبل از خوابیدن یا تنظیم ترموستات هنگام بیدار شدن از خواب، را از بین می برد.

بسیاری از سیستم ها دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند. بنابراین اگر فراموش کردید که وسیله برقی خود را خاموش کنید دیگه نیاز به  برگشت به  خانه نیست. به سادگی با گوشی هوشمند خود ظرف چند ثانیه آن را خاموش کنید.

3. امنیت

نظارت از راه دور می تواند ذهن شما را در حالی که از خانه دور هستید راحت کند. با داشتن داشبورد از راه دور می توان لامپ ها را روشن و خاموش کرد. و پرده های اتوماتیک را می توان بالا و پایین آورد. این قابلیت ها – همراه با سیستم های امنیتی خودکار – می توانند به شما در کاهش خطرات مزاحمت کمک کنند. اگر اتفاقی غیرمعمول رخ دهد ، بلافاصله به شما هشدار داده می شود.

منفی

1. نصب

بسته به پیچیدگی سیستم ، نصب دستگاه اتوماسیون منزل می تواند بار مهمی برای صاحب خانه باشد. اگر می توانید برقکار استخدام کنید. البته این روز ها سازندگان سعی دارند که با سیستم سنتی قبلی تفاوت کمتری داشته باشد.

2. فناوری پیچیده

ممکن است خودکار کردن همه چیز در زندگی بسیار جذاب به نظر برسد ، اما گاهی اوقات سوئیچ  قدیمی از سوئیچ بسیار آسان تر از رسیدن به تلفن هوشمند شما برای روشن و خاموش کردن چراغ هاست. قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام سیستم برای شما مناسب است ، به این فکر کنید که واقعاً تا چه اندازه می خواهید اتوماسیون خانگی را در خانه خود بگیرید.

3. سازگاری سیستم

کنترل تمام جوانب اتوماسیون منزل از یک سکوی متمرکز مهم است ، اما همه سیستم ها با یکدیگر سازگار نیستند. به عنوان مثال ، سیستم امنیتی شما ممکن است از شما بخواهد برای مدیریت تنظیمات به یک مکان وارد شوید، در حالی که ممکن است ترموستات هوشمند شما از شما بخواهد که برای خاموش و خاموش کردن سیستم تهویه هوا به سیستم عامل دیگری وارد شوید. برای بهره‌گیری واقعی از راحتی اتوماسیون منزل ، شاید برای کنترل همه سیستمها و دستگاهها از یک مکان ، باید روی فناوری پلت فرم متمرکز سرمایه گذاری کنید.

4- هزینه

حتی اگر قیمت سیستمهای اتوماسیون منزل در سالهای اخیر بسیار مقرون به صرفه تر شده است. هزینه خرید و نصب یک دستگاه هنوز هم می تواند اضافه کند. در این میان بسته به دستگاه شما قیمت ها متفاوت می باشد. و همیشه قیمت  بیشتر کارایی بیشتر به ارمغان نمی آورد.

ما در این مقاله به برخی از جوانب مثبت و منفی اتوماسیون خانگی اشاره کردیم ، امیدواریم که برای شما مفید باشد. برای مطالعه بیشتر با موضوع مرتبط به این پست مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا