خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند چیست

تعریف خانه هوشمند

خانه هوشمند چیست؟ این سوال به ظاهر ساده ، بسته به این که از چه سالی بپرسید، پاسخ های مختلفی دارد. به طور خلاصه، “خانه هوشمند” محل اقامت مجهز به تعدادی دستگاه است که وظایف معمولاً توسط انسان را خودکار انجام می دهد. برخی از آنها ساختار خود ساخته شده و بعداً اضافه شده اند. و صاحبان خانه با استفاده از برنامه ها، دستورات صوتی، اتوماسیون یا استفاده از هوش مصنوعی آنها را اداره می کنند.

خانه هوشمند به تنظیمات مناسب خانه اطلاق می شود. که در آن می توان وسایل و دستگاه ها را از راه دور و با اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه های تحت شبکه از راه دور کنترل کرد. دستگاه های موجود در یک خانه هوشمند از طریق اینترنت بهم متصل می شوند. و به کاربر امکان می دهد عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه ، دما ، روشنایی و سینمای خانگی را از راه دور کنترل کند.

  •  یک خانه هوشمند به صاحبان خانه امکان کنترل وسایل خانگی ، ترموستات ، چراغ و سایر دستگاه ها را از راه دور با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت از طریق اتصال به اینترنت می دهد.
  • خانه های هوشمند را می توان از طریق سیستم های بی سیم یا با  سیم راه اندازی کرد.
  • فناوری خانه هوشمند راحتی و صرفه جویی در هزینه را برای صاحبان خانه فراهم می کند.

خانه های هوشمند چگونه کار می کنند؟

دستگاه های یک خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند. و می توان از طریق یک نقطه مرکزی به آنها دسترسی پیدا کرد – تلفن هوشمند، رایانه لوحی. قفل درها، تلویزیون ها، ترموستات ها، مانیتورهای خانگی، دوربین ها، چراغ ها و حتی وسایلی مانند یخچال را می توان از طریق یک سیستم اتوماسیون خانگی کنترل کرد. این سیستم بر روی تلفن همراه یا سایر دستگاه های شبکه نصب شده است. و کاربر می تواند برنامه های زمانی را برای اعمال برخی تغییرات ایجاد کند.

لوازم خانگی هوشمند دارای مهارت های خودآموزی هستند. تا بتوانند برنامه های صاحب خانه را یاد بگیرند و در صورت لزوم تنظیماتی انجام دهند. خانه های هوشمند که با کنترل روشنایی فعال می شوند. به صاحبان خانه اجازه می دهد تا مصرف برق را کاهش دهند. و از صرفه جویی در هزینه های انرژی بهره مند شوند. برخی از سیستم های اتوماسیون خانه در صورت تشخیص حرکتی که در خانه وجود دارد، صاحب خانه را هشدار می دهند، در حالی که دیگران می توانند در صورت بروز شرایط نزدیک با مقامات – پلیس یا آتش نشانی تماس بگیرند. پس از اتصال، سرویس هایی مانند زنگ در هوشمند، سیستم امنیتی هوشمند و لوازم هوشمند همه بخشی از فناوری اینترنت اشیا (اینترنت اشیا)، شبکه ای از اشیا physical فیزیکی است که می تواند اطلاعات الکترونیکی را جمع آوری و به اشتراک بگذارد.

امنیت و کارایی مهمترین دلایل افزایش استفاده از فناوری خانه های هوشمند است.

خانه هوشمند بی سیم یا با سیم

خانه های هوشمند می توانند از سیستم های بی سیم یا سیم سخت – یا هر دو استفاده کنند. نصب سیستم های بی سیم راحت تر است. قرار دادن یک سیستم اتوماسیون خانگی بی سیم با ویژگی هایی مانند روشنایی هوشمند، کنترل آب و هوا و امنیت، بسیار مقرون به صرفه است. از طرف دیگر ، سیستم های Hardwired قابل اطمینان تر شناخته می شوند و به طور معمول هک کردن آنها دشوارتر است. یک سیستم با سیم سخت می تواند ارزش فروش مجدد یک خانه را افزایش دهد. اما یک اشکال هم وجود دارد – نسبتاً گران است.

بازار جهانی اتوماسیون خانه در سال 2016 حدود 24 میلیارد دلار برآورد شده است. انتظار می رود این تعداد با رشد بیشتر افراد در استفاده از فناوری خانه های هوشمند با 53.5 میلیارد دلار در سال 2022 ، رشد کند. انتظار می رود سرگرمی های ویدئویی بزرگترین مولفه هوشمند باشد. فناوری خانه و به دنبال آن خدمات امنیت و نظارت بر خانه. فناوری بلندگوی هوشمند قبلاً با موفقیت به بازار ایالات متحده نفوذ کرده است. جایی که تقریباً 31٪ از خانوارها از دستگاهی مانند Amazon Echo یا Google Nest استفاده می کنند.

چرا باید خانه خود  را هوشمند کنیم؟

  • انرژی را ذخیره کن
  • زندگی را ساده کنید
  • امنیت
  • رسیدگی به کارهای خانه
  • سرگرمی

1-صرفه جویی در مصرف انرژی

برای بسیاری، نیروی محرکه ایجاد یک خانه هوشمند پتانسیل صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه با سیستم های خودکار گرمایش و تهویه مطبوع است. ترموستات های هوشمند، مانند ساخته شده توسط شرکت تابعه Alphabet’s Nest، به سرعت و به طور دقیق گرمایش و سرمایش خانه را خودکار می کنند. این معمولاً قبض برق مالکان را کاهش می دهد. محصولات دیگر مانند چراغ های متصل و لوازم خانگی می توانند با خاموش شدن هنگام استفاده از انرژی کمتری مصرف کنند. این نوع محصولات باید در چک لیست خانه های هوشمند هر کسی قرار داشته باشند.

2-زندگی را ساده کنید

خانه هوشمند برای چیست؟ خانه یعنی جایی برای استراحت. راحتی مهم است. همه ما سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است این مقوله را حداقل برای خانه داشته باشیم. بنابراین واضح است که این یکی از دلایل اصلی داشتن یک خانه هوشمند است. می توانید با مواردی به سادگی دریافت چراغ های هوشمند شروع کنید. اینها می توانند با استفاده از دستورات صوتی، قوانین مکان، تشخیص سنسور یا حتی برنامه های ساده روشن یا خاموش شوند.

3-امنیت و ایمنی

در حالی که می توانید برای محافظت از خانه خود سیستم های هشدار بخرید. خانه های هوشمند می توانند امنیت بیشتری ایجاد کنند. چراغ های متصل، دوربین ها و حتی زنگ درها می توانند به امنیت بیشتر خانه کمک کنند. اگر شما در خانه تنها هستید. و شخصی در حال بررسی خانه شما است تا ببینید آیا ممکن است وارد سیستم شود. داشتن این نوع دستگاه ها باعث ترس آنها می شود.

رسیدگی به کارهای منظم منزل

اگر می خواهید برخی از کارهای خسته کننده مراقبت از خانه را از دست خود خارج کنید. دستگاه های متصل و خودکار نیز آنجا را پوشش داده اید. بارزترین دستگاه جارو برقی ربات Roomba از محصولات iRobot به همراه محصولات مشابه است. با این حال ، لوازم خانگی همچنین می توانند دارای عملکردهای خانه هوشمند باشند. ماشین لباسشویی را که به طور خودکار چرخه شستشور انجام میدهد. یا یخچالی را شروع می کند که وقتی احساس کم بودن می کند، شیر را بصورت آنلاین سفارش می دهد.

5-خانه را سرگرم کننده تر کنید

خانه هوشمند اگر مکانی برای استراحت نیز نباشد، چیست؟ این فناوری همچنین می تواند شما را به روش های جدید و مهیج سرگرم و مطلع کند. بلندگوهای متصل، همراه با دستیارهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی، می توانند موسیقی پخش کنند. امتیازات خبری و ورزشی را ارائه دهند. و حتی می توانند به شما در کنترل سایر دستگاه های متصل نیز کمک کنند. دستگاه های متصل نیز می توانند فیلم خوبی را برای تماشا، چه در خانه و چه در یک سالن سینما واقعی پیدا کنند.

نوشته “ خانه هوشمند  چیست؟” در دسته  مطالب خانه هوشمند قرار دارد، اگر به این مطالب علاقه مند هستید به این لینک مراجعه کنید.

منابع:

https://www.androidauthority.com/what-is-a-smart-home-806483

/https://www.investopedia.com/terms/s/smart-home.asp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا