20 مورد از بهترین گیاهان مناسب حمام

می‌خواهیم 20 مورد از بهترین گیاهان مناسب حمام را معرفی کنیم. این گیاهان به حمام شما زندگی تازه می بخشند.

گیاهان خانگی جای خود را در خانه به دست گرفته اند. و این روند رسماً به همه اتاق های خانه – از جمله حمام – گسترش یافته است. به نظر می رسد حمام یک مکان عجیب برای نگهداری گیاهان و نشان دادن گیاهان سبز شما باشد. اما نه تنها قرار دادن گیاهان در حمام آن را به واحه شخصی خود تبدیل می کند. به طور جدی، حمام پر از گیاه، مانند تعطیلات در خانه خود است!

 حمام شما در واقع یک محیط عالی برای نگهداری بسیاری از گیاهان است. حتی برخی از محبوب ترین گیاهان مانند گیاهان مار (زبان مادر شوهر) و انجیر برگ کمانچه. سطح رطوبت بالاتر به بسیاری از گیاهان کمک می کند تا بهترین زندگی خود را داشته باشند. و گزینه هایی برای حمامهای آفتابی، پر از نور طبیعی و اتاق های تاریک و بدون پنجره وجود دارد.

با توجه به منابع گیاهی مانند Sill، Bloomscape ، Costa Farms و Urban Sprouts، اینها بهترین گیاهان خانگی برای قرار دادن در حمام شما هستند. با گزینه های زیادی برای سطح مختلف نور. فقط کافی است که انواع مناسبی را برای فضای خود انتخاب کنید. این گیاهان دوستدار رطوبت هستند.

پوتوس طلایی-بهترین گیاهان مناسب حمام

1- پوتوس طلایی (Golden Pothos)

اگر آدم تنبلی مثل من هستید، پوتوس طلایی در خانه و در حمام بسیار عالی رشد می‌کنند. در یک محیط مرطوب تر رشد می کنند،به شرطی که نور غیر مستقیم باشد. (اگر هوا بیش از حد خشک باشد نوک برگ های آن قهوه ای می شود!) این گیاه از هر جایی از نور کم تا روشن خورشید قابل کنترل است.

کالاتیا-بهترین گیاهان مناسب حمام

2- کالاتیا (Calathea)

گیاه خیره کننده کالاتیا را در نور متوسط غیر مستقیم و محیط متوسط تا مرطوب نگه دارید. مطمئناً این کار خوب انجام می شود. آن را به عنوان یک رابطه همزیستی در نظر بگیرید. محیط حمام شما به آن کمک می کند تا زندگی سالم داشته باشد و شاخ و برگ های زیبای آن نیز به حمام شما زندگی جدیدی می بخشد.

زبان مادر شوهر-بهترین گیاهان مناسب حمام

3- گیاه مار یا زبان مادر شوهر (Snake Plant)

گیاه محبوب مار همیشه به لطف ظاهر خیره کننده و مراقبت های آسان مورد علاقه همه از مبتدیان گرفته تا گیاه بازان است، یک گزینه عالی برای حمام است زیرا می تواند در هر سطح رطوبت رشد کند و نور غیر مستقیم کم یا زیاد را تحمل کند.

آلوکازیا-بهترین گیاهان مناسب حمام

4- آلوکازیا (Alocasia)

رطوبت بالا، همین طور نور غیر مستقیم و روشن، این گیاه منحصر به فرد را راضی نگه می دارد. آنها عاشق مه غبار منظم هستند، بنابراین برای افراد فراموشکار گیاه مناسبی نیستند. اما اگر می خواهید گیاه، چشم نوازی حمام شما را زنده کند، مطمئناً کار را تمام می کند.

گیاه هوازی-بهترین گیاهان مناسب حمام

5- گیاه هوازی (Air Plant)

نگذارید این نام شما را گول بزند. این گیاهان منحصر به فرد برای زنده ماندن به چیزی بیش از هوا نیاز دارند. در واقع، گیاهان هوا به آب احتیاج دارند (شما آنها را با خیساندن آبیاری می کنید!) و در رطوبت متوسط تا زیاد و نور غیر مستقیم روشن رشد می کنند. اگر گزینه کوچکتری می خواهید و پنجره حمام برای نزدیک شدن به آنها دارید، عالی است.

برگ انجیری-بهترین گیاهان مناسب حمام

6- گیاه برگ  انجیری یا مانسترا (Monstera)

گیاه monstera با برگهای شاخص همیشه خیره کننده است و یک گیاه عالی خانگی است زیرا می‌تواند در بسیاری از محیط های مختلف از جمله حمام شما رشد کند. این گیاه می تواند از پس نور کم برآید، اگرچه در نور غیر مستقیم روشن تر عملکرد بهتری خواهد داشت و می تواند از هر سطح رطوبت کنترل کنید.

پپرومیا -بهترین گیاهان مناسب حمام

7- گیاه پپرومیا هندوانه‌ای (Watermelon Peperomia)

یکی دیگر از گیاهان دوستدار رطوبت، پپرومیا هندوانه دمای گرم و رطوبت فراوان، همراه با نور غیر مستقیم متوسط تا روشن را دوست دارد. این گیاه را مرتباً غبارآلود کرده و در دستشویی یا حمام خود نگه دارید و کاملاً خوشحال کننده خواهد بود.

بامبو-بهترین گیاهان مناسب حمام

8-بامبو (Bamboo)

به طور معمول، بامبو در آب رشد می کند و یک انتخاب فوق العاده کم مصرف است. این یک گیاه عالی برای فضاهای کم نور است، بنابراین اگر حمام شما آفتاب زیادی نمی گیرد، نگران نباشید – بامبو همچنان در آنجا با موفقیت رشد می کند.

فیلودندرون -بهترین گیاهان مناسب حمام

9-فیلودندرون برگ قلبی (Heart Leaf Philodendron)

این فیلودندرون نه تنها یک گیاه عالی برای مبتدیان است (مراقبت از آن بسیار آسان است و از پس بسیاری از شرایط بر می آید!) ، بلکه انتخاب خوبی برای حمام شما است زیرا در رطوبت بالاتر بزرگتر می شود. به علاوه این یک گیاه اگر کمی درام می خواهید، عالی است.

زبرایا -بهترین گیاهان مناسب حمام

10-زبرایا (Tradescantia Zebrina)

این گیاه انتهایی بنفش فقط یک چیز خیره کننده نیست، بلکه گیاهی است که تقریباً در حمام شما رشد می کند. سطح رطوبت بالاتر آن را خوشحال و شکوفا می کند. اگر برگها شروع به قهوه ای شدن می کنند، بدانید که آیا خیلی خشک شده‌است.

گیاه عنکبوت-بهترین گیاهان مناسب حمام

11-گیاه عنکبوت (Spider Plant)

مانند گیاهان مار، گیاهان عنکبوتی نور روشن را ترجیح می دهند، اما خوشبختانه در نور کم نیز می‌توانند زندگی کنند. آنها همچنین می توانند رطوبت کمتری را تحمل کنند، اما یک محیط مرطوب تر را ترجیح می دهند. آن را روی قفسه ای در سرویس بهداشتی خود نگه دارید یا آن را از سقف آویزان کنید و منتظر بمانید تا گیاهان عنکبوت بچه ای تولید کند که می توانید برای پرورش مجموعه خود استفاده کنید یا به دوستان خود هدیه دهید.

آنتوریوم -بهترین گیاهان مناسب حمام

12-آنتوریوم (Anthurium)

آنتوریوم یکی از گیاهان مرسوم در بهار و معروف به گلهای زرق و برق دار واکس‌زده و شکل قلبی آن با ساقه پررنگ، یکی دیگر از لوازم جانبی هوشمند حمام شما است – به شرطی که از نور خوبی برخوردار باشد. این گیاه در یک مکان روشن و غیرمستقیم با سطح رطوبت بالاتر عملکرد خوبی خواهد داشت. شما می توانید بر اساس برگهای آن خیلی مرطوب یا خیلی خشک تشخیص دهید – نوک های زرد به معنی بیش از حد مرطوب بودن آن است و نوک های قهوه ای به معنای خشک بودن آن است.

سرخس-بهترین گیاهان مناسب حمام

13-سرخس آشیانه پرنده(Bird’s Nest Fern)

سرخس یک گزینه عالی برای حمام شما است، به خصوص انواع مختلفی مانند سرخس لانه پرنده. این گیاه خاص در محیط های کم نور بهتر عمل می کند، بنابراین اگر می خواهید یک حمام کم نور را با کمی سبزی روشن کنید، این باید مورد پسند شما باشد. همچنین می تواند سطح رطوبت کمتری را کنترل کند، اما در یک محیط گرمتر و مرطوب بسیار بهتر عمل می کند.

دراکانا -بهترین گیاهان مناسب حمام

14-دراکنا (Dracaena)

انواع مختلفی از «dracaena» وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. همچنین حمام یک شرایط عالی برای این گیاهان ایجاد می کند. برای این گیاه، رطوبت بالا کلیدی است. بنابراین حمام شما در واقع مکان مناسب برای آن است. آنها همچنین نور کم را تحمل می کنند، اما در مکان نور غیر مستقیم متوسط و روشن حتی بهتر عمل می کنند.

زنبق -بهترین گیاهان مناسب حمام

15-زنبق صلح (Peace Lily)

این گیاه زیبا و گلدار یک گیاه گرمسیری است، و آن را برای حمام مرطوب خود ایده آل می کند. به آن آفتاب فراوان بدهید تا مطمئن شود می تواند شکوفا شود، خاک را مرطوب نگه دارید اما خیلی مرطوب نباشد، و یک سوسن آرام را بر روی دستان خود خواهید داشت. اگر خیلی خشک شود، نیلوفرهای صلح کاملاً پژمرده می شوند، اما یک نوشیدنی خوب به آنها بدهید و آنها خود بازیابی می‌کنند.

بروملیاد -بهترین گیاهان مناسب حمام

16-بروملیاد (Bromeliad)

این گیاهان بی نظیر و رنگارنگ (مربوط به آناناس!) در نور غیر مستقیم متوسط تا روشن بهترین عملکرد را دارند. بنابراین این موارد را در حمام بدون پنجره قرار ندهید. اگر چه آنها کاملاً در برابر خشکی تحمل دارند و توانایی بازسازی خود را بعد از آبیاری دوباره پیدا می‌کنند. آنها ترجیح می دهند مرطوب بمانند – یعنی یک حمام مرطوب برای آنها مناسب است.

نخل اعلی حضرت -بهترین گیاهان مناسب حمام

17-نخل اعلیحضرت (Majesty Palm)

نخل های اعلیحضرت عاشق رطوبت هستند، بنابراین حمام شما محل مناسبی برای آن است – به شرطی که فضای گیاه بزرگتری داشته باشید. آنها عاشق مه پاشی غلیظ گاه به گاه هستند، و گرچه توانایی تحمل نور کم را دارند اما در مکانهای آفتابی بهترین عملکرد را دارند.

انجیر برگ  کمانچه -بهترین گیاهان مناسب حمام

18-انجیر برگ کمانچه (Fiddle Leaf Fig)

برای یک حمام بزرگ که می خواهید در آن اظهارنظر کنید، یک درخت انجیر برگ کمانچه به طرز شگفت آوری خوب خواهد بود. به مراقبت زیاد مشهور شده است، اما زنده نگه داشتن آنها آسان تر از آن است که شما فکر می کنید – فقط باید بدانید که چه کاری انجام می دهید. انجیر برگ کمانچه به نور ثابت و روشن نیاز دارد (و برای اینکه از آن دور نشود، از این کار متنفر است!) و آنها محیط گرم و مرطوب مانند حمام را دوست دارند.

آلگونما -بهترین گیاهان مناسب حمام

19-آلگونما (Aglaonema)

« Aglaonema» تقریباً در هر مکان از خانه شما خوب عمل خواهد کرد، زیرا آنها می توانند نور کم و میزان رطوبت کمتری را تحمل کنند، اما در جایی که واقعاً رشد می کنند در معرض تابش نور خورشید و غیرمستقیم و رطوبت بالاتر است، بنابراین بهتر است در جلوپنجره حمام خود نگهداری شود.

ارکیده -بهترین گیاهان مناسب حمام

20-ارکیده (Orchid)

ارکیده ها در مورد آبیاری کمی گیج کننده هستند. اما اگرچه آنها ترجیح می دهند خاک آنها در سمت خشک تری باشد، آنها رطوبت را نیز دوست دارند – به هر حال آنها گیاهان گرمسیری هستند. گل ارکیده نور کم را تحمل می کند، اما در نور غیر مستقیم و روشن تر بسیار بهتر خواهد بود. بنابراین بهتر است روی طاقچه حمام شما نگهداری شود.

مطلب 20 مورد از بهترین گیاهان مناسب حمام در دسته‌ مطالب گیاهان آپارتمانی قرار دارد. اگر علافه‌مند به این مطالب هستید آنها را اینجا بخوانید.

منبع:

https://www.housebeautiful.com/lifestyle/gardening/g28471402/best-bathroom-plants/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا